Jeg var inden min datters fødsel ikke synderligt ræd for fremtiden eller for de mennesker der er så syge at de ikke ved hvad de gør, men jeg ser mig selv trække mig fra situationer der i værste tilfælde kan udsætte mit barn for fare... Går hurtigt forbi en stor folk unge mennesker, selvom jeg egentlig inden jeg blev gravid arbejdede på en ungdomspension med nogle af de unge der var en del af blågårdsmiljøet..
Det der bekymrer mig mest, er hvorvidt min datter vil bebrejde mig at hendes far ikke ønsker at være en del af hendes liv, om jeg er i stand til at give hende et liv uden at skulle stå ansigt til ansigt til en pigebande eller skulle passe på hvor hun går henne... Samfundet er ved at gå i en så negativ og bedrøvende retning at jeg genovervejer om jeg ønsker mit barn skal vokse op her..
Vi som forældre handler ud fra de forudsætninger vi har, og ønsker det bedste for vores børn, selvom man altid vil begå fejl, men jeg tror på at min datter ved at jeg gjorde mit bedste ift. at give hende de rette forudsætninger for at få et konstruktivt og udbytterigt liv...
Mht pædofili og alle de forfærdelige syge mennesker der er derude, så var jeg så heldigt da jeg læste til pædagog at jeg var i praktik i en børnehaveklasse, her så vi en film om hvordan man laver børn, lavet som en tegnefilm, børnen var helt vilde med tegnefilmen, men det vigtigste budskab der var i filmen, at der noget gange var nogle mennesker, der ikke havde det så godt og at de derfor kunne finde på at gøre noget som de kun skulle gøre ved voksne, figuren forklarede børnene at hvis de fik en nej følelse i en situation skulle de sige stop og sige det til en voksen, faktisk så forstod børnene det med nej følelsen, og det er noget jeg vil prøve at lære min datter.. og selvom risikoen stadig er der, så føler jeg i det mindste at jeg gør noget, og så bekymrer jeg mig lidt mindre..
Så kan jeg da også til tider være bekymret for om jeg kan give mit næste barn den samme mængde kærlighed og opmærksomhed når jeg nu har Nikita.. men det kommer nok helt naturligt.. :O)
Anmeld