Hej så er det vist på tide jeg introducere mig selv ordentligt.
Jeg er 31 år og mor til 2 piger på hhv 4 og 21/2 år.
Jeg bor på en lille ø i Grækenland på 6. år med min græske mand. Vi er ikke gift.
Vores forhold har været op og ned fra start. Set fra mit synspunkt, han er tilfreds. Det er hele livet hernede der er svært for mig. Man arbejder 7 dage om ugen 7 mdr om året. Han er selvstændig, med egen bar, så vi har intet samliv det meste af de 7 mdr. Jeg har haft forskellige jobs med rengøring, barnepasning og cafe arbejde. Det er hvad man kan få her.
Jeg har ikke tænkt nærmere over fremtiden før nu. Jeg keder mig bravt og kan mærke at jeg vil mere med mit liv.
Vi er i sidste stadie med at bygge et hus, vi ikke har råd til at sidde i. Så vi har snakket om at sælge det el leje det ud, med et mindre tab.
Jeg vil så gerne flytte tilbage til DK, også for pigernes skyld. Skolerne her er rigtig dårlige og der er ikke rigtige nogle muligheder her. Her er trygt og en anden frihed end i DK, ungerne leger på vejen til langt ud på aftenen og alle ved hvem alle er. Men det er også kvælende for mig.
Min mand er ikke særlig snaksalig og slet ikke initiativrig. Det er kulturen og hans personlighed der er sådan. Han er Øboer med stort Ø. Vil være her til han dør, ha det samme job og ikke ændre noget.
Jeg troede så at vi var kommet til et kompromis, jeg flyttede til DK med pigerne og han kom og besøgte os de 5 mdr om vinteren hvor han ikke arbejder, og vi kunne komme og besøge ham om sommeren.
Hvis vi enten lejede el solgte huset, ville vi have råd til det. Og han kunne have råd til at ha en medarbejder i cafeen.
Men under pres den anden dag, sagde han at hvis jeg rejste ville han slet ikke besøge os. Det gjorde bare så ondt inde i mit hjerte.
Jeg har svært ved at følge ham. Jeg er ikke glad her. Jeg har taget lykkepiller i 3 mdr, fordi jeg er så deprimeret og slet ikke kan se en fremtid her.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig en uddannelse som delikatesseslagter, som ovenikøbet ville være realistisk, som enlig i dk, da jeg ville få mindste løn som ufaglært, da jeg er over 25år.
Vi ville ikke være rige el noget, bare det løber rundt er jeg tilfreds.
Jeg elsker ham, trods hans stædige væsen, og ønsker så inderligt at han ville gå på kompromis.
Jeg er bange for at hvis jeg rejser er det slut og pigerne vil kun se deres far, hvis jeg kommer herned med dem og det skær i mit hjerte.
Håber på lidt input herfra, for min hjerne kører rundt i cirkler og jeg er ved at blive skør og skifter mening hvert øjeblik. :unsure:
Anmeld