Vind sengetøj - Hvad bekymrer dig som forælder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2009

Webredaktøren-vb

Jeg var inden min datters fødsel ikke synderligt ræd for fremtiden eller for de mennesker der er så syge at de ikke ved hvad de gør, men jeg ser mig selv trække mig fra situationer der i værste tilfælde kan udsætte mit barn for fare... Går hurtigt forbi en stor folk unge mennesker, selvom jeg egentlig inden jeg blev gravid arbejdede på en ungdomspension med nogle af de unge der var en del af blågårdsmiljøet.. Det der bekymrer mig mest, er hvorvidt min datter vil bebrejde mig at hendes far ikke ønsker at være en del af hendes liv, om jeg er i stand til at give hende et liv uden at skulle stå ansigt til ansigt til en pigebande eller skulle passe på hvor hun går henne... Samfundet er ved at gå i en så negativ og bedrøvende retning at jeg genovervejer om jeg ønsker mit barn skal vokse op her.. Vi som forældre handler ud fra de forudsætninger vi har, og ønsker det bedste for vores børn, selvom man altid vil begå fejl, men jeg tror på at min datter ved at jeg gjorde mit bedste ift. at give hende de rette forudsætninger for at få et konstruktivt og udbytterigt liv... Mht pædofili og alle de forfærdelige syge mennesker der er derude, så var jeg så heldigt da jeg læste til pædagog at jeg var i praktik i en børnehaveklasse, her så vi en film om hvordan man laver børn, lavet som en tegnefilm, børnen var helt vilde med tegnefilmen, men det vigtigste budskab der var i filmen, at der noget gange var nogle mennesker, der ikke havde det så godt og at de derfor kunne finde på at gøre noget som de kun skulle gøre ved voksne, figuren forklarede børnene at hvis de fik en nej følelse i en situation skulle de sige stop og sige det til en voksen, faktisk så forstod børnene det med nej følelsen, og det er noget jeg vil prøve at lære min datter.. og selvom risikoen stadig er der, så føler jeg i det mindste at jeg gør noget, og så bekymrer jeg mig lidt mindre.. Så kan jeg da også til tider være bekymret for om jeg kan give mit næste barn den samme mængde kærlighed og opmærksomhed når jeg nu har Nikita.. men det kommer nok helt naturligt.. :O)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

Webredaktøren-vb

Minder lige om denne, hvor der endnu er chance for at byde ind med en mening og vinde dejligt sengetøj :)

Anmeld

27. november 2009

Mor til to-vb

Alt! Om de spiser nok og rigtigt. Om de bliver stimuleret nok. Om de når at komme af med bleen inden de bliver 6 år (de er 2½ og ½ nu). Om de er glade. Om de bliver ved med at synes deres forældre er fantastiske. Om de har/får gode venner. Om de vil blive mobbet eller selv mobbe. Om andre elsker dem. Men min allerstørste frygt er at miste dem, eller at de skal miste mig. Og når det så er sagt, så er det ikke noget der gennemsyrer mit liv. Men jeg ER en af de mere bekymrede forældre, selvom jeg ikke så gerne vil være ved det.

Anmeld

27. november 2009

Pia74-vb

Jeg bekymrer mig om mine børns fremtid. Hvordan ser verden ud, når de er voksne - kan de gå på gaden i byen uden at være bange for at blive skudt? Jeg er sikker på at de får et godt liv og er lykkelige, men har de den samme grad af frihed at gøre hvad de vil, hvornår de vil, som vi har i dag. Heldigvis er det ikke noget, jeg tænker på til daglig, men tanken om det strejfer mig en gang i mellem, når jeg ser nyheder om terroraktioner og skudepisoder i nær og fjern :dry:

Anmeld

28. november 2009

Heidi Nielsen-vb

Jeg bekymrer mig meget om mine børns fremtid.....vil det være en fredlig verden de vokser op i eller vil den være mere præget at krig og ufred end den er idag...... Nu er det jo drenge jeg har så jeg tænker også tit på hvad nu hvis de kommer ind i militæret og bliver sendt ud i verden til div. krige osv. Og hvad med det land de skal vokse op i....vil det blive mere uro præget end i dag.....vi er jo godt på vej synes jeg....vi har flere og flere bandekrige her hjemme lige som i USA......og gadeskyderier osv..... Ligesom Pia er det ikke noget jeg tænker over til daglig men mest når det er i tv eller aviserne :dry:

Anmeld

30. november 2009

Meesalith-vb

Jeg tænker tit på om jeg kan magte det at være forælder. Om jeg kan rumme hele det store ansvar, der er ved at få et lille nyt individ. Om han vokser op og bliver den selvstændige ansvarsfulde unge mand, som jeg ønsker for ham, at han skal blive. Og om jeg kan sørge for at han bliver det. Jeg tænker på om mit hjerte er stort nok til at rumme hele den ubeskriveligt store kærlighed, jeg har for min søn. Om mit hjerte kan vokse sig større sammen med min søn, fordi min kærlighed til ham bliver større for hver dag der går.

Anmeld

18. januar 2010

Webredaktøren-vb

Vinder i denne tråd blev: Meesalith Stort tillykke! :klap:

Anmeld

20. januar 2010

Meesalith-vb

Jahoo! Stort tak, det er rigtigt fint det sengetøj :-)

Anmeld

20. januar 2010

Webredaktøren-vb

Godt at det er nået sikkert frem og tillykke med det :)

Anmeld

20. januar 2010

Webredaktøren-vb

Tillykke Meesalith! ;) Skønt sæt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.