Jeg synes egentlig ikke det er i orden.
Hvis jeg har forstået det ret, har han IKKE selv valgt at gå til gymnastik, så man kan ikke rigtig bruge argumentet om at skulle fuldføre hvad man er startet på, af hensyn til forældrenes økonomi.
Det lyder jo som om, han selv har nogle interesser i retning af noget sport, hvor han får rørt sin krop, så hvorfor ikke lade det være med det!? Det kan jo også være at drengen 'brokker sig' fordi han synes det er for meget at jage afsted til efter en lang 'arbejdsdag'?! Børn har jo også brug for samvær og ro på!
Hvis I ikke synes badminton er nok bevægelse for ham i forhold til hvad han ellers foretager sig i løbet af ugen, kan det være at han ville være langt gladere for at familien en gang imellem lavede noget aktivt sammen om eftermiddagen, frem for at blive deporteret til noget gymnastik han ikke gider.
Dette kan jeg sige, fordi det er præcis hvad min datter (8 år) er nået frem til. Hun har ellers været typen, der gerne ville gå til alting, og vi voksne har måttet sætte begrænsninger for hende; men i år har hun mærket efter i sig selv, og valgt kun at gå til én ting, der kører hver uge. Det har gjort det meget nemmere at lave legeaftaler med vennerne, vi har meget mere ro på i familien, lektierne bliver lavet i ro og mag på et tidspunkt hvor hun ikke er for træt, og vi har tiden til at gå/cykle en tur, spille badminton i haven eller andet sammen.
Det skal så lige siges, at vi ved at hun får rørt sig en hel masse omme i skolen hver dag, så dén side af sagen bekymrer os ikke.
Selvfølgelig skal man vurdere, hvad der er bedst for ens barn; men jeg mener også, at man skal lytte til barnet!
Anmeld