Homoseksuelle og adoption/fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

als-vb

Jeg havde aldrig fået børn med en mand der var så lidt interesseret i børn. Hvis han nærmest udgør en fare for børnene bør han jo ikke have omgang med dem!!! Jeg har bla. udvalgt min kæreste og faderen til mit barn fordi han ville børn, fordi han elsker at lege og tage sig af vores barn, fordi han selv er lidt et legebarn, men også fordi han er omsorgsfuld. Han trøster hende, knuser hende er oppe med hende med 40 i feber. Han er ikke perfekt, men godt derhenad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Lars F-vb

NikiFin skrev:
er det homoseksuelle der har lavet de studier :lol: Det tror jeg ikke på, sorry.
Nej, det er det ikke. Det er de svenske myndigheder - som sjovt nok har den idé, at de vil bygge svensk lovgivning på fakta og hvad der sker ude i virkeligheden - ikke på fordomme. Hvad du 'tror på' er for mig helt ligegyldigt. Du kan tro lige hvad du vil. Men hvis du sidder fast i dine fordomme er der ingen grund til at fortsætte samtalen.

Anmeld

27. maj 2010

als-vb

Deg er ikke for at være imode dig at jeg skriver det. Men en situation der klart ikke er utænkelig. Ingen af os er udødelige. Og vil da håbe at du er af den overbevisning at din mand er den bedste for dine børn end nogen anden udover dig. Jeg vil til enhver tid mene at min datter har det bedre hos sin far end ved en eller anden også selvom det er familie. Kan ikke se det naive det,.

Anmeld

27. maj 2010

Soap-vb

Jeg tror på børn tager skade af at vokse op med fordomsfulde forældre og helt bestemt tager skade af forældre som ingen virkeligheds fornemmelse eller selverkendelse har

Anmeld

27. maj 2010

NikiFin-vb

Lars F skrev:
NikiFin skrev: Hvad du 'tror på' er for mig helt ligegyldigt. Du kan tro lige hvad du vil. Men hvis du sidder fast i dine fordomme er der ingen grund til at fortsætte samtalen.
hvor har jeg skrevet at jeg har fordomme kan du citere? Jeg gav en helt anden forklaring så vidt jeg kan huske.

Anmeld

27. maj 2010

NikiFin-vb

Soap skrev:
Jeg tror på børn tager skade af at vokse op med fordomsfulde forældre og helt bestemt tager skade af forældre som ingen virkeligheds fornemmelse eller selverkendelse har
godt at jeg ikke er sådan en foræder B)

Anmeld

27. maj 2010

Soap-vb

NikiFin skrev:
Soap skrev:
godt at jeg ikke er sådan en foræder B)
Det var det der igen med selverkendelsen

Anmeld

27. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

NikiFin skrev:
Lars F skrev:
Det er der lavet studier af, og der er ingen dokumenteret forskel i frekvens af homuseksualitet efter forældrenes seksuelle orientering. Derimod findes der et svensk studie, der viser, at børn af par af samme køn klarer sig lidt bedre end bedre en gennemsnittet, både socialt og uddannelsesmæssigt.
er det homoseksuelle der har lavet de studier :lol: Det tror jeg ikke på, sorry.
Det er veldokumenteret, Nikifin, og jeg kan slet ikke forstå, hvorfra du har opfattelsen af, at det forholder sig anderledes. Jeg gætter på, du ikke kender mange homoseksuelle - men hvad baserer du så din opfattelse på? Du mener jo ikke at have fordomme? Jeg kan sådan set godt følge dig i, at du ikke ville ønske at bortadoptere et barn til homoseksuelle, når du nu har så stærke følelser imod dem. Jeg ville heller ikke bryde mig om, at min barn blev bortadopteret til et par med holdninger og livsværdier, der stred imod mine egne. Det er bare den forkerte referenceramme at bruge, for lader man sit barn adoptere bort, så har man altså endegyldigt sluppet tøjlerne og enhver indflydelse på barnet - længere er den jo ikke. Jeg må så også tilføje, at jeg ville være meget ked af at lade mine børn vokse op med en far som din mand - har du tænkt på, hvordan det vil præge dem at få et så unuanceret syn på, hvad en fars rolle er, og hvad han kan eller ikke kan give sine børn? Ønsker du, at din søn bliver på samme måde, når han får børn - eller at din datter får børn med en far, der ikke kan finde ud af det (eller ikke gider finde ud af det)? Når du tror så stærkt på, at børn kopierer deres forældres livsstil, er det så ikke bekymrende, hvad dine børn ser og oplever fra deres fars side?

Anmeld

27. maj 2010

Signe1704-vb

NikiFin skrev:
Signe1704 skrev:
NikiFin skrev: Jeg er sikker på at børn der bor alene med deres far kan have en ligeså god barndom og blive hele mennesker selvom de ikke har en mor (eller bor sammen med hende). Jeg synes det er en meget forældet holdning du har - og argumentet med at du har boet alene med din mor holder efter min mening ikke. Jeg kan slet ikke forstå at der skal være forskellige regler for kvinder og mænd med hensyn til at adoptere som enlig.
Nej. Jeg er imod MINE børn at vokse op med en mand som endnu ikke er deres far. Jeg er faktisk bange for at deres egen far kan passe godt på den fordi jeg kan se at han er dårlig til det. Han lærer selvfølgelig langsomt men hvis det var ikke mig jeg er slet ikke sikker at børnene ville overhoved overleve. I det mindste er han så 'absent mindet' at ham glemmer dem og mister dem hele tiden. Begunder at snakke med nogen ven og glemmer at han har børn. Han har flere gange mistet David i zoo, i Legoland .... Han er bare ikke velegnet til det. Han er også dårlig til alt andet bortset fra at han leger godt med dem men selv det gør han mange gange på en farlig for børnene måde. Han kan ikke mærke at de græder f.eks. fordi de har feber... generelt interesserer han sig ikke for hvorfor de græder. Han tror at det er fordi de er idioter. Jeg prøver at lære ham at han skal passe på dem som han passer på sig selv men ... ikke med en stor succes. Der er meget og emnet er ikke om det. Min egen far har ALDRIG ringet at spørge hvordan går det med hans børn. ALDRIG. Hvis det ikke var mig at besøge ham nogle gang ville ham slet ikke kende mig. Nu ved han heller ikke at jeg er i Danmark, gift, har børn.... Efter min egen dårlig erfaring med mænd har jeg ovenstående mening. Det er min personlig mening og selvfølgelig dem der har andre erfaringer har ret til andre meninger
Det er måske de mænd du omgiver dig med der er noget galt med. Jeg ville aldrig få børn med sådan et fjols som du beskriver. Hvis han er så skidt til alt som du også tidligere har skrevet om, kan jeg slet ikke forstå hvorfor du er sammen med ham. Det lyder til at du har nogle rigtig dårlige oplevelser med mænd, men sådan er mænd altså langt fra altid - jeg kender ikke nogle.

Anmeld

27. maj 2010

Signe1704-vb

Lars F skrev:
Signe1704 skrev:
Jeg kan slet ikke forstå at der skal være forskellige regler for kvinder og mænd med hensyn til at adoptere som enlig.
Det er der altså heller ikke. Hverken godkendelsesbekendtgørelsen (http://www.adoption.dk/jura/godkendelsesbekendtgorelse.htm) eller adoptionsloven nævne noget om køn. Der står blot, at for at blive godtkendt som adoptant skal en ugift ' kan anses for egnet til at opfostre et adoptivbarn alene'. I lovens forstand er man iøvrigt eneadoptant, hvis man ikke er gift - uanset om har eller lever sammen med en partner. Det eneste land der tillader at adoptivbørn går til enlige mænd er Kina (som generelt har skruet meget ned for udenlandsk adoption). Der har siden eneadoption blev lovligt i '84 været meget få mænd der har ansøgt.
Det var bare vores venner der nævnte det, da de for 5-6 års siden overvejede at manden skulle adoptere alene grundet at kvinden havde rundet de 40 år. De fik at vide at det ikke var en mulighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.