Hos os er linjen helt klar - INGEN rygning tilladt - ikke noget med at lufte ud og ikke noget med åbne vinduer. Alle rygere må 'ud i kulden'.
Er gift med en ryger - on and off godt nok (altså ikke ægteskabet men med rygningen), men han må også udenfor - og det er han helt inforstået med, og har selv været med til at beslutte reglen.
I min familie er det intet problem. Sådan er det også hos de fleste af dem.
Mine svigerforældre er storrygere. Svigerfar ca. 60 stk. om dagen - svigermor ca. det halve.
De er begge med på, at rygning foregår ude her.
De strakte sig faktisk rigtigt langt, da vi fik bassen. Vi havde fra graviditetsstart 'rygning forbudt' i eget hjem. Så på barselsbesøg på sygehuset sagde svigerfar, at de var blevet enige om, at de ikke ville ryge i eget hjem, når vi var på besøg. De ville nemlig ikke risikere, vi blev væk.
Vi havde ikke drøftet emnet endnu, men jeg kan godt forestille mig, at vi dengang ville have begrænset besøg hos dem, hvis der blev røget hele tiden. Dengang boede min mands lillebror med kæreste hos mine svigerforældre, og de røg også begge tæt, så man skulle skære sig hul gennem røgen for at kunne se hinanden. Det er jeg helt sikker på, jeg ikke havde udsat min baby for.
Jeg er helt enig med Lars F. Det er din svigerfar, der vælger fra.
Håber, han ændrer holdning, når han får tænkt over tingene, og finder ud af, hvad han kommer til at gå glip af.
Anmeld