Hus på landet eller by-barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Vi skal GODT NOK heller ikke bo på landet!!! :ohmy: Fint at være på landet nogle uger af sommerferien, eller på ødegården i Sverige, men jeg ville dæleme ikke bo der hele året...... Da de ældste var små, så elskede de ødegården i Sverige de første år, men da de blev de der 11-12 år, så var de nærmest ved at dø bare tanken, og diskuterede allerede i bilen påvej dertil, hvornår vi skulle hjem igen..... Vi er inkarnerede bymennesker og bruger byen utrolig meget, både på planlægningsniveau, men nok aller mest på det spontane niveau. Vi kan jo gå til Rådhudpladsen på under 20 min - eller den anden vej, og stå på stranden på 10 min, eller i Malmø på et kvarter..... For nogle år siden havde vi sommerhus i Rørvig, men det solgte vi, for vi orkede simpelthen ikke at skulle i gang med plæneklipper, grensaks og ukrudstjern i ferierne.......tænk så om man havde de opgaver hele året. Not!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Bellis-vb

^ Jamen, Helene, er det ikke noget med, at du er den lykkelige indehaver af en farm (eller noget) i Texas, med milevidt til den nærmeste nabo?? Hvad så, når du flytter hjem, bliver det så ikke dertil? :) Vi er glade for at bo på landet. Er vokset op i Det Grønne Område, og det var skam skønt og fint. Men så flyttede vi jo på landet. Nu når vi kommer ind til byen, uhh vi bliver stresset, det larmer, der er mege lys (selv om natten :blink: ) og ja, det bliver bare for meget. Vi er glade, for vores store grund, langt til det hele og plads til at trække vejret. Det er rigtigt, at der ikke er de samme tilbud til børn og unge, men så kræver de nok bare en lidt større indsats, fra forældrenes side. Ja, vi er glade for det, og kunne ikke forestille os, at flytte tilbage. Selvom det kunne vi godt de første par år - men ikke mere.

Anmeld

18. juni 2009

mariamiss6-vb

landet landet landet.... Jeg kunne aldrig bo i københavn eller en anden by der minder bare lidt om det samme.... Jeg HADER når folk maser og skubber på en helt almindelig gåtur gennem gaderne, uanset hvad dag på ugen eller året man vælger at gå... og jeg HADER at føle at man skal passe på med at komme for tæt på folk, fordi man aldrig ved hvad de er for nogle (ja ja, det er vel det samme alle steder, men bare ikke lige så mange på en gang). Og jeg hader ikke at kunne finde rundt. Jeg hader at alle smutveje er lukket, og aflåst af en åndssvag port eller lignende. Og jeg haaaaaader alle de der åndssvagt lange opgange, og boligblokke og tis og bæ.... Jeg vil bo på landet, og sige pænt goddag til dem man krydser på cykelstien, uden folk tror man er åndssvag, og uden at være bange for at få sagt det til en der er lige så træt af byen som jeg selv, og bare farer i flint. Jeg elsker at jeg kan spørge i brugsen, når der er byfest, om de har set hvor min farmor befinder sig, uden at jeg skal beskrive hende. Her ved de bare hvem hun er og hvem jeg er, selvom de ikke kan vores navne. Jeg elsker, at min 2 årige søn kan få lov at udforske brugsen, uden sure miner fra fortravlede kunder, og rapkæftede teenagetøser. Nok er jeg så afhængig af en bil, fordi busserne er lidt en by i rusland. Men det vil jeg sgu hellere, end at skulle hele vejen uden om byen på gåben, og skubbes rundt mellem fremmede mennesker, fordi der aldrig er plads nok. Jeg kan sgu godt tåle gyllestanken et par dage om året. hellere det end gadelys natten lang året rundt. Jeg vil fandme kunne se stjernerne... Pyyyyha så røg galden lige mod kbh hehe... åååååh hvor jeg elsker at bo på landet, og 10-15 km til frederikssund, er by nok for mig.... men vi får jo også et indkøbscenter til næste år (XXXXXXXXX), og så er der deichmann og H&M på vej til mig hehe.... så skal jeg bare lige tjene lidt penge...

Anmeld

18. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Bellis skrev:
^ Jamen, Helene, er det ikke noget med, at du er den lykkelige indehaver af en farm (eller noget) i Texas, med milevidt til den nærmeste nabo?? Hvad så, når du flytter hjem, bliver det så ikke dertil? :) Vi er glade for at bo på landet. Er vokset op i Det Grønne Område, og det var skam skønt og fint. Men så flyttede vi jo på landet. Nu når vi kommer ind til byen, uhh vi bliver stresset, det larmer, der er mege lys (selv om natten :blink: ) og ja, det bliver bare for meget. Vi er glade, for vores store grund, langt til det hele og plads til at trække vejret. Det er rigtigt, at der ikke er de samme tilbud til børn og unge, men så kræver de nok bare en lidt større indsats, fra forældrenes side. Ja, vi er glade for det, og kunne ikke forestille os, at flytte tilbage. Selvom det kunne vi godt de første par år - men ikke mere.
Joojooo, vi flytter hjem engang, men det er jo noget helt andet 'land' end her - der bliver der jo drevet forretning (avl), der er dyr, produktion, legeplads og huset er jo KÆMPE stort - og ikke sådan en knaldhytte på et par hundrede kvardratmeter som jeg ville kunne få i Regstrup. Og så er vejret jo kanon i Texas, det kan slet slet ikke sammenlignes med nogle steder i Danmark. På landet i Danmark og på landet i USA er vildt forskelligt. Men på landet i Texas tiltrækker mig nu heller ikke synderligt meget hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg ville meget hellere til New Orleans :laugh: Men der er ingen planer om at flytte foreløbigt, familien driver ranchen, og Dina er kun 3 :)

Anmeld

19. juni 2009

Bellis-vb

^ Ja, verjret gør jo også, at man ikke nødvendigvis er så bundet som her i DK. Så må du jo have en knaldhytte i New Orleans, til når landet bliver for meget :laugh: Og så længer der er styr på det, derover og din mor er rask og rørig - så bliv du bare i Kbh, som også må føles lidt lille, i forhold til storbyer OverThere :)

Anmeld

19. juni 2009

Fru_Hansen-vb

Ida-s skrev:
Jeg kan varmt anbefale provinsen. Der får man lidt af det hele :laugh:
Ja ganske enig. Når vi f.eks har været på ferie i københavn eller Esbjerg som også er en pæn stor by, siger ungerne altid, godt vi ikke bor her, alle har så travlt og hvor er her rod, larm og beskidt. Så de vil hellere ikke bo andre steder end Bornholm, selvfølgelig ændre de nok mening når de skal tage en uddannelse, men er sikker på de vender tilbage til øen på et senere tidspunkt. :)

Anmeld

19. juni 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Selvom jeg bor i byen og er glad for det. Har jeg bemærket, at os der bor i byen, af og til snakker om at flytte på landet. Men dem der bor på landet - snakker aldrig om at flytte til byen. - Det skræmmer mig lidt…. WebDebattør jeANNE

Anmeld

19. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Bellis skrev:
^ Ja, verjret gør jo også, at man ikke nødvendigvis er så bundet som her i DK. Så må du jo have en knaldhytte i New Orleans, til når landet bliver for meget :laugh: Og så længer der er styr på det, derover og din mor er rask og rørig - så bliv du bare i Kbh, som også må føles lidt lille, i forhold til storbyer OverThere :)
Jaaa, jeg har aldrig forstået at København skulle være en storby - man kan jo GÅ igennem København centrum på ingen tid, og gå til Nørre, Vester og Østerbro, Frederiksberg, Valby, Hellerup osv uden at få sved på panden. For mig er København ikke en storby, men et provinshul :laugh: Og 'landet' er vel i virkeligheden bare en bid af baghaven i Texas...... Hjemme er byerne så store at der simeplthen ikke findes fortove alle steder, fordi afstandene gør at man SKAL køre......flere timer fra den ene ende af byen til den anden. SLET IKKE som her!!! Og alt er simpelthen så småt her, husene, villaerne, bygningerne - og meget meget gammelt (hvilket jeg så synes er en del af charmen). Jeg synes Feks også det er vildt sjovt når vi kører på Strandvejen, op mod Skodsborg, Vedbæk og alt det der, og så vide at husene er så dyre som de er...og så se at de er så små de huse, jeg har endnu ikke set ét hvor jeg tænker WOOOW gad jeg lige det. I mine øjne ligner de dukkehuse, meget gamle dukkehuse. I USA er de mange gange større, ligger mange gange bedre og er nye, top moderne, med ALT hvad fantasien kan rumme. Slet ikke som her....gammelt lort i lige streg :laugh: Tænk at det er så attraktivt?? ....selv stranden lugter plumret, er fyldt med sten og tang og har bare slet ingen luxus over sig og havet synes ikke engang blåt :) Nææ, desværre kommer jeg aldrig til at bo i New Orleans, for planen er at flytte til San Diego, Carlsbad, hvor min kærestes bror også bor...når vi altså engang skal hjem af. Ved så ikke rigtigt hvad jeg synes om San Diego :huh:

Anmeld

22. juni 2009

Lars F-vb

Jeg er vokset op i byen, og det var da bare det perfekte sted. Der skete altid noget, altid mennesker omkring, maser af ting man kunne gøre, uanset om man var 8 eller 16. Jeg kan huske som barn, når jeg besøgte folk ude på landet, i mindre byer, eller i forstæderne. Det kunne være meget sjovt for en kort bemærkning, men jegh kunne slet ikke forestille mig at bo der. Jeg ville ikke kunne undvære fornemmelse at liv - masser af liv - omkring mig.

Anmeld

22. juni 2009

Antons mor-vb

Er selv vokset op i provinsen i en by med ca. 12.000 indbyggere. Og der var masser at lave for både børn og unge i forhold til sport,shopping, biograf osv... Ville man til en lidt større by, tog det kun 15-20 min. med tog/bil, hvilket jo ikke er længere tid, end hvis man bor i periferien af Kbh og vil ind til centrum. Så det var der ikke nohget problem i. Til gengæld var det noget helt særligt at tage en hel shoppedag i Århus eller Kbh, og det var da fedt, at der ikke skulle mere til! Havde da som 20-årig en idé om at jeg hellere ville bo i storbyen, men er efter daglig nærkontakt (arbejde) med Kbh overbevist om, at det kommer jeg aldrig til. Det er simpelthen for stressende med al den traffik, støj, forurening og travle eller sure mennesker, der ikke vil indse, at det er altså nemmere at komme udenom hinanden, hvis vi begge to flytter os lidt :blink: Bor nu på landet med mand og barn, - har naboer lige ved siden af, husene ligger tæt, - men alligevel har vi den smukkeste udsigt ud over markerne og naturen liggende i baghaven: det er fedt! Og jo der er liv på landet, det er bare en anden slags liv. Det er skønt at høre pindsvinene tøffe rundt i haven i skumringen, at sommerfuglene vimser rundt i luften i et stort virvar, og at der jævnligt render rådyr rundt på markenerne. At man da lige kan ta' junior med op og klappe naboens hest, og at dagplejemorens udflugter med ungerne går hen over markerne til den nærmeste gård og ikke til købmanden ;) Og man kan jo stadig ta' ind til byen og få del af det rige kulturliv den byder på. For jo, byen kan også være fantastisk. Jeg er bare glad for at kunne ta' hjem igen og nyde, at det kun er få dage om året, det lugter lidt af gylle og ikke hver dag der stinker af kloak! Så tak for forskellíghederne, så vi alle hver især kan få lov at vælge :) (jeg er bare glad for, at når min søn har stukket sig i fingeren, skal jeg ikke gå i panik over, om det nu er en brugt kanyle, men kan nøjes med at spørge om det var en bi... :S )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.