Vi har kun haft meget få gæster med til vores 2 pigers dåb, så vi har derfor også kun fået meget få gaver: Sølvbestik med ingraveret navn og dato, den klassiske lille røde dukkevogn, som jeg ikke kan huske hvad hedder, H.C. Andersens eventyr, som vi er begyndt at læse en del i nu hvor min ældste datter er 8 år, penge til børneopsparingen ... det er lige de ting jeg kan huske, og da det er dem jeg kan huske er det nok også dem der betød noget :)
Vi valgte begge gange at få lavet et lille 'børstet' sølv hjerte med en brilliant i som vores gave til pigerne. Jeg har selv kun nogle få ting fra min barndom og fra min familie generelt. Men jeg værner meget om de få ting jeg har, de betyder meget for mig, fordi der er en historie bag. Er ikke så heldig at jeg arver smykker og andre personlige ting, som jeg kan se at mange af mine veninder gør. Men jeg vil gerne kunne give noget videre til mine piger, så de f.eks. kan sige at det fik jeg i dåbsgave af min mor og far .... Om det kommer til at betyde noget for dem ved jeg ikke, men det er en ting jeg gerne vil gøre. Og så er dåb, konfirmation, runde fødselsdage jo oplagte muligheder.
Anmeld