Aftensmad på børnenes måde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2010

kongster-vb

Ha ha :-) Det tog dem også lidt tid at finde ud af at jeg virkelig mente at de selv måtte vælge og at jeg ville gøre meget for at fremskaffe hvad de nu fandt på. Til hverdag lever de også af glutenfri, non-laktose, biodynamisk og bæredygtig spelt-grøntsags-fiske-kompot.... Det var KUN lige idag vi skejede ud og vi skammer os allerede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Leah-vb

Stakkels børn ;)

Anmeld

11. maj 2010

NikiFin-vb

Til hverdag lever de også af glutenfri, non-laktose, biodynamisk og bæredygtig spelt-grøntsags-fiske-kompot.... da jeg prøvede en gang at fodre David (da han var halvandet år) kun med gluten og kasein fri mad på en måned tabte han 2-3 kilos og til sidst var han så svag at han næsten ikke kunne gå. Jeg var ved at dræbe ham og stoppede denne 'madness' før det var for sent. Det eksperiment lavede jeg på flere grunde, men en af dem var at den gang spiste han kun brød og mælk og jeg ville lære ham at spise også andre ting. Han var så kræsen og stadig at han slet ikke ville kigge på noget andet i en måned (drak kun ris mælk fra de mange ting han fik, omkr. 10 gr. special brød om dagen og banan en gang imellem). Jeg ved godt at for de fleste af jer det lyder umuligt men det er bare sådan et barn jeg har. I morgen kan I gå på kineserne ;)

Anmeld

11. maj 2010

ma08-vb

NikiFin skrev:
da jeg prøvede en gang at fodre David (da han var halvandet år) kun med gluten og kasein fri mad på en måned tabte han 2-3 kilos og til sidst var han så svag at han næsten ikke kunne gå. Jeg var ved at dræbe ham og stoppede denne 'madness' før det var for sent.
Jeg er målløs. Min datter er 1½ år nu, og hvis hun tabte 3 kg. ville det svare til 1/4 af hendes kropsvægt. Livsfarligt, tanken gør mig helt dårlig :X

Anmeld

11. maj 2010

NikiFin-vb

ma08 skrev:
Jeg er målløs. Min datter er 1½ år nu, og hvis hun tabte 3 kg. ville det svare til 1/4 af hendes kropsvægt. Livsfarligt, tanken gør mig helt dårlig :X
præcis. Derfor efter de få store dumheder jeg har gjort følgende 'kloge råd' som: Hvis barnet er sulten det vil spise.... stopper jeg at følge råd blindt. Man skal vurdere på sine egne børn hvordan man skal opdrage dem, ikke på naboes børn. En af mine veninder har fortalt mig at da hendes søster var lille ville hun intet at spise. Hun var sygelig tynd og mange gange skulle hun på hospitalet til at få mad via blodet. Hendes mor var fuldstændig hjælpelæs, vidste ikke hvad hun skulle gøre og dumt proppede mad i hendes mund hele tiden. Men... maden bare blev der for evigt. Hun gik i seng med mad i munden og vågnede med det samme mad. I ved hvor farligt det kan være men hun var åbenbart heldig ikke at kvæle sig. Hun slap kun med helt ødelagt tænder :ohmy:

Anmeld

12. maj 2010

Soap-vb

NikiFin skrev:
ma08 skrev:
præcis. Derfor efter de få store dumheder jeg har gjort følgende 'kloge råd' som: Hvis barnet er sulten det vil spise.... stopper jeg at følge råd blindt. Man skal vurdere på sine egne børn hvordan man skal opdrage dem, ikke på naboes børn. En af mine veninder har fortalt mig at da hendes søster var lille ville hun intet at spise. Hun var sygelig tynd og mange gange skulle hun på hospitalet til at få mad via blodet. Hendes mor var fuldstændig hjælpelæs, vidste ikke hvad hun skulle gøre og dumt proppede mad i hendes mund hele tiden. Men... maden bare blev der for evigt. Hun gik i seng med mad i munden og vågnede med det samme mad. I ved hvor farligt det kan være men hun var åbenbart heldig ikke at kvæle sig. Hun slap kun med helt ødelagt tænder :ohmy:
Hvor kom det fra ? kongster skriver om de har spist usund og ret så utraditionel aftensmad og hygget helt vildt med det :) Men det var der ikke lige drama nok i til dig Nikifin ? Hold dig til emnet og lad være ødelæg folks ellers hygsomme tråde med at være en DQ

Anmeld

12. maj 2010

ma08-vb

Kongster, hvad står menuen på i aften? :uhm:

Anmeld

12. maj 2010

NikiFin-vb

Hvad betyder DQ. Hvad har jeg ødelagt? Er du overfølsom for mig eller... :unsure:

Anmeld

12. maj 2010

Soap-vb

Det betyder DRAMAQUEEN!

Anmeld

12. maj 2010

kongster-vb

Okay, point made. Skal vi lade den ligge nu? (Jeg er enig i at skrækhistorier om små børns vægttab måske ikke lige hører hjemme i denne fjollede tråd, men lad os lade den ligge nu okay?) I aften... kommer manden hjem fra Paris. Så jeg ved ikke helt hvad vi skal have til aftensmad, men jeg ved HELT SIKKERT hvad der står på menuen når han kommer hjem v midnat ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.