Jeg synes også det er lidt svært..
Hverken kæresten eller jeg selv ryger, og har aldrig gjort det. Men vores forældre, mine søskende og stort ser alle andre i familien gør..
Da vi ventede den første for 4 år siden, blev vi enige om at vores hjem fremover skulle være røgfrit.
Det blev fuldt ud accepteret af alle. Men som tiden gik, er det ligesom om folk 'glemmer'... Har flere gange måttet minde nogen om at vi gerne vil have at de ryger udenfor. Dog ikke efter vi har fået nummer to for 9 mdr. siden. Men hvad så når han også bliver lidt større??
En ting er jo så i vores hjem - en anden er når vi er på besøg hos andre..
I starten mens den store var lille, gik de fleste faktisk ud, eller ud til emhættet, eller bare i et andet rum. Og det var rigtig dejligt.
Men nu er flere faktisk mere eller mindre ligeglade.. Ikke at jeg skal (eller vil) bestemme om de må ryge i deres eget hjem - slet ikke.. Men jeg vil bare rigtig gerne, at de måske tager en lille smule hensyn til at der er børn til stede.. Det er f.eks. lidt svært for mig at tage dem med ind i et andet rum, når vi spiser hos nogen, og de tænder en smøg ved bordet, før vi andre er færdige med maden...
Synes ikke jeg er så sart, men synes måske ikke at mine børn behøver at blive udsat for ligeså meget røg, som jeg selv blev som barn.
Jeg synes bestemt ikke at det er unfair at bede folk om at gå udenfor. Det er jeres hjem, og jer der skal lugte til det i de næste mange dage, når der er blevet røget..
Men hvad siger din kæreste til det?? Accepterer han, at hans far ryger inde??
Nu kender jeg selvfølgelig ikke din svigerfar, men mon ikke at han vil komme alligevel, hvis du holder fast i din beslutning??
Anmeld