Gaveideer til barnedåb - skønt eller tarveligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Nu har hverken jeg eller mine børn modtaget dåbsgaver og det er også yderst begrænset hvad jeg har givet væk... Men jeg forstår ikke modviljen mod HCA? Vi har også 'de samlede' og har læst en del i den for børnene. Nogle af historierne er ikke just børneeventyr, så det er mere mig selv der har læst dem. Og så vidt jeg husker læste vi da også HCA i gymnasiet, så det er da en bog man kan bruge hele livet?
Helt enig - HCA er da noget af det mest 'bæredygtige', man kan eje. Peter Pedal er fin i en kort årrække - HCA holder hele vejen, også i voksenlivet. Vores udgaver er godt slidte. I øvrigt gælder det også for andre 'dåbs-klassikere' - 'Den lille Prins', for eksempel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Caidas-vb

Jeg synes at det graverede bestik er en sød ide. Jeg har stadig min ske og gaffel i sølv. Gaflen ligger bare i skuffen og skeen har en god størrelse, så den bliver brugt til at lave frikadeller med. Men den blev brugt rigtig meget da jeg var barn, og jeg insisterede selv på at få den med mig da jeg flyttede hjemmefra. Pigerne fik hvert et sæt bestik, dog uden gravering, hvilket ærgrer mig lidt. Andre ting: høje stole, halskæde med skytsengel + med kors, 'de små synger'. Vi har selv en gang givet en kravlegård, efter ønske.

Anmeld

12. april 2010

MetteNB-vb

Her har begge drenge fået graverede dåbsrør og bestik. Den store fik ligeledes mange 'sølv' ting - sparebøsser og billedalbum og min første tand æske! Må se, om han nogensinde senere i livet selv vil eje dem, men de er nu meget sjove pt ;0) Begge har fået penge på opsparingskonto. Begge fik mange bøger: HCA - Peter Plys og Peter Pedal samt EMIL og PIPPI som de mest gængse. Den lille fik legetøj i forskellige former og farver ;0) Tøj fik de også begge - selv om det bestemt ikke var noget, vi manglede ;0)

Anmeld

13. april 2010

Spunk-vb

Jeg spurgte i dag i mødregruppen hvad deres bedste gaver havde været. Tripp trapp var selvfølgelig oplagt. Men der var også én der havde fået et gavekort til en fotograf - det synes jeg var en rigtig god idé.

Anmeld

13. april 2010

Hobitten-vb

Spunk skrev:
Jeg spurgte i dag i mødregruppen hvad deres bedste gaver havde været. Tripp trapp var selvfølgelig oplagt. Men der var også én der havde fået et gavekort til en fotograf - det synes jeg var en rigtig god idé.
Og der kom den dårlige samvittighed lige væltende...!!! :blush: :blush: Vi fik penge til fotograf, da jeg gerne ville have nogle gode billeder af drengene sammen og hver for sig - og jeg havde tænkt, at når yngstemand kunne sidde selv, skulle vi afsted. Og nu er han jo så stor at han garanteret kravler væk.. Så skal vist bruge dagen i morgen til at finde den rigtige fotograf, og få bestilt tid..

Anmeld

13. april 2010

Spunk-vb

Sorry. Men det er da ikke noget at have dårlig samvittighed over - der kan da garanteret komme nogle charmerende billeder ud af en lille travl kravlende trold :) .

Anmeld

13. april 2010

Hobitten-vb

Ja det er rigtigt - og han bliver jo også kun dejligere og dejligere.. ;) Men kom bare pludselig i tanke om de penge.. ;) Ikke at de var glemt.. De var ikke i så frisk erindring :silly:

Anmeld

13. april 2010

151009-vb

Vi fik et dåbsrør, efter ønske. og en lille sød sparebøsse. De to ting er jeg rigtig glade for. En anden ting som jeg er rigtig glad for at have fået er et gavekort til at få lavet en gibsafstøbning af Naia's hånd og fod. Vi har dog ikke fået taget os sammen til at ringe og få en tid endnu :S Min veninde havde også fået lavet en bog på nettet med alle Naia's data. En rigtig sød lille godnathistorie.

Anmeld

14. april 2010

Leah-vb

Vi har kun haft meget få gæster med til vores 2 pigers dåb, så vi har derfor også kun fået meget få gaver: Sølvbestik med ingraveret navn og dato, den klassiske lille røde dukkevogn, som jeg ikke kan huske hvad hedder, H.C. Andersens eventyr, som vi er begyndt at læse en del i nu hvor min ældste datter er 8 år, penge til børneopsparingen ... det er lige de ting jeg kan huske, og da det er dem jeg kan huske er det nok også dem der betød noget :) Vi valgte begge gange at få lavet et lille 'børstet' sølv hjerte med en brilliant i som vores gave til pigerne. Jeg har selv kun nogle få ting fra min barndom og fra min familie generelt. Men jeg værner meget om de få ting jeg har, de betyder meget for mig, fordi der er en historie bag. Er ikke så heldig at jeg arver smykker og andre personlige ting, som jeg kan se at mange af mine veninder gør. Men jeg vil gerne kunne give noget videre til mine piger, så de f.eks. kan sige at det fik jeg i dåbsgave af min mor og far .... Om det kommer til at betyde noget for dem ved jeg ikke, men det er en ting jeg gerne vil gøre. Og så er dåb, konfirmation, runde fødselsdage jo oplagte muligheder.

Anmeld

15. april 2010

Maibritt_Jensen-vb

Den sidste gave jeg gav i barnedåb var en urske med barnets data fra fødslen: Urske fra Fredberg Det var en gave jeg gerne ville have haft til mine unger, men vi fik fortrinsvist børnebøger, legesager og tøj ikke så meget der kan følge børnene og man kan føre direkte tilbage til dåben. Dvs. vores lille pige fik et sødt lille Smykkeskrin med gavekort til at få sit navn indgraveret. :cheer: Jeg er helt klart tilhænger af graveret børnebestik, eller flag. Jeg har selv brugt mit børnebestik meget fra da jeg var barn, og mine børn bruger det den dag i dag :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.