NikiFin skrev:
1. Der er ingen beviser at homoseksualitet er et slags fysisk sygdom, genetisk fejl eller noget som helst. Alt er i hovedet. Jeg vil ikke have at mine børn passes af mennesker med psykiske problemer.
2. Det er ikke altid at børnene kopierer deres forældres adfærd. Hvis f.eks. forældrene er drankere smager måske børnene end ikke alkohol nogensinde.
Men hvis børnene godt kan lide den homoseksuelle familie idyl de bor i er det meget sandsynligt at de begynder at tro at det er sådan livet skal være og derfor følger de det samme model i fremtiden.
At være homoseksuel er altså ikke en psykisk sygdom, - det var dog en mærkelig og fordomsfuld indstilling at have til det.
Hvis man tænder på andre typer mænd end du gør, eller på mænd som andre ikke ville røre med en ildtang, er man så også psykisk syg?
Man fødes homoseksuel, det er ikke noget man opdrages til. Man kan derimod opdrages til at være et kærligt væsen, der ikke er bange for at vise sin affektion også for sit eget køn, men det betyder ikke man er homoseksuel, men derimod bare at man er åben for at vise hvem man holder af (venner, familie og kærester).
Mange homoseksuelle par vil måske være bedre til netop at lære deres børn at være kærlige og åbne, netop pga deres livsstil. Men det mener jeg bestemt ikke er et minus, tværtimod.
Til gengeæld er det et stort minus når nogle børn af homoseksuelle par mobbes af et snæversynet samfund, og derfor ser sig nødsaget til en mere defensiv og evt. aggresiv adfærd for at klare sig. (Gælder bestemt ikke alle, det ved jeg. Men kender et par stykker som i deres helt unge børneår ikke så anden udvej en at være bøllen fremfor ofret)
Om jeg i en given situation ville lade homoseksuelle overtage forældrerollen for min søn? Ja hvorfor ikke...det er ikke det det kommer an på. Det der betyder noget er om de ville opdrage ham i vores ånd, og gøre ham til det menneske han ville være blevet med sin mor og far ved sin side.
Anmeld