NikiFin skrev:
Lars F skrev:
Det er der lavet studier af, og der er ingen dokumenteret forskel i frekvens af homuseksualitet efter forældrenes seksuelle orientering. Derimod findes der et svensk studie, der viser, at børn af par af samme køn klarer sig lidt bedre end bedre en gennemsnittet, både socialt og uddannelsesmæssigt.
er det homoseksuelle der har lavet de studier :lol: Det tror jeg ikke på, sorry.
Det er veldokumenteret, Nikifin, og jeg kan slet ikke forstå, hvorfra du har opfattelsen af, at det forholder sig anderledes. Jeg gætter på, du ikke kender mange homoseksuelle - men hvad baserer du så din opfattelse på? Du mener jo ikke at have fordomme?
Jeg kan sådan set godt følge dig i, at du ikke ville ønske at bortadoptere et barn til homoseksuelle, når du nu har så stærke følelser imod dem. Jeg ville heller ikke bryde mig om, at min barn blev bortadopteret til et par med holdninger og livsværdier, der stred imod mine egne. Det er bare den forkerte referenceramme at bruge, for lader man sit barn adoptere bort, så har man altså endegyldigt sluppet tøjlerne og enhver indflydelse på barnet - længere er den jo ikke.
Jeg må så også tilføje, at jeg ville være meget ked af at lade mine børn vokse op med en far som din mand - har du tænkt på, hvordan det vil præge dem at få et så unuanceret syn på, hvad en fars rolle er, og hvad han kan eller ikke kan give sine børn? Ønsker du, at din søn bliver på samme måde, når han får børn - eller at din datter får børn med en far, der ikke kan finde ud af det (eller ikke gider finde ud af det)?
Når du tror så stærkt på, at børn kopierer deres forældres livsstil, er det så ikke bekymrende, hvad dine børn ser og oplever fra deres fars side?
Anmeld