Gaveideer til barnedåb - skønt eller tarveligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2010

Signe1704-vb

Vi har ønsket os sølvting. Jeg blev selv døbt da jeg var 13 år (fordi jeg skulle konfirmeres) og jeg kan huske at jeg var noget misundelig på dem der havde sølvting fra deres dåb. Vores to små har begge flag med dåbsdato og navn, de har alle tre bestik og sparegrise og vores datter har desuden en del smykker og et fotoalbum. Den store dreng har desuden en halskæde som han har gået med da han var mindre. H.C. Andersen har vi også fået to gange og de er aldrig blevet åbnet. Ikke engang den store på 11 år gider den. Trip trap stolen, skråstolen og fisher price legetøjet er nok det der er blevet brugt mest. Min store dreng fik fisher price kasseapparatet og det er godt nok blevet flittigt brugt af begge de store og den lille er også begyndt at vise interesse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

mørk-vb

Webredaktøren skrev:
Selv frabedte jeg mig gaver i metal (bægre, dåbsrør osv.)lutte hadegave, I har fået?
'Metal' - det var dét ord jeg burde have brugt i sin tid, da jeg overfor farmor pointerede, at de der traditionelle dåbsting i sølv ikke lige var noget 'vi' ønskede os. Anede ikke de fandtes i andre metaller, så gloede derfor noget, da jeg til den ældstes dåb alligevel hev et såkaldt dåbsrør (det anede jeg så heller ikke fandtes!) i TIN op ad æsken. Med farmors supplerende kommentar 'Ja, du sagde jo I ikke ville have noget i sølv!' :laugh: Et par år senere til den yngstes dåb toppede hun den så med en om muligt endnu mere overflødig rædsel af en 'barnevogns-sparebøsse'. Stadigvæk i tin naturligvis. 'Du kan jo ikke lide sølv'

Anmeld

9. april 2010

ma08-vb

Vores datter fik bl.a. en 'grow up', som kan følge hende nogle år. Først er det en skubbevogn, så laver man den om til en tre-hjulet cykel, og til sidst laver man den om til en høj 'indkøbsvogn'. Bobles er hun også glad for (hun er ca. 16 mdr. nu). Farmor gav hende et guldarmbånd med charms, det er rigtig sødt, og jeg tror, hun bliver glad for det på et tidspunkt - ganske vist først om maaange år :lol: Indgraveret bestik lyder også som en god idé, det ville vi helt sikkert også være blevet glade for :)

Anmeld

10. april 2010

Spunk-vb

Den Grow-up ser altså supersmart ud. Fungerer den godt som løbecykel, når hjulene er så små? Eller er din datter stadig så lille så i ikke har afprøvet det?

Anmeld

10. april 2010

ma08-vb

Jeg har endnu ikke lavet den om, da hun stadig er glad for skubbevognen - helst med forældrene som skubbere, mens hun sidder i vognen ;) Så desværre, ved det ikke - men det håber jeg sør'me!

Anmeld

10. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Faktisk var det bedst jeg/min søn fik, en DVD som en af gæsterne havde lavet - både af selve dåben og festen bagefter. Den har jeg set mange gange - der er så meget man ikke får med sådan en dag.

Anmeld

10. april 2010

Riwe-vb

Vi, eller rettere vores datter, fik mange fine ting til dåben bl.a. de samlede Peter pedal historier. Dem kommer vi helt sikkert til at bruge i modsætning til HC A. som jeg selv fik til min dåb og som jeg aldrig har åbnet... Hun fik også et unika smykke, et vedhæng til en halskæde formet som en engel (SUPER fin, men den blev desværre stjålet da vi have indbrud i julen :angry: ) Andre gode gaver synes jeg er: Det omtalte flag med dåbsdato og navn indgraveret. Og hvis det skal være metal, så synes jeg det er fint med indgraveret bestik. det værste er for mig sparebøsser - puha, har endnu ikke set en der falder i min smag...

Anmeld

10. april 2010

kongster-vb

Nu har hverken jeg eller mine børn modtaget dåbsgaver og det er også yderst begrænset hvad jeg har givet væk... Men jeg forstår ikke modviljen mod HCA? Vi har også 'de samlede' og har læst en del i den for børnene. Nogle af historierne er ikke just børneeventyr, så det er mere mig selv der har læst dem. Og så vidt jeg husker læste vi da også HCA i gymnasiet, så det er da en bog man kan bruge hele livet?

Anmeld

11. april 2010

Signe1704-vb

Riwe skrev:
det værste er for mig sparebøsser - puha, har endnu ikke set en der falder i min smag...
Min datter på 2 år elsker sin Andrea sparebøsse i sølv. Sønnerne har en elefant og en sørøverrotte. Jeg synes de er ret søde.

Anmeld

11. april 2010

Riwe-vb

Signe1704 skrev:
Riwe skrev:
det værste er for mig sparebøsser - puha, har endnu ikke set en der falder i min smag...
Min datter på 2 år elsker sin Andrea sparebøsse i sølv. Sønnerne har en elefant og en sørøverrotte. Jeg synes de er ret søde.
he he selvom det ikke lige er min smag, så er min datter også ret glad for sin Andrea ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.