Spunken er nu 12 dage, og sp har været her for anden gang i dag - for at kontrolveje. Og hun har tabt 50 g den sidste uge. Umiddelbart lyder det jo ikke af så meget, men det går jo i den forkerte retning.
Er rigtig ked af, at jeg ikke har mælk nok. Nu skal hun have supplerende mme, og jeg skal vælge om hun skal have det i en sonde samtidig med at hun får bryst eller om hun skal have flaske. Ifgl. sp er der stor risiko for at hun afviser brystet efter noget tid, hvis hun vænner sig til flaske.
Inden jeg fik hende var jeg slet ikke sikker på, om jeg ville amme, men det er mere vigtigt for mig, end jeg havde regnet med. Vil bare så gerne gøre det bedste for hende, og vil gerne forebygge allergi, men det duer jo ikke. Vi har haft en hård uge med meget gråd og lidt søvn, og vi har ikke kunnet trøste hende, ligegyldigt hvad vi prøvede. Det er jo ikke mærkeligt, når hun har været sulten i en uge!
Faktisk tror jeg ikke, at sp kunne have sagt noget som gjorde mig glad i dag. For det havde også været noget rigtigt møg hvis hun havde sagt, at hun er syg, at hun ikke ved hvad problemet er, eller at alt er fint og at vi bare skal fortsætte. Det her problem kan trods alt løses temmelig nemt, selvom det går mig på. Det er latterligt, for jeg synes egentlig at det er fint at give mme, men jeg har bare ikke lyst til at gøre det. Og jeg er vildt bange for at folk skal dømme mig for det.
På den anden side kan vi heller ikke fortsætte sådan her. Hun har tabt sig, og jeg er fuldstændig nedslidt - jeg føler mig som en gammel karklud. Mine brystvorter er slidte, ømme og svier. Og de fleste nætter har jeg fået ca. 3 + 2 timer søvn. De sidste par dage har hun heller ikke sovet i løbet af dagen - kun 10-20 min af gangen.
Nu har vi fået at vide at hun skal have 15 min på hvert bryst og derefter supplerende mme til hun ikke vil have mere, hver 3. time. Hun har fået første portion, og jeg er bare så lettet fordi hun er mæt. Den sidste time har hun bare været vågen, glad og opmærksom - lige til at hygge med. Så måske er det mme ikke så tosset endda - også selvom jeg har grædt en hel del over denne amning og at den ikke duer.
Føler lidt at det er mig der ikke duer - men heldigvis er min mand rigtig sød og forsøger at banke ind i hovedet på mig at det er helt ok. Tror bare at jeg lige skal vænne mig til tanken.
Anmeld