Er selv vokset op i provinsen i en by med ca. 12.000 indbyggere. Og der var masser at lave for både børn og unge i forhold til sport,shopping, biograf osv... Ville man til en lidt større by, tog det kun 15-20 min. med tog/bil, hvilket jo ikke er længere tid, end hvis man bor i periferien af Kbh og vil ind til centrum. Så det var der ikke nohget problem i.
Til gengæld var det noget helt særligt at tage en hel shoppedag i Århus eller Kbh, og det var da fedt, at der ikke skulle mere til!
Havde da som 20-årig en idé om at jeg hellere ville bo i storbyen, men er efter daglig nærkontakt (arbejde) med Kbh overbevist om, at det kommer jeg aldrig til. Det er simpelthen for stressende med al den traffik, støj, forurening og travle eller sure mennesker, der ikke vil indse, at det er altså nemmere at komme udenom hinanden, hvis vi begge to flytter os lidt :blink:
Bor nu på landet med mand og barn, - har naboer lige ved siden af, husene ligger tæt, - men alligevel har vi den smukkeste udsigt ud over markerne og naturen liggende i baghaven: det er fedt!
Og jo der er liv på landet, det er bare en anden slags liv. Det er skønt at høre pindsvinene tøffe rundt i haven i skumringen, at sommerfuglene vimser rundt i luften i et stort virvar, og at der jævnligt render rådyr rundt på markenerne. At man da lige kan ta' junior med op og klappe naboens hest, og at dagplejemorens udflugter med ungerne går hen over markerne til den nærmeste gård og ikke til købmanden ;)
Og man kan jo stadig ta' ind til byen og få del af det rige kulturliv den byder på. For jo, byen kan også være fantastisk. Jeg er bare glad for at kunne ta' hjem igen og nyde, at det kun er få dage om året, det lugter lidt af gylle og ikke hver dag der stinker af kloak!
Så tak for forskellíghederne, så vi alle hver især kan få lov at vælge :)
(jeg er bare glad for, at når min søn har stukket sig i fingeren, skal jeg ikke gå i panik over, om det nu er en brugt kanyle, men kan nøjes med at spørge om det var en bi... :S )
Anmeld