Gaveideer til barnedåb - skønt eller tarveligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.445 visninger
30 svar
0 synes godt om
9. april 2010

Webredaktøren-vb

I næste måned skal jeg til barnedåb hos min søster :) Selv frabedte jeg mig gaver i metal (bægre, dåbsrør osv.) da børnene skulle døbes, men fik det selvfølgelig alligevel - af min søster :laugh: Har I en favoritgave til dåb - at give eller få? Og hvad er den absolutte hadegave, I har fået? Jeg overvejer lidt at give indgraveret bestik???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

lib1982-vb

Jeg gjorde det samme, gider ikke have en masse metal dimser liggende som ingen gider se på eller kan bruge til noget - dog ønskede vi os et flag i sølv, på bunden kan man få indgraveret barnets data, dét satte min mor sig på med det samme, hun ville gerne give en 'varig' gave! Tror det er meget forskelligt, hvad man vil have - nogen syns jo det er fantastisk at have diverse sølv-dimser stående, andre hader dem! Har selv givet en rulle til opbevaring af dåbsattest (?!?!?) som var ønsket, ved siden af, gav vi så et gavekort til graveringen, så man ikke risikerer at stå med for mange af det samme! Er ikke en egentlig hadegave, men alligevel - drengenes farmor & farfar havde lavet en KÆMPE (og jeg mener KÆMPE) ramme med 12 billeder af drengene, det er et gammelt vindue og egentlig en sød tanke - de har selv en ramme med baby/børnebilleder af hhv. min kæreste og svoger! MEN vi bor i en 3-vær. lejlighed, med meget lidt væg-plads, så den er temmelig stor at have hængende :blink: Dog har jeg besluttet mig til, at når drengene blir 1 år, vil jeg have billederne skiftet ud med månedsbilleder af dem - lige nu er de fleste nemlig billeder fra sygehuset, hvor de har sonder osv... fornægter det ikke, men gider helt ærligt ikke blive ved at se på det!

Anmeld

9. april 2010

Webredaktøren-vb

Et indgraveret flag de kan tage frem på knægtens fødselsdag, er da en glimrende idé, hvis gaven skal gøres lidt mere personlig - hmm, det overvejer jeg lige ;)

Anmeld

9. april 2010

Spunk-vb

Jeg overvejer denne til min søsters baby. Synes at det er en rigtig god ide, at barnet kan se billeder af familien og kan få sat det hele lidt i system. Laver muligvis en selv - også til spunkens værelse. http://mellembakken.dk/produkter/11-billedrammer/8-billedramme---stamtrae/ Jeg håber godt nok ikke, at vi får nogle sølvting til spunken :S . Min nevø fik en halskæde med guldkors. Jeg tror aldrig at han får brugt den, men det mente min søster var kutyme for gudmoderen at give, så der var intet valg.

Anmeld

9. april 2010

tinastig-vb

Hej, jeg vil også tilslutte mig fødselsdagsflaget som een rigtig god ting. Inden jeg selv fik børn synes jeg ikke det var interessant gave at komme med, men begge mine børn har fået et flag med fødselsdato/ vægt/ længde osv. indgraveret og dem er vi superglade for hvert år. Ellers kan jeg anbefale et fødselsdagstog fra en lille kælderbutik i Pisserenden København - hvis du bor i nærheden. Den ligger lige ved Gammel Torv/ Nytorv og jeg ønskede mig det selv i dåbsgave til begge mine børn. Der er et klassisk sort lokomotiv med flag på og så køber man vogne som findes i både drenge og pigefarver. Jeg har set på billeder fra prins Christians fødselsdage, at han også har et magen til. Mange hilsner Tina

Anmeld

9. april 2010

tinastig-vb

Hej igen, jeg glemte lige at tilføje, at een af de klassiske barnedåbsgaver som vi fik og som ikke rigtig bliver brugt er HC Andersens samlede eventyr. En ordentligt moppedreng og der er tale om de originale eventyr, så teksten skal næsten oversættes for mine børn, hvilket gør den ret tung at læse. Vi har forsøgt med nogle af de kendte eventyr, men den bliver aldrig nogen favorit hos mig og jeg ville aldrig selv give den til nogen. Mange hilsner Tina

Anmeld

9. april 2010

Lars F-vb

Jeg skal ikke under nogen omstændigheder ha' sølvtøj, og det er bestemt heller ikke noget jeg giver væk. Vi slæber rundt på alt for meget skrammel i vores liv; det tynger os ned og fylder op både mentalt og fysisk. Jeg havde selv sådan nogen sølvbægre og en ske og osv med navn i - det har jeg kylet ud. Desuden er denslags jo slet ikke en gave til barnet; det giver kun mening for forældrene. Derimod er et godt, funktionelt sæt barne-bestik en fin gave, og noget der både kan følge ungen et par år og blive brugt. Ditto tallerkner osv; Royal Copenhagen har endda et rigtig fint lille sæt hvis man er til denslags. Min favorit at give er en god børnebog. H.C. Andersen har været nævnt, men jeg er nok mere til en god, illustreret komplet Peter Plys, eller måske Peter Pedal.

Anmeld

9. april 2010

Hobitten-vb

Jeg er også rigtig glad for at vi ikke fik noget af alt det der sølvtøj.. Vi fik så til gengæld et 'dåbsglas' (ved ikke om de hedder sådan..) hvor deres fødsels og dåbs 'data' er brændt(?) med noget laser noget.. De gaver vi har brugt mest er nok børnebestikket og de børnebøger vi fik. Vi fik bl.a. en sangbog af Alberte med en cd i. Der er nogle sjove tegninger til de fleste sange, så den kigger den store meget i, og kan huske sangene udfra tegningerne.. Fik dog også en HC Andersen - tror aldrig den har været åbnet..

Anmeld

9. april 2010

Lars F-vb

Min datter fik osse en Åh Abe CD - den er blevet spillet meget. Har selv givet det samme; købte på et tidspunkt en stak 'komplet åh abe 7 CD boks' (eller noget) på tilbud. Det er efterhånden blevet givet væk til dåb og et par fødselsdage.

Anmeld

9. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Her har vi også dåbsrør,flag og HC Andersens samlede værker... og guld og sølv smykker til datteren. Havde selv 'arrangeret' gaven til lillebror fra storesøster: håndklæder, sutteklude og sutter med navn på - det blev jeg naturligvis ret glad for :blush: Fine gaver var også bestik, service, sengetøj, penge til børneopsparing og bøger: Der var engang - for de yngste. Eventyrskatten, en fortryllende samling af eventyr. Desuden søde tegninger fra børnene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.