Jeg tænker tit på, om mine børn vil elske mig lige så højt, når de er voksne, som de gør nu. Om jeg bliver hende den irriterende mor, så ungerne ikke gider tage kammerater med hjem, eller komme på besøg med deres egne familier, når de bliver voksne.
Kan jeg nu virkelig regne med, at jeg får lov at se mine børn blive voksne, får jeg virkelig lov til at "beholde" dem så længe?
Vil jeg være i stand til at hjælpe dem med deres skolegang, og eventuelle følelsesmæssige problemer der måtte opstå, i deres verden? Mon det vil lykkes mig, at give dem indtryk og forståelse for, at de altid kan tale med mig. At jeg altid vil være her for dem, og altid vil elske dem usandsynligt højt.
Jeg tænker tit, at jeg virkelig håber, at mit job som mor, ender ud i, at mine børn bliver gode lovlydige borgere, som er gode til at gebærde sig socialt, at de får den uddanelse de ønsker og brænder for, og at de ikke skal leve for hårdt.
Jeg ønsker inderligt, at mine børn skal føle at livet er lidt lettere, end jeg selv synes det er, og at de altid må leve godt. Og det bekymrer mig, at vide, at det kan jeg jo ikke styre ved tryk på en knap.
Anmeld