Homoseksuelle og adoption/fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

Signe1704-vb

Soap skrev:
Jeg tror på børn tager skade af at vokse op med fordomsfulde forældre og helt bestemt tager skade af forældre som ingen virkeligheds fornemmelse eller selverkendelse har
:flag: :klap: :flag: :klap: :flag: :klap: :flag:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

kongster-vb

Jeg synes den der personlige vinkel på alt er meget problematisk. Om jeg ville lade mine børn adoptere af homoseksuelle er da ligegyldigt - jeg ville fx ikke lade mine børn adoptere af folk der stemte på Dansk Folkeparti, men det betyder jo ikke at jeg ikke mener at de må adoptere. Og fordi én mand ikke er i stand til at tage vare på sine børn, så skal ingen mænd være enlige fædre. Og fordi én enlig mor klarede det fint, så kan alle enlige mødre klare forældrerollen perfekt. Man kan ikke altid tage udgangspunkt i sin egen lille verden når man skal vurdere større spørgsmål...

Anmeld

27. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Lars F skrev:
Det eneste land der tillader at adoptivbørn går til enlige mænd er Kina (som generelt har skruet meget ned for udenlandsk adoption). Der har siden eneadoption blev lovligt i '84 været meget få mænd der har ansøgt.
Jeg har en veninde - som er gift med en mand - de har sammen adopteret et barn fra Kina. De ville gerne adoptere et mere, men er faldet for aldersgrænsen, men hun har fortalt mig, at grunden til, at der 'er skruet ned' for udenlandsk adoption er den officielle version. Den uofficielle er, at de blir solgt på det sorte marked - specielt til USA.

Anmeld

27. maj 2010

Signe1704-vb

MAMMARAZZI skrev:
Den uofficielle er, at de blir solgt på det sorte marked - specielt til USA.
Det er simpelthen for usmageligt at handle med mennesker på den måde. Jeg forstår ikke de lande som man typisk adopterer fra. Det må da være en økonomisk byrde for dem at have alle de forældreløse børn som sidenhen kan blive kriminelle eller andet (og det er jo som regel ikke rige lande). Send dem dog afsted til nogle mennesker der har lyst til at have dem - om de så er 45 år eller har lav indkomst synes jeg ikke nødvendigvis er nogen forhindring. Hvis barnet kan få et hjem hvor det bliver elsket synes jeg det må være det vigtigste. Der er andre i de grupper der får børn naturligt og jeg er sikker på at det er en bedre opvækst end på et børnehjem i Kina eller Rumænien. Selvfølgelig skal børnene ikke havne hos alkoholikere og narkomaner eller andre der ikke kan tage vare på dem, men hos ganske almindelige danske familier.

Anmeld

27. maj 2010

NikiFin-vb

1. Der er ingen beviser at homoseksualitet er et slags fysisk sygdom, genetisk fejl eller noget som helst. Alt er i hovedet. Jeg vil ikke have at mine børn passes af mennesker med psykiske problemer. 2. Det er ikke altid at børnene kopierer deres forældres adfærd. Hvis f.eks. forældrene er drankere smager måske børnene end ikke alkohol nogensinde. Men hvis børnene godt kan lide den homoseksuelle familie idyl de bor i er det meget sandsynligt at de begynder at tro at det er sådan livet skal være og derfor følger de det samme model i fremtiden. I kan se at jeg har forklaringer af hvorfor jeg ikke vil have mine børn at opdrages af homoseksuelle og derfor kan det ikke være en fordom som betyder at folk følger noget uden virkelig at vide hvorfor. 3. Mænd er naturligt mere egoistiske og mindre omsorgsfulde. Derfor er det normalt at de ikke er særlig god 'mødre'. De skal være gode i andre mandlige områder. Selvfølgelig er der mænd som er bedre 'mødre' end min mand. Men helt sikkert er de være end ham på de andre også vigtige for mænd punkter. 4. Jeg gentager til dem der ikke fatter hvad jeg skriver at min mand er god til mange andre ting og derfor er vi sammen. Det er umuligt at vide hvordan en mand bliver som far hvis man aldrig har set ham i fars rolle. Og for mig er han en god far fordi han klarer sine mandlige forpligtelser perfekt. Børnene har mor som passer dem og gør de kvindelige ting for dem. 5. Ja, jeg har tænkt hvad der sker hvis jeg forsvinder eller ikke er rask nok til at passe mine børn. Og eftersom jeg kan ikke gør noget til at være sikker at det aldrig sker og er heller ikke rimelig at finde fra nu en ny mor til mine børn så at jeg ikke bekymrer mig længere om det.... det jeg gøre er at bede til Gud om at jeg forbliver med at være sund og rask til at passe mine børn indtil de selv kan passes.

Anmeld

27. maj 2010

kongster-vb

Jo men det handler jo stadig ikke om hvorvidt du personligt ville lade dine børn adoptere af et homoseksuelt par. Jeg ville ikke lade et dybt religiøst par adoptere mine børn, men det betyder jo ikke at jeg ikke mener religiøse mennesker må adoptere eller modtage fertilitetsbehandling. Uenighed med folks livsstil er ikke det samme som at man vil fratage dem nogle rettigheder som andre har. Så spørgsmålet er stadig - skal homoseksuelle have lov til at adoptere i det hele taget?

Anmeld

27. maj 2010

kongster-vb

At mænd pr definition er mindre omsorgsfulde og at mænd som kan passe børn helt sikkert er dårligere til andre 'mandige' ting er noget sludder, mener jeg.

Anmeld

27. maj 2010

NikiFin-vb

Om noget skal eller ikke skal beslutter alle sammen. Hvis de fleste siger JA så det forslag accepteres og det er det. Jeg har sagt min personlig mening og alle ville gøre det samme. Jeg alene beslutter ikke for hele Danmark. Men hvis nogen vil have min mening får man den ;) At mænd pr definition er mindre omsorgsfulde og at mænd som kan passe børn helt sikker er dårligere til andre 'mandige' ting er noget sludder, mener jeg. jeg kender ingen perfekte mænd eller kvinder som er god til alt. Lige som du aldrig ville gifte med min mand ville jeg måske heller ikke gifte mig med din mand. Der er passagerer til alle tog og jeg tager ikke toget til Tokio hvis jeg vil til London. Derfor er det idiotisk at diskuttere hvis mand er det bedste. Hver mand er det bedste til sin kone og sådan skal det være. Som jeg skriver her ser jeg dybt religiøs? Det tror jeg ikke og jeg er heller ikke fanatiker. Min mand er ateist og vil ikke høre når jeg siger noget om Gud eller noget overnaturlig. Jeg tror selv i sådan nogle ting og har alle mine årsager til det men det er et andet emne som lige nu vil jeg ikke diskuttere. Måske en dag begynder jeg en separat tråd om det ;)

Anmeld

27. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Signe1704 skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Det er simpelthen for usmageligt at handle med mennesker på den måde. Jeg forstår ikke de lande som man typisk adopterer fra. Det må da være en økonomisk byrde for dem at have alle de forældreløse børn som sidenhen kan blive kriminelle eller andet (og det er jo som regel ikke rige lande). Send dem dog afsted til nogle mennesker der har lyst til at have dem - om de så er 45 år eller har lav indkomst synes jeg ikke nødvendigvis er nogen forhindring. Hvis barnet kan få et hjem hvor det bliver elsket synes jeg det må være det vigtigste. Der er andre i de grupper der får børn naturligt og jeg er sikker på at det er en bedre opvækst end på et børnehjem i Kina eller Rumænien. Selvfølgelig skal børnene ikke havne hos alkoholikere og narkomaner eller andre der ikke kan tage vare på dem, men hos ganske almindelige danske familier.
Kan kun være enig med dig i, at det er usmageligt! Hun siger, at der er bedre økonomi i at handle på den måde - og er desværre bange for, at hun har ret. Men det er jo ikke nødvendigvis dem der betaler mest, der blir de bedste forældre.

Anmeld

27. maj 2010

Lars F-vb

MAMMARAZZI skrev:
Der er mange myter til - og det er nemt at tro på myter om fx Kina. Om Kina (og andre) 'sælger børn på det sorte marked' skal jeg ikke kunne sige. At der er adoptionsformidlende organisationer der får deres medlemmer foran i køen med bestikkelse osv tror jeg gerne. Det er imidlertid ikke til at komme uden om, at Kina - eller rettere, den østlige del af Kina, langs kysten - er blevet langt mere velstående i de senere år. Har man rejst derude er forskellen meget tydelig. Det betyder bl.a., at der er flere kinesere der kan og vil adoptere. Lang flere kinesiske børn går derfor til 'intern' adoption idag en for 10 eller 20 år siden. Derfor er der ikke så mange til internaitonal adoption. Dertil kommer, at der idag er flere der ønsker at adoptere internationalt, fra flere lande. Det er derfor flere om budet. Jeg kender præcise ingen tal, så det kan kun blive gætværk - men mit bud er, at effekten af intern adoption i Kina er betydelige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.