Af med bleen - kæmpe krise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2009

Signe1704-vb

Hvorfor skal børnene være blefri inden de er 3? Min den store var 3 år og 8 måneder da han var klar. Til gengæld skete det i hans eget tempo og da han først smed bleen var han helt blefri (også om natten) i løbet af et par uger. Jeg synes ikke man skal have så travlt. De når det nok. Hilsen Signe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Mor-3-vb

Tror vi alle stiller os det samme spørgsmål, med hvorfor de ska være 3 år.. Hvorfor har vi så travlt med det... :)

Anmeld

30. juli 2009

Johannamor-vb

Min "lille" på 3 år & 3 mdr. holdt op med at bruge ble om dagen en måneds tid før hun blev tre. Det gik fint - selvfølgelig har der været tisseuheld, men grundlæggende har det været det helt rigtige tidspunkt for hende. Det har dog taget tid for pigen at vænne sig til at gøre stort på toilettet. Ja, faktisk har hun i et par måneder stort set kun gjort stort om aftnen / om morgenen, mens hun havde ble på. Det samme gjaldt for hendes storebror, indtil han som 4-årig holdt op med at bruge natble. Men så i løbet af ferien har pigen vænnet sig til at bruge toilettet også til at gøre stort. Hun har bare haft brug for tid til at lære toilettet og sine kropsfunktioner at kende, og det er så sket nu. Første gang hun havde lavet en rigtig stor "pølse" på tolettet var hun fx helt ulykkelig og nægtede, at det var hendes - nej, det var storebrors. Jeg kan kun opfordre til, at man giver børnene tid. Det er helt ok at skubbe lidt - men kun i det omfang man mærker, at barnet kan rykke sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.