Ókay - så i virkeligheden har chefen ondt af sig selv.
Jeg arbejde selv i butik, da jeg var gravid med vores første datter. Det var en stor butik, og alt i alt var vi vel 70 ansatte inkl. skolehjælp og vikarer m.m.
Men på et tidspunkt var vi 7 gravide på én gang. Nogen havde bækkenløsning, nogen havde kvalme og så rendte vi jo til undersøgelser konstant. Så tror nok vores chef tænkte sit ind i mellem - men hun sagde ALDRIG et ondt ord. Altid "God bedring", og "God fornøjelse" ved undersøgelser.
Vi havde dog en mellem-leder som altid skulle komme med kvikke kommentarer omkring vores graviditet, og som sukkede højlydt når vi af den ene eller anden grund måtte lave om på en vagt.
En pige, der var ca. 3 mdr. længere henne end mig, blev enormt stresset af det. Hun arbejdede altid hårdt og slæbte rundt på mere end hun burde. Hendes læge fik hende til at gå ned i tid, fordi han kunne se hun overbelastede sig selv - men hun havde simpelthen dårlig samvittighed - så hun knoklede på i de timer hun var der.
Det endte rigtig skidt - hun fødte 4 mdr. for tidligt, og fik en søn der ikke vejede mere end en pakke oksekød. Heldigvis overlevede han, og har det godt idag. Men hans øjne tåler ikke sollys, han ser dårligt - og de kan først forsøge at redde hans syn når han bliver 6 år. Frygtelig start på livet, da det jo sænker hans indlæring m.m.
Jeg lover jer for at den mellemleder skiftede taktik derefter...og vi andre fik pludselig smil og opmuntring.
Så missKat - husk helbreddet er det vigtigeste. Graviditeten er en kort periode i ens liv, og det kan godt betale sig at lytte efter kroppen. Hvis du i øvrigt er en god stabil medarbejder, har du ingen grund til dårlig samvittighed - hverken for denne uges sygemelding eller evt. problemer omkring julehandlen.
Anmeld