Jeg drømte også om en fødsel, der var så naturlig som mulig.
Men når man ligger i det så tænker man bare på at få det overstået og på at smerten skal forsvinde.
Jeg havde heldigvis en meget hurtig fødsel, ca 4,5 time fra første ve. Vi ankom til hospitalet ca 23:30 og kom ind på en opservations stue omkring midnat (vagtskifte og indkalde flere jordmødre tager tid). Vi var inde til opservation i ca en halv time, hvor mine veer blev kraftigere og Sigrids hjerterytme faldt hver gang jeg havde en ve. Da vi kom ind på en fødestue, gik det ret stærkt. Jeg fik ilt og lattergas, som min mand styrede, og inden jeg så mig om var Sigrid født kl 02:20.
Jeg fik nogle få sting i skamlæberne, som selvfølgelig blev bedøvet.
Lattergassen tog ikke alle smerter, men tog toppen af dem. Det er ubehageligt at have masken på. For man bliver varm og den har en helt særlig lugt, som kan blive ubehagelig.
Men Desirefinck lyt til dig selv, og orienter dig godt om dine muligheder inden, husk at tjekke fordele og ulemper, og beslut dig for hvad du vil vælge, hvis der bliver behov for det. Det er rart at være velindformeret inden man tager en beslutning ;)
Held og lykke med resten af den søde vente tid :kiss:
Anmeld