Som Elverpigen skriver; der er ikke to fødsler der er ens.
Første gang gik jeg 1 uge over tiden, og fødslen tog 3 timer, fra jeg ankom til jeg havde født - jeg fik lidt lattergas.
...og havde ellers bestemt hjemmefra, at jeg ville i badekar - men det tænkte jeg slet ikke på, da jeg først var i det :silly:
Med nr. 2 gik jeg 2 uger over tiden, og blev sat i gang 5 gange - der havde jeg også planlagt badekar, men endnu engang glemte jeg alt om det, da jeg først var i det.
Jeg fik ve-drop 5. gang de satte mig i gang, og dét satte fut i tingene.
19.30 lå jeg med ve-drop og spiste flæskesteg med kartofler og brun sovs - og smséde med en veninde (var alene til fødslen). Da veerne endelig tog til, gik det hurtigt - han blev født ved 3. presseve B)
Fik ilt som smertelindring, men syntes ikke rigtigt det hjalp - men jeg kan huske, at jeg brugte masken til at bide i :woohoo:
Man kan planlægge nok så meget, og jeg synes bestemt også man skal undersøge de forskellige muligheder - og finde dét der passer bedst til ens temperament.
Men samtidig være klar over, at man måske selv ændrer ønsker undervejs - det er ligesom det virker helt anderledes, når man først er i det :cheer:
Det er en helt unik oplevelse, og selvfølgelig kan det mærkes - men i dét øjeblik man ligger med sin lille guldklump i armene, er det hele overstået og glemt ;)
Anmeld