Jeg har ikke selv haft kærester, der bragte børn med ind i forholdet, så jeg har ingen førstehåndserfaringer. Men jeg har haft en del veninder, der blev bonusmødre og havde gode og dårlige oplevelser med det. Og også havde det hårdt, da de bagefter mistede bonusbørnene, da forholdet gik i stykker... Jeg siger ikke, at det også sker for dig, men mit råd til dig må være, at du - også - for din egen skyld holder lidt afstand.
Helt generelt synes jeg ikke, at du skal ville noget som helst med drengen - det må være hans far, der bestemmer, om du skal se ham til familiefesten, og hvor ofte du får ham at se ellers, når far og søn er sammen. Far og søn har brug for tid til hinanden - og du kan sikkert sagtens finde på noget at gøre hver anden lørdag (hvis de ses hver anden weekend) - for så at kigge forbi om søndagen og foreslå en tur i skoven, hvis vejret er til det. Godnatlæsning er en hyggestund for de fleste - den skal være reserveret far, det er jo de to, der har brug for at holde et tæt forhold til hinanden, selvom de ikke bor sammen altid.
Det er far, der - sammen med mor - lægger linjerne, og efterhånden som tiden går, vil du blive mere involveret. Men lige her og nu skal du bare skrue ned for ambitionerne. Det er far og søn, der har brug for hinanden, du risikerer bare at komme i vejen, hvis du blander dig.
Anmeld