Begge mine børn er født ved kejsersnit efter hårde, lange fødsler, der ikke rigtigt lykkedes...
Første gang var jeg i fuld narkose. Jeg fik så lige set min baby, inden jeg blev kørt til opvågning, og jeg husker endnu, hvor afsindigt jeg længtes efter ham, mens jeg lå og ventede på at være frisk nok. Jeg ved ikke, hvor længe der gik, men det føltes som år! Så kom han ind til mig, jordemoderen viste mig, hvordan jeg kunne ligge og amme - og så lå han bare der og var så fin og blød og dejlig. Og både hans far og jeg var helt omtumlede af det store, der var sket!
Anden gang var jeg rygmarvsbedøvet, så jeg fulgte med i, hvordan den lille pige kom til verden. Til gengæld var jeg helt ved siden af mig selv - jeg lå simpelthen og rystede - og afleverede hende hurtigt til sin fars arme, fordi jeg ikke kunne holde hende. Og mens jeg lå til opvågning fik jeg faktisk sagt en gang, at jeg lige ville vente lidt med at få dem ind til mig, fordi jeg slet ikke kunne overskue at have pigen tæt på mig, før jeg kunne tage mig af hende. Men så forsvandt rystelserne, pigen kom ind, og hun lå ved siden af mig - og jeg kunne se og mærke, hvor perfekt hun var, og hvor meget hun lignede sin far.
Jo, jeg har været helt væk i mine børn, men der gik lige et par timer(?) efter fødslen, før jeg havde det godt nok til det!
Anmeld