Så fik vi svaret på blodprøven, og jernet er nu oppe på 31 så det er gået op,men han har hele weekenden haft vandet afføring og nedsat appetit.Jeg ringede til børnelægen hun mente at han havde en eller ande infektion (noget med blodpladetallet), så hun ville gerne se ham nu og så ville hun måske indlægge ham! Så langt så godt, vi tog afsted til børnelægen 50 km. væk, han blev undersøgt over det hele, og så blev vi sendte videre til børneafdelingen 70 km væk!!! Her fortalte vi hele historien om hvordan det sidste år er forløbet og lægen var slet ikke i tvivl, han har forstoppelse?! Dvs. at der sidder en klump langt opp i tarmen og blokere for det hele, det giver ikke mening for mig, for han har jo som regel grødet afføring, men at han ikke optager jernet giver mening! Nå men han fik skyllet tarmen og var så på toilettet 5 gange i går. Så skal vi fortsætte med afføringmiddel herhjemme og så skulle der gerne ske noget i løbet af 2-3 dage. Jerntilskudet er vi stoppet med og så skal der tages nye prøver om en måned. Børneafd. undrede sig over, at der ikke var nogen som var kommet på det med forstoppelsen før, men jeg er altså ikke helt overbevist. Nå men den søde dreng tog det hele i stiv arm, på trods af at de måtte lægge slangen op to gange, første gang krøllede den rundt om sig selv :S
Så vi har holdt en total slappe dag i dag, det tog vist hårdt på alle. :)
Anmeld