Jeg tror jeg er meget 'ikke-ryger-agtig' af en ryger at være!
Jeg har altid accepteret reglerne som de nu engang har været - må der ryges gør jeg det og må der ikke lader jeg være, eller går udenfor!! ... og dog, faktisk har vi et vennepar med 2 astma-børn, hvor faderen ryger indenfor, fordi han er idiot der går jeg ALTID ud og ryger - kan simpelthen bare ikke med min fornuft, faglige viden eller noget som helst andet få mig selv til at ryge i deres hjem - JEG vil ikke være direkte årsag til, at deres børn får anfald!!!
Vi ryger begge herhjemme, MEN aldrig indenfor - og andre får heller ikke lov til det og sådan har det været efter vi fik malet og ordnet lejligheden lige omkring hvor vi fandt ud af jeg var gravid!
Syns på ingen måde det er ok ikke at respektere reglerne i andre folks hjem, uanset om det handler om rygning eller 'fedtede børn', eller hvad ved jeg!
Synes klart det er den rigtige beslutning du har taget ang. din svigerfar - og som andre os skriver, er det HAM der går glip af noget!!!
I øvrigt har det meste af vores vennekreds samme holdning til rygning omkring børn som vi har - dog har vi et enkelt vennepar som ryger indenfor og i starten havde jeg rigtig svært ved at komme hos dem (især fordi drengene er født for tidligt og vi fra neonatal havde fået strenge formaninger om ikke at udsætte dem for diverse), men nu hvor de er blevet ældre, har jeg ikke det store problem med det - er ikke hellig, men alt med måde - og JEG vil bestemme i MIT hjem, kan folk ikke acceptere/respektere det, er det simpelthen ikke velkomne!!! Mange andre ting i livet er også farlige!
Anmeld