Homoseksuelle og adoption/fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Jamen jeg håber da bestemt, at du har ret Lars. ...og myter lever jo i bedste velgående. Har kun hendes version, men hun er meget engageret i den kinesiske forening (tror det er adoptionsforening), og det er hvad hun fortæller + at de børn der er flest af til officiel bortadoption er handicappede børn. Men det er jo ikke til at gennemskue :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Lars F-vb

Det er simpelthen for usmageligt at handle med mennesker på den måde. Jeg forstår ikke de lande som man typisk adopterer fra.
Jeg syn's man skal passe på med ikke at fare frem og dømme - det er et komplekst område. Fx forstår jeg godt, hvis de kinesiske myndigheder hellere vil bortadoptere inden for Kina end internationalt; børn der adopteres udsættes for en række voldsomme begivenheder, og kan man undgå at smide et dramatisk kulturskift oven i må det siges at være en god ting. En del af disse lande (Kina, Sydafrikan, dele af sydamerika) er jo ikke fattige 3.verdens lande. Det er lande med fattige befolkningsgrupper og svære sociale problemer, men osse med en solid middelklasse og derfor gode muligheder internt. Det samme gælder Korea. Men - der sker da helt sikkert osse sære ting og uforståelige beslutninger. Faktisk behøver man ikke tage længere væk end Brønderslev....

Anmeld

28. maj 2010

Antons mor-vb

NikiFin skrev:
1. Der er ingen beviser at homoseksualitet er et slags fysisk sygdom, genetisk fejl eller noget som helst. Alt er i hovedet. Jeg vil ikke have at mine børn passes af mennesker med psykiske problemer. 2. Det er ikke altid at børnene kopierer deres forældres adfærd. Hvis f.eks. forældrene er drankere smager måske børnene end ikke alkohol nogensinde. Men hvis børnene godt kan lide den homoseksuelle familie idyl de bor i er det meget sandsynligt at de begynder at tro at det er sådan livet skal være og derfor følger de det samme model i fremtiden.
At være homoseksuel er altså ikke en psykisk sygdom, - det var dog en mærkelig og fordomsfuld indstilling at have til det. Hvis man tænder på andre typer mænd end du gør, eller på mænd som andre ikke ville røre med en ildtang, er man så også psykisk syg? Man fødes homoseksuel, det er ikke noget man opdrages til. Man kan derimod opdrages til at være et kærligt væsen, der ikke er bange for at vise sin affektion også for sit eget køn, men det betyder ikke man er homoseksuel, men derimod bare at man er åben for at vise hvem man holder af (venner, familie og kærester). Mange homoseksuelle par vil måske være bedre til netop at lære deres børn at være kærlige og åbne, netop pga deres livsstil. Men det mener jeg bestemt ikke er et minus, tværtimod. Til gengeæld er det et stort minus når nogle børn af homoseksuelle par mobbes af et snæversynet samfund, og derfor ser sig nødsaget til en mere defensiv og evt. aggresiv adfærd for at klare sig. (Gælder bestemt ikke alle, det ved jeg. Men kender et par stykker som i deres helt unge børneår ikke så anden udvej en at være bøllen fremfor ofret) Om jeg i en given situation ville lade homoseksuelle overtage forældrerollen for min søn? Ja hvorfor ikke...det er ikke det det kommer an på. Det der betyder noget er om de ville opdrage ham i vores ånd, og gøre ham til det menneske han ville være blevet med sin mor og far ved sin side.

Anmeld

28. maj 2010

Lars F-vb

NikiFin skrev:
1. Der er ingen beviser at homoseksualitet er et slags fysisk sygdom, genetisk fejl eller noget som helst. Alt er i hovedet. Jeg vil ikke have at mine børn passes af mennesker med psykiske problemer.
Det var dog en bizar og helt igennem fordomsfuld udmelding. Du tager for givet, at der er 'noget galt med' homoseksuelle. Det er der ikke. Homoseksuelle er bare folk med en anden seksualitet end din. Homoseksualitet er ikke et 'psykisk problem' - det er slet ikke et problem. Hvorfor tror du, at mennesker der ikke er som dig er defekte?

Anmeld

28. maj 2010

Lars F-vb

KH Bibi skrev:
Lars F skrev:
Tror du homoseksualitet smitter?
http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/c371-20100527.gif
Det ville nu ellers være fedt. Hvis man sådan kunne smitte eller omvende heteroer, så kan jeg da nemt komme på et par mænd jeg gerne tog under behandling ;-)

Anmeld

28. maj 2010

Antons mor-vb

Lars F skrev:
KH Bibi skrev:
Lars F skrev:
Tror du homoseksualitet smitter?
http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/c371-20100527.gif
Det ville nu ellers være fedt. Hvis man sådan kunne smitte eller omvende heteroer, så kan jeg da nemt komme på et par mænd jeg gerne tog under behandling ;-)
Så giv dem lige horn og lilla prikker også, bare sådan for festligheden :woohoo:

Anmeld

28. maj 2010

Antons mor-vb

Og så NikiFin bedre kan skille fårene fra bukkene, hehe

Anmeld

28. maj 2010

Lars F-vb

NikiFin skrev:
2. Men hvis børnene godt kan lide den homoseksuelle familie idyl de bor i er det meget sandsynligt at de begynder at tro at det er sådan livet skal være og derfor følger de det samme model i fremtiden.
Altså - at være homo eller hetero har ikke noget at gøre med hvilken familieidyl eller livsstil man øndker. Seksualiteten er meget mere basal end det. Det handler om hvem man syn's er lækker. Hvem man vender hovedet efter på gaden. Hvem i skoleklassen man kunne stirre fortabt på eller drømme om. Hvem der kunne få ens hjerte til at stå stille og hverden til at gå istå med en enkelt berøring. Hvem man kunne blive helt befippet over at komme til at sidde sæt op af i bussen på en skoleudflugt. Hvilken Hollywood-stjerne der kan lokke een ind til en halv-kedelig film - Brad Pitt eller Angela Jolie? Det handler kort sagt om, hvem man tænder på. Tænder man på det modsatte køn kan man ikke komme til at passe ind i et homo-forhold, lige så lidt som en bøsse kan passe ind i en hetero-normalitet, uanset hvor meget han gerne vil.
det jeg gøre er at bede til Gud om at jeg forbliver med at være sund og rask til at passe mine børn indtil de selv kan passes.
Når bare du ikke overlader dine børn til katolske præset er da osse helt harmløst.

Anmeld

28. maj 2010

Lars F-vb

Antons mor skrev:
Så giv dem lige horn og lilla prikker også, bare sådan for festligheden :woohoo:
Sorry - jeg foretrækker mine mænd au naturelle.

Anmeld

28. maj 2010

Antons mor-vb

Lars F skrev:
Antons mor skrev:
Sorry - jeg foretrækker mine mænd au naturelle.
Ej, hvor er du kedelig ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.