Yrrk, børnene har fået lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2009

Det er stadig mig-vb

Så sidder hele familien med Hedrin i håretB) Det passede nøjagtigt med 3 flasker til 3 småbørn og to voksne.... Så om 7 dage skal vi så have tre flasker mere - træls! Det var ellers nemt at påføre, om dog det rendte lidt ned af ryggen.....:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2009

mørk-vb

LouiZe skrev:
Men hvis(og ikke når)vi får lus, så tror jeg at jeg vil købe det mundstykke man kan få til støvsugeren som suger lusene ud. Aner ikke om det virker, eller om det bare er mig der er en sucker for reklamer :laugh:
"Lusesnapperen" hedder det der mundstykke til støvsugeren og det skulle være komplet udueligt :P Så det testet engang i et af de der talløse forbrugerprogrammer, hvor det var udsat for sønderlemmende kritik og fik et stort fedt spild-af-penge stempel. Havde i mange år også en idé om at lus simpelthen ikke bed på mine pigers hår, men den holdt så desværre ikke og vi har efterhånden haft lus 2-3 gange og hver gang har vi brugt Bug Buster systemet med intensiv kæmning hver 4. dag i en 2 ugers periode. En af gangene var jeg ved at blive VANVITTIG, da både pigerne og jeg selv havde det samtidig. Vi har alle meget tykt og meget langt hår og hver kæmning tager ca. 1 time pro persona, så det var fuldstændig uoverskueligt og alene tanken om, at hvis man overser bare een enkelt lille nymfe, så kan man starte helt forfra på en ny 14 dages periode :mur: Har lige kæmmet den store så sent som idag, fordi der kom en mail om, at der var lus på årgangen, men vi slap da gudskelov med skrækken. Men tror da bestemt, at vi går over til Hedrin, hvis vi får uønsket besøg en anden gang. Det lyder noget lettere end 4 timers kæmning..

Anmeld

19. april 2009

ano-vb

Hvor hyggeligt;-) Det er på en eller anden måde solidarisk, når hele familien er ramt og ikke bare ét barn, som så skal gennemlide alverdens snask og ritualer igennem mange dage helt alene.

Anmeld

19. april 2009

LouiZe-vb

mørk skrev:
LouiZe skrev:
Men hvis(og ikke når)vi får lus, så tror jeg at jeg vil købe det mundstykke man kan få til støvsugeren som suger lusene ud. Aner ikke om det virker, eller om det bare er mig der er en sucker for reklamer :laugh:
"Lusesnapperen" hedder det der mundstykke til støvsugeren og det skulle være komplet udueligt :P Så det testet engang i et af de der talløse forbrugerprogrammer, hvor det var udsat for sønderlemmende kritik og fik et stort fedt spild-af-penge stempel.
Ok, jeg er en sucker for reklamer. Tak :P

Anmeld

19. april 2009

Dorte-vb

Hejsa, Vi er en halv Tysk/Dansk familie ..derfor har jeg en maerkelig skriveform... Men det drejer sig om lus...Vores den store gaar i börnehave og vi har nu haft lus uafbrut i et aar nu... De vil bare ikke vaek fra vores börnehave... Et godt raad er...I skal alle tage en klusekr med llers har i lus hele tiden i famlin... Det har vi laert i dette sidste aar her... Men det koster... Naeste gang vil vi laegge kassebonen op paa komunen for at se hvad de siger til prisen... knus fra en mor som er skide sur paa de lus...

Anmeld

19. april 2009

Det er stadig mig-vb

Ja, jeg er SÅ spændt på det er Hedrin, så jeg melder tilbage i morgen aften!! Hvis det kan hjælpe på min datter og min kæreste, så vil jeg påstå at det kan hjælpe ALLE. Min kærestes hår er så tykt (og skulderlangt), at det næsten åd en hel falske alene:ohmy: Han var jævnt plaget af lus. Min datter har hår til midt på ryggen, og det var en ren luserede!! Synes der sad æg på hvert andet hårstrå, og når hun kløede sig, så foregik det med BEGGE hænder - LÆNGE!!!!:ohmy: De to drenge er kortklippet, den mindste kunne jeg ikke se havde lus, og han har heller ikke kløet sig. Den store kløede sig ikke helt så meget, og der var ikke så mange æg at se.... Jeg ved ikke om jeg kløede mig pga noget psykisk eller om jeg reelt har lus, men jeg har også taget en omgang Hedrin - bare for en sikkerheds skyld. I morgen er det så tidligt op, for vi skal jo have stadset ud af håret og i bad og have vasket det ud. Og jo, kæmningn er bestemt ikke morsom, og slet ikke når man har en 3-årig med langt hår der ikke kan sidde stille!!B)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.