Var det mig, ville jeg gøre det, der var bedst for mine børn. Om det så i dette tilfælde var at bo i Danmark og gå i en ordentlig skole og have en glad mor men til gengæld måske aldrig se sin far, eller at bo i Grækenland sammen med sin far men til gengæld med dårlige skoleforhold og måske en meget deprimeret mor, det ved kun du.
Jeg tror bare ikke, du er helt klar til at tage din beslutning endnu, så jeg vil råde dig til at tage en lang, alvorlig snak med din mand om, hvilke muligheder I har, og bagefter må du så beslutte dig for, om du tror på de ting, din mand har sagt eller ej, og så tænke dig rigtig grundigt om, inden du tager din beslutning. Husk, at du kan jo altid tage til Danmark, men er du først rejst, er det nok noget sværere at tage tilbage igen.
Ved sådanne svære beslutninger plejer jeg ofte at benytte mig af et lille "trick", som går ud på, at jeg forestiller mig de mulige situationer intenst og livligt en ad gangen og forestiller mig, at det allerede er sådan, og så mærker rigtig godt efter, hvordan jeg har det med det. Føler jeg mig glad og tilfreds, eller føler jeg, at jeg har begået en fejl og alligevel hellere ville have taget den anden løsning. Det kræver absolut ro og dyb koncentration at gøre, men det kan til gengæld ofte være med til at rydde den sidste tvivl af vejen.
Anmeld