Uhh jeg synes det med amningen er svært :ohmy:
Jeg stoppede selv med at amme efter ca. 2 måneder - hvis jeg var fortsat havde det været med stor stor risiko for mine omgivelser ;) Jeg var simpelthen så ked af det og frustreret over jeg ikke kunne få det helt til at fungere + har tvillinger, så der skulle stilles an hver gang og ja, et værre bøvl :S
Fik 'tvunget' den ene over på flaske, for han tog slet ikke nok på - 5 gram på 1 uge :( De er født for tidligt, så da vi kom hjem fra sygehuset vejede han ca. 2000 g, og blev simpelthen træt før han blev mæt :(
Da han så var kommet på flaske + min kæreste pludselig kunne være en meget større del af deres hverdag, ammede jeg vores anden dreng i ca. 14 dage mere - men eftersom efterspørgslen pludselig var blevet mindre, kom der jo også mindre mælk, var simpelthen så ked af det, men kunne ikke overskue at 'kæmpe' for det, så valgte at stoppe, og det var for mig, det bedste jeg overhovedet kunne gøre - jeg var pludselig ikke så afhængig mere, andre kunne hjælpe til med at give dem mad og ikke mindst, jeg havde meget mere energi og var meget gladere :lol: :cheer: :laugh: !
Omvendt har jeg en veninde som tog kampen op, og ved hjælp af brystpumpe, lykkedes det hende, at få mælk nok til at amme sin søn i 5 måneder :woohoo:
... Jeg har hørt mange mange mange gange at man skal mærke efter sig selv, 'hvis du synes det virker rigtigt, så GØR DET' - når man blir mor, vokser der tilsyneladende en lille stemme i maven - som blir derinde efter børnene er kommet ud - og den stemme har ALTID RET!!! Har taget mig 6 måneder at erkende, men efter det ENDELIG er trængt ind, er hverdagen faktisk blevet rigtig rigtig meget nemmere :woohoo:
DU og KUN DU er den ENESTE der ved hvad der er allerbedst for dig og sit barn - lyt til dig selv, og ikke mindst STOL på dig selv, INGEN andre gør det så godt som DIG med DIT barn :kiss:
Gør det du føler for, og synes du magter - bruger du alt din energi på mælk og amning, hvem skal så hygge og lege med dit barn?!? Omvendt, kan du ikke koncentrere dig om andet end mælken (eller mangel på samme), så er det måske værd at kæmpe, så dit barn får en glad og tilfreds mor?!?!?
Håber du finder frem til det der passer dig og din familie :) :) :)
Anmeld