Uha, lige den der kan virkelig også få mig op i det røde felt :sur:
Jeg har altid arbejdet mindre steder med få kolleger og der har jeg aldrig oplevet det. Men de første par år min ældste gik i børnehaven, brugte jeg vanvittigt meget energi på at hidse mig op over, at de andre forældre ikke hilste, men altid sjovt nok lige var utroligt optagede af, at børste usynligt fnuller af deres tøj i det øjeblik man passerede hinanden eller også stirrede de bare tomt ud i luften, for at undgå øjenkontakt.
Jeg brugte (og bruger til dels stadig, men jeg har resigneret lidt på den front og gider ikke bruge for meget krudt på det) også den med at sige GODMORGEN demonstrativt højt igen, hvis ens første "godmorgen" bare fik lov at hænge ubesvaret i luften. Nogle gange virkede det, andre gange ikke.. Jeg er temmelig kolerisk af natur, så må indrømme at der også har været et par gange, hvor jeg istedet arrigt har hvæset "så svar dog, for helvede!" eller slet og ret "idiot!" :blush:
Men jeg synes også, at det er vanvittigt uhøfligt og også provokerende at ens eksistens bare bliver ignoreret. Og i bhv. sammenhænge kan jeg da slet ikke forstå det, et høfligt godmorgen og et venligt smil, er da med til at skabe en god stemning og det er da et fint signal at sende til børnene. At man er venlig og imødekommende mod alle og ikke kun dem, der tilhører ens allernærmeste.
Anmeld