sygemeldt og RIGTIG ked af det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.005 visninger
28 svar
0 synes godt om
2. september 2009

missKat

Hej piger,

har lige brug for luft!!!

Jeg skulle i dag til lægen, fordi jeg har fået noget eksem på ryggen.
Jeg har så døjet rigtig meget med kvalme og opkast (er 8+4), og kastede op lige inden jeg tog afsted til lægen.
da jeg så sidder i venteværelset, begynder jeg at få det rigtig skidt - skal kaste op, får koldsved og kan mærke min puls stiger voldsomt.
Så jeg kommer ind på en briks hos sygeplejesken og bliver bare så bange at tårerne, står ud af hovedet på mig 

Så lige pludselig kommer et besøg om eksem, til at dreje sig om noget helt andet. Jeg får målt mit blodtryk og det er alt for højt. Jeg snakker frem og tilbage med sygeplejesken og lægen kommer også ind. det resulterer i en sygemelding på 1 uge.
Det gør mig rigtig ked af det fordi jeg ikke ønsker at gøre en graviditet til en sygdom..

Men jeg må ringe til min chef og fortælle den dårlige nyhed... Og den bliver ikke taget ret godt imod desværre, hvilket jo gør mig endnu mere ked af det!!
Så nu ligger jeg på sofaen ked af det over sygemeldingen og ked af det over chefens reaktion, og det er bare SÅ frustrende!!!!!!!!!!! 

tak for luft...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

RumlesMor

Din stakkel...

Din chef lyder ikke særlig sympatisk! Når man bliver sygemeldt af en læge, er der jo en årsag til dette. Og det burde han/hun respektere og støtte op om - især i forbindelse med graviditet, det er jo ikke bare et liv - men to!

Jeg bliver helt gal på dine veje.

Men tag det roligt, du har ikke gjort noget forkert - og kan ikke gøre for at din chef er et fjols. Helbredet er ALTID det vigtigeste, så prøv at glemme chefen og få slappet af. Det er DIG det handler om - du får et herfra!

-Rumle.

Anmeld

2. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
åhh ha putte...
så lige det her efter jeg havde skrevet i den anden tråd...
Sikke noget skidt, men skal vi ikke kigge på det positive i situationen? du fandt ud af det, inden det gik helt galt, og har derfor mulighed for at gøre noget ved det, og blive holdt øje med... derudover er det "kun" en uge! ved godt det ikke er sjovt, men hvis du forestiller dig det INTET har med graviditeten at gøre, er det måske mindre negativt for dig?
Jeg håber hurtigt det bliver bedre og der kommer styr på det blodtryk! GLEM chefen... sådan en klovn!!
Det her drejer sig om dit og om bebser helbred!
kæmpe store trøste kram!!!!

Anmeld

2. september 2009

Moderator

ps. glad for at det ikke er ryggen...blev helt ked, hvis du skal døje med det allerede så tidligt!! ikke at det andet er sjovt, men det er til at afhjælpe!

Anmeld

2. september 2009

missKat

tak i 2..
jeg ved det jo også godt!!! og sådan som I skriver føler jeg jo også selv, men det er bare så frustrende når chefen lige reagerer sådan... Så hjæper det jo ikke ligefrem på humøret og det faktum at jeg skal slappe af.. Nu tænker jeg bare på hvor træls det er...

IHHHH jeg skal lige have det ud af systemet!!
hun sagde heldigvis til sidst at hun var ked af at hun ikke lige havde det store overskud til at synes det var træls for mig, men hun blev enormt presset med arbejdsplanen og weekenden ( jeg havde weekend vagten)
og det forstår jeg jo godt, men jeg gør jo ikke det her med vilje vel!!!!!! 

Anmeld

2. september 2009

Mira0911

Det er da rigtig træls... Godt det ikke var ryggen... Men 1 uge, er os lang tid at være sygemeldt - når man bare skal gå hjemme...

Ved hvordan du har det, med hensyn til din kvalme/opkast... Jeg blev sygemeldt da jeg bar 8 uger henne, jeg lavede ikke andet end at kaste op... Jeg kunne ikke passe mit arbejde - Hvilket jeg var rigtig træt af...

God bedring til dig...

Anmeld

2. september 2009

missKat

Caroline86 skriver:

ps. glad for at det ikke er ryggen...blev helt ked, hvis du skal døje med det allerede så tidligt!! ikke at det andet er sjovt, men det er til at afhjælpe!

præcis sådan har jeg det også!!!!
min chef sagde så lige " hvis du ikke kan klare julehandlen, så skal jeg jo vide det nu"....
ROLIG for h******, jeg regner med at være tilbage i næste uge og håber ikke jeg bliver mere syg!!
det er jo ikke min drøm at ligge her vel..

Anmeld

2. september 2009

missKat

Dutte84 skriver:

Det er da rigtig træls... Godt det ikke var ryggen... Men 1 uge, er os lang tid at være sygemeldt - når man bare skal gå hjemme...

Ved hvordan du har det, med hensyn til din kvalme/opkast... Jeg blev sygemeldt da jeg bar 8 uger henne, jeg lavede ikke andet end at kaste op... Jeg kunne ikke passe mit arbejde - Hvilket jeg var rigtig træt af...

God bedring til dig...

lige præcis.. 
ud over det er frustrende at skulle koncentrere sig om at holde ting inde, er det endnu mere frustrende at være sygemeldt!!
det er der da ikke nogen der stiler efter med vilje, hvis de har en dejlig arbejdsplads og ellers er glad og tilfreds

Anmeld

2. september 2009

Moderator

missKat skriver:

præcis sådan har jeg det også!!!!
min chef sagde så lige " hvis du ikke kan klare julehandlen, så skal jeg jo vide det nu"....
ROLIG for h******, jeg regner med at være tilbage i næste uge og håber ikke jeg bliver mere syg!!
det er jo ikke min drøm at ligge her vel..

helt ærligt....
hvis de begynder at være dumme på jobbet, så må du jo tale med lægen igen! For det er da slet ikke ok at behandle dig på den måde!? uanset om du er gravid eller ej!!! fy for den lede!

Anmeld

2. september 2009

missKat

Caroline86 skriver:

helt ærligt....
hvis de begynder at være dumme på jobbet, så må du jo tale med lægen igen! For det er da slet ikke ok at behandle dig på den måde!? uanset om du er gravid eller ej!!! fy for den lede!

blev også virkelig ked af det, for hun har ellers været glad på vores vejne indtil nu..
vi er 3 der er gravide i afdelingen. De 2 andre skal føde i dec.
den ene er deltidssygemeldt nu med begyndende bækkenløsning og den anden har det skidt og bliver nok deltidssygemeldt i morgen, når hun skal til læge.
Og det forstår jeg da godt er træls for min chef, men det skal da ikke gå ud over mig, der kommer emd en sygemelding på 1 uge!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.