Jeg ammede den 1. i 9 mdr, ville gerne have ammet længere, men blev syg og måtte på medicin , der ikke var god for baby. Jeg fik valget om at malke ud, for at holde produktionen i gang, og samtidig give mm i flaske. Men da jeg var nede på 2 amninger i døgnet og vi aldrig havde brugt flaske før, besluttede jeg at stoppe. Den 1. måned fik jeg også sår og revner, det løste vi med suttebrikker. Det er lidt ekstra arbejde med skoldning osv, men det hjalp virkelig og de helede hurtigt. Efter en måneds tid, tog jeg dem fra igen. Det kostede en 1/2 times skrigetur hos baby, men hun tog fat og efter det forløb amning fint.
Det kom meget bag på mig, hvor meget mælkeproduktonen svinger, og hvor vigtigt det var at slappe af, og prøve ikke at stresse over der ikke er nok mælk i en dags tid, ca en gang om ugen, inden kroppen skruer op for styrken.
Nr 2 ammede jeg 14 mdr. Ville gerne have stoppet før, men det ville hun ihvertfald ikke. Og igen ingen flaske. De blev konsekvent fravalgt, da jeg synes det er for besværligt, med skoldning, tage dem med allevegne osv. Jeg var igen nede på 2 amninger, morgen og aften. Jeg tog 2 dage på hotel og forkælede mig selv med shopping og afslapning :). Der var ingen problemer hos baby, ingen mor, ingen babs. Og jeg valgte at bruge suttebrikker igen, et par uger i starten. Jeg havde også brystbetændelse en uges tid den første måned, så der blev brugt meget tid under den varme bruser, det gjorde det lettere at malke ud. Og det gik i sig selv igen
Begge mine børn har allergi. Hvilket vi ellers ikke har noget af, hverken i min eller min mands familie. :(
Anmeld