Hvor lang tid ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2009

ano-vb

Må man ikke fortsætte med at amme sit barn, når man er gravid igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

ano-vb

Jeg ammer endnu min datter på 16 mdr, og sjældent mere end 1 gang i døgnet. Her har jeg valgt at gøre det om morgenen. Jeg henter hende ind i vores seng og så kan vi ligge og morgenhygge lidt. Jeg elsker stadig at amme og hun elsker stadig at lægge til. Jeg har længe overvejet at stoppe fordi folk i omgangskredsen synes at det er mærkeligt at amme så længe, men er nu kommet frem til at jeg vil amme så længe det er noget vi begge nyder. Og som sidegevinst: hun er aldrig syg. Har kun haft lidt feber et par gange (ifm med tænder og vaccine), men det har været småting hvor hun har været glad og ved godt mod alligevel. Om det er amningen der har holdt sygdommen for døren er dog ikke til at sige. MVH Mor til 1.

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Katja skrev:
Må man ikke fortsætte med at amme sit barn, når man er gravid igen?
Jo, det kan man sagtens - læs mere her, hvis du er ok med at læse på engelsk: http://www.kellymom.com/bf/tandem/index.html Ellers er der info at hente på ammenet.dk, læs f.eks. her: http://www.ammenet.dk/tanker-fra-en-tandem-ammer Held og lykke!

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Jeg ammede min lille dreng fuldt, til han var fire måneder, hvor vi begyndte en ret bevist nedtrapning/overgang til erstatning og grød. Årsagen var at jeg begyndte på arbejde da han var 5½ måned og da farmand af gode grunde ikke kunne amme skulle der jo være et alternativ. Ned trapningen var lidt en kamp til vi fandt ud af at bruge en hældetud på flasken, for min dreng fattede bare ikke konceptet i en sutte flaske, i hans hoved var den der gummi/silicone dims da beregnet til at tygge på.... Jeg fortsatte med morgen og aften amning til han var 7 måneder, men så gik der natte roderi i det og den holdt bare ikke når arbejdet kaldte næste morgen. Nu er han efterhånden blevet 9 måneder og får kun en flaske erstatning om morgenen, som han tilgengæld er meget glad for.

Anmeld

10. maj 2009

ano-vb

Jeg ammede nr 1 i ca en mdr - malkede ud til han var 6 mdr. Han kom dog på vælling som 3 mdr, og grød som 3½ mdr også... Nr 2 ammede jeg en uge - malkede ud i 4 uger, men konstante brystbetændelser og oprevne vorter afsluttede det forløb. Nr 3 ammede jeg fuldt ud i 7 mdr - ved 8 mdr's alderen valgt min datter fra. Min mælk smagte ikke godt, mente hun og rynkede næsen og nægtede derefter at spise ved mig. (jeg var gravid med nr 4) Nr 4 blev ammet i 3½ mdr, så rendte vi ind i ammestrejke. Jeg manglede viden og råd, og troede det var det. Så jeg stoppede. I dag ved jeg klart mere omkring amning, ammestrejke, overproduktion og meget meget mere - takket være ammenet.dk. Og jeg ammer faktisk endnu mit 5. barn, som blev 2 år i marts. Natamningen røg for ca 2 mdr siden, og vi er nu nede på 2-3 amninger om dagen, men for blot de 2 mdr siden ammede jeg nok 8-10 gange om dagen og konstant om natten. Jeg fuldammede faktisk mit 5. barn det første år, og hun har absolut intet manglet - tværtimod. Hun har været en meget aktiv pige, der sad selv som 4 mdr, satte sige selv op og lagde sig selv ned som 4½ mdr, kravlede som 6 mdr og gik som 8 mdr - løb som 9 mdr... Hun har aldrig manglet noget, og grødfasen har vi aldrig haft med hende. Hun startede med at spise selv - så jeg har heller aldrig madet hende, andet med brystet. Jeg følger nok primært min mavefornemmelse - fremfor direkte anbefalinger herhjemme. Og følger jeg anbefalinger er det nok mere WHO's anbefalinger. Men hva - jeg vikler også og samsover med mit barn. Og går stadig hjemme med mindstemusen og nyder hendes voksen op. Med venlig hilsen Hanne - mor til 5 børn og bonusmor til en 12årig

Anmeld

10. maj 2009

TinaK-vb

Nr. 1 blev ammet på 2 bryster i 2½ mdr, derefter udelukkende på venstre bryst (med supl. grød fra 4 mdr) til han var 5½ mdr. Grunden til at han kun blev ammet på 1 bryst i 3 mdr, var at jeg fik brystbetændelse -ikke bare den "alm" bryst bet, som mange får. Først fik jeg bb, og penicillin for det, men 4 dage efter endt behandling kom det igen, og det stoppede brystet på 2 timer! Det var ren pus, der kom ud, når jeg prøvede at malke ud (altså kunne næsten ikke få noget ud, pga det var så tykt). :X 4 mdr efter endt amning på brystet, fik jeg så en byld i brystet, som de mener er kommet pga al betændelsen ikke kom ud.. Nr. 2 kom 1½ år efter nr. 1 og jeg frygtede sådan at amme, hvis jeg kom igennem samme tur igen.. Så jeg stoppede amningen efter 3 dage. Det gjorde rigtigt ondt i mit højre bryst, da mælken løb til, så jeg turde simpelthen ikke! Og ville ikke amme på 1 bryst igen. Uduelige bryster :) (men sjovt nok, så har nr. 1 meget børneeksem og nr. 2 har ingentin.....)

Anmeld

10. maj 2009

TinaK-vb

KH Bibi skrev:
Desuden var jeg i mødregruppe med en, der ammede til 8 mdr. Han har i dag allergier og briller. Mine drenge fejler intet! quote] Fniiiiiiiis :laugh: Tror du han har fået briller, fordi han har ligget og kigget sig bælgøjet i 8 mdr :laugh:

Anmeld

12. maj 2009

jennie-vb

Jeg ammede den 1. i 9 mdr, ville gerne have ammet længere, men blev syg og måtte på medicin , der ikke var god for baby. Jeg fik valget om at malke ud, for at holde produktionen i gang, og samtidig give mm i flaske. Men da jeg var nede på 2 amninger i døgnet og vi aldrig havde brugt flaske før, besluttede jeg at stoppe. Den 1. måned fik jeg også sår og revner, det løste vi med suttebrikker. Det er lidt ekstra arbejde med skoldning osv, men det hjalp virkelig og de helede hurtigt. Efter en måneds tid, tog jeg dem fra igen. Det kostede en 1/2 times skrigetur hos baby, men hun tog fat og efter det forløb amning fint. Det kom meget bag på mig, hvor meget mælkeproduktonen svinger, og hvor vigtigt det var at slappe af, og prøve ikke at stresse over der ikke er nok mælk i en dags tid, ca en gang om ugen, inden kroppen skruer op for styrken. Nr 2 ammede jeg 14 mdr. Ville gerne have stoppet før, men det ville hun ihvertfald ikke. Og igen ingen flaske. De blev konsekvent fravalgt, da jeg synes det er for besværligt, med skoldning, tage dem med allevegne osv. Jeg var igen nede på 2 amninger, morgen og aften. Jeg tog 2 dage på hotel og forkælede mig selv med shopping og afslapning :). Der var ingen problemer hos baby, ingen mor, ingen babs. Og jeg valgte at bruge suttebrikker igen, et par uger i starten. Jeg havde også brystbetændelse en uges tid den første måned, så der blev brugt meget tid under den varme bruser, det gjorde det lettere at malke ud. Og det gik i sig selv igen Begge mine børn har allergi. Hvilket vi ellers ikke har noget af, hverken i min eller min mands familie. :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.