En voksen mand der finder på sådan noget er endnu værre end drengen der prøvede at stjæle fra ham!!!
Ok, han sætter sig ind i bilen og kører efter dem - for at hvad??
Vil han ud og sludre lidt med dem??:S
Flere vidner fortæller hvordan manden skreg og råbte fuldstændig hysterisk inde fra bilen.
Så enten er han ude på at køre dem ned, ellers er han ude på at give dem en monster røvfuld. Begge dele er dybt forkasteligt!!
Og uagtsomtmanddrab giver heller ikke meget mere end 2 års tid i brummen! Så kan man så håbe han har haft et våben på sig eller i bilen, så kan straffen godt gå lidt op + hvis han har noget stående på kontoen i forvejen.
I dette tilfælde er det bare ikke okay!!!
Jeg kan dog godt se pointen i at man ansigt til ansigt med en hjemmerøver, får knaldet ham en med baseballkøllen, inden han når af få bagbundet hele familien til stolene med en pistol mod nakken.....
Når alt er sagt, så kan jeg så A la BT's læsere, heller ikke forstå hvad unge mennesker laver ude om natten. Min søn på 17 år ligger altså i sin seng efter kl 01, og jeg vil skide på om hans venner må være ude hele natten og til langt op af formiddagen, HAN MÅ IKKE!!!
Og hvad bedre er, han vil heller ikke!
Så jo, det har bestemt også noget med opdragelse at gøre!
Mine unger ved godt hvad de må og hvad de ikke må, og de kender konsekvenserne af at bla stjæle og pille ved andre folks ting. Sådan noget gør man bare ikke.
Så jeg er enig i, at forældrene har et medansvar for sine børn, at forældre TALER meget med deres børn om ALT - også kriminalitet, og lære dem tidligt at kende forskel på dit, mit og andres. Og ikke lader dem lalle rundt på gaderne om natten/morgenen (fatter slet ikke hvordan sådan nogle mennesker får sovet!).....og har man den der 'det går nok' tankegang, jamen så sker den slags lige præcis!!
Men jo, det er dybt tragisk at en voksen mand finder på sådan noget, han burde jo vide bedre. Men det fortæller jo noget om hans personlighed, som jeg håber kommer under lup!!!
Anmeld