Af med bleen - kæmpe krise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2009

M Illum-vb

de kan købes på liberos hjemmeside. www.libero.dk der står også en beskrivelse af hvad funktion de har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

M Illum-vb

udskyld www.liberoshoppen.dk

Anmeld

23. juli 2009

Mor-3-vb

Vi har selv stået i samme situation med vores datter, da hun sku smide bleen, vi gjorde som lægen/Sundhedsplejersken sage vi sku.. bare tage bleen af hende, og så sku hun nok gøre det store og det lille på potten/ toilettet... Men nej, hun ville gerne tisse på toilettet, men slet ikke lave noget som helst, kun i bleen... vi lokkede med diverse ting,ja prøvede at gøre det hyggeligt.. alt hva vi kunne finde på.. for det skulle jo lykkedes synes vi, nu da lægen havde sagt, at hun var for stor til at bruge ble... hun var tæt på de 3... Men det vi fik ud af det, var en datter, der var meget ked af det, og ja til tider utrøstelig, fik forstoppelse, følte et stort pres, vi fik det enormt dårligt over det, for var det så vigtigt, at hun smed bleen her og nu,bleen er jo en slags trykhed for børn,, de kender jo ikke andet.. :( Så vi stoppede projektet helt, var lige glade med hva folk sagde... og så lavede vi den aftale, at hun tissede på toilettet og lavede i bleen.. og vi nævnte ikke noget, om at hun sku lave på toilettet... der gik 2 måneder, hvor vi holdt os til den aftale, vi havde lavet med hende.. Og så 3 dage, før hun sku starte i børnehaven, smed hun bleen helt.. vi var så stolte af hende :laugh: Så mit råd, lad være med at presse eller lokke.. det kommer når det ska.. Bare man har tid og vigtigt tålmodighed :) Så ska det nok gå

Anmeld

23. juli 2009

sck-vb

Hvor er det dog dejligt at høre fra en der har stået i samme situation og lavet den samme "fejl" med at lytte til de kloge. Præcis det samme jeg gjorde og derfor også i to dage holdt på at hun skulle lave på toilet/potte.Og ja helt skrækkelig oplevelse. Hun har som tidligere nævnt fået bleen på igen og vi har så småt snakket om at hun snart skal haveden af igen, men at hun denne gang, får den på, når hun skal lave stort. Og så er den ikke længere.Hun skal i al fald ikke presse engang til! Og som du så skriver, så kommer det jo nok pludselig helt af sig selv. Har været inde og kigge på liberobleen og har den i mente. Tror dog ikke det hjælper, da hun jo sagtens ved hvornår det sker oghvordan det føles. Og hun var jo rigtig god til at tisse på toilettet, da vi prøvede for et par ugersiden... Vi får se.. ;)

Anmeld

23. juli 2009

Mor-3-vb

Ja det er skrækeligt, hva man nogle gange kan få sig selv til.. bare fordi nogen med en længere og høj uddannelse inden for børn/mennersker.. men vi burde vide bedere.. hvem kender vores børn bedst os selv eller de andre? bare fortsæt som i gør SCK... og det vi brugte var en bukseble.. så kunne hun selv tage dem af og på :)ikke nogle specielle... Jeg spørg tit mig selv, er det virkelig så vigtigt, at børn bliver renlig inden bliver 3 år.. jeg spørg bare..hvem prøver vi at hjælpe, når vi nogle gange, stresser vores børn. Med at nå de mål smafundet stiller os.. Os selv, pædagogerne eller børnene.. jeg har nu tvillinge drenge 17 måneder.. og jeg ved nu, hva jeg ska og ikke ska gøre når tiden kommer til dem :)

Anmeld

23. juli 2009

sck-vb

du har så evigt ret!! Min nr. 2, bliver i al fald heller ikke udsat for det!!

Anmeld

23. juli 2009

bjerg-vb

Jeg har en datter der bliver 3 år den 1 august. Hun har altid været god til mange ting ligesom SCK datter. Så da vi gik på 4 uges sommerferie tænkte vi at nu skulle hun af med bleen. Hun forstod at tisse på wcét med det samme. Hun vil ikke lave puha på wc´et men gerne i underbuskerne. Efter 16 dage lavede hun det nede ved hendes bedsteforældre i wcét. Så i går lavede hun lidt i underbuskerne men resten på wc´et ( der synes hun der var mega sjovt at klemme så mange ud som muligt. Der var hun rigtig dygtig). Men i dag har hun kun lavet i underbuskerne, men kom og sagde da hun havde lavet lidt i underbuskerne at resten skulle ud i wc´et men der kom ingenting. Jeg har altid rost hende meget når hun har gjort det rigtigt. Jeg er desværre og blevet lidt sur nogle gange når hun har lavet det i underbuskerne... Jeg synes det er dumt og give hende ble på igen efter snart 3 uger uden.. Hun sover med ble på om natten, men de fleste nætter er der ikke tis i bleen. Nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at komme og sige det inden det kommer i underbuskerne.. Men vi har stadig en uges ferie tilbage så håber det kommer der. Jeg troede jeg var den eneste der stod med denne problem. Dejligt at hører der er andre.

Anmeld

24. juli 2009

Mor-3-vb

til bjerg Jeg ville lade hende gå med bukseble... vores datter brugte dem,men vi kaldte det ikke bukseble bare underbukser.. De første mange måneder brugte vi både underkukser og buksebleer. men vi havde også en aftale med hende... men ellers så spørg hende lidt før i spiser om hun ikke vil med på toilettet. og lidt efter i har spist... det kan også være du har fundet ud af, hvornår på dagen, hun har haft afføring i bukserne.. og så skriv dem ned.. og så spørg hende, om hun ikke vil med på toillettet.. omkring de tider... håber det lykkedes for jer.. :cheer:

Anmeld

24. juli 2009

bjerg-vb

Da vi sad og spiste morgenmad fik hun ondt i maven. Så hun kom på wc. Men uden held. Så ca 45 min senere da hun sidder og leger med hende lillesøster kommer hun ind til mig og siger Mor jeg skal lave puha. Så vi løber ind på wc´et og denne gang med held.. Hurra Hurra Så nu kan det være hun har fundet ud af hvordan det mærker inden det kommer. Så hun fik de ting vi havde lovet hende når hun laver på wc. Hun var selv så stolt. Hun ville nemlig ringe til begge hendes bedstemødre og fortælle det. Så nu håber jeg at det lykkes for hende..

Anmeld

25. juli 2009

Mor-3-vb

til bjerg Flot flot tillykke med det :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.