Jeg har en datter på 6 mdr. og ammer stadig om aftenen/natten, regner med at blive ved til hun selv siger stop eller omkring et år, jeg har altid inden jeg fik et barn syntes 6 mdr var for lidt, men syntes egentlig at hun selv har reguleret det. Jeg elsker at amme, selvom vi fik en meget dårlig start på amningen, jeg tror også det kommer meget an på om det er noget man nyder eller noget man gør fordi man ved at det er godt for ens barn, for så bliver det jo kun så længe man ser behovet for det. Men jeg må indrømme at jeg ville lyve hvis jeg ikke, når jeg så en mor sidde og amme sin to-, tre- eller fireårig barn, ville blive forarget, og det er jo egentlig meget fordumsfuld, men tænker at hvis man har behov for at sidde og amme et så gammel barn offentligt, så handler det mere om ens egne behov istedet for barnets, barnet kan jo spise andet mad. Jeg ammer sjældent offentligt længere, da Nikita spiser mad, så jeg har altid et glas frugtmos med. Men alle har jo lov til at gøre hvad de vil... og så længe det er fordi barnet gerne vil, så syntes jeg det er fint.
Anmeld