Hjemmebagt rugbrød.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2010

Spunk-vb

Tænkte det nok :) . Må nok tilstå, at jeg aldrig har hørt ordet frumpet, men der er vist også meget forskel på nord- og sønderjysk, så vidt jeg har forstået.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

mørk-vb

Titte skrev: Hvis du bor i nærheden af mig kan du få en klat surdej af mig.... :laugh: :laugh: Jo tak for tilbuddet, men det bli'r vist alligevel for langt at køre ;) Jeg må have handlet ind til det og så i gang med at eksperimentere med surdej og kornsorter. Tak for opskrifter og inspiration :)

Anmeld

28. februar 2010

mørk-vb

Har en spunk i maven skrev:
Tænkte det nok :) . Må nok tilstå, at jeg aldrig har hørt ordet frumpet, men der er vist også meget forskel på nord- og sønderjysk, så vidt jeg har forstået.
Jeg er ikke selv nordjyde, men har familie deroppe og derfra kender jeg ordet 'fump' som et navneord til beskrivelse af en person, der er lidt af en klovn, altså som i fjols/torsk osv.

Anmeld

28. februar 2010

Maxmor-vb

Men Titte bor ikke i Sønderjylland :P .

Anmeld

1. marts 2010

Spunk-vb

Maxmor skrev:
Er Esbjerg ikke i Sønderjylland? Nå, men det er måske ligesom at jyder synes at alle fra sjælland er københavnere?

Anmeld

1. marts 2010

Louise-vb

Vi bor hos noget familie den næste måneds tid og de laver deres rugbrød selv.. Og de startede med at få en klat surdej af noget familie for, HOLD NU FAST, 20 år siden.. Så siden der har de lavet rugbrød på den..

Anmeld

1. marts 2010

Titte-vb

Maxmor skrev:
Er Esbjerg ikke i Sønderjylland? :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: Nej, det er det ikke, men det ligger i Sydvestjylland!! Nå, men det er måske ligesom at jyder synes at alle fra sjælland er københavnere?

Anmeld

1. marts 2010

Spunk-vb

Betyder sønder ikke syd? Så hvad er forskellen på sydjylland og sønderjylland?

Anmeld

1. marts 2010

kongster-vb

Sønderjylland er syd for Kongeåen. Sydjylland er mellem Kongeåen og Midtjylland. Så er der Vestjylland og Østjylland og Nordjylland og Trekantsområdet (Vejle-Fredericia-Kolding) Ja det er skam lidt af et kontinent og der er STOR forskel på landsdelene ;-)

Anmeld

1. marts 2010

Spunk-vb

Hmm - mit problem består nok i min manglende geografi-forståelse så - jeg aner nemlig ikke hvor Kongeåen ligger :laugh: .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.