Yrrk, børnene har fået lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2009

Lars F-vb

Datteren har et par fætre, som hun elsker at besøge og lege med - og altid kommer hjem med en gang galoperende lus. Tidligere brugte vi lissom Hal gentagne kæmninger af vådt hår - hvilket på min datter kan tage meget lang tid hvis det skal gøre grundrigt. Nu er vi gået over til Hedrin, og det virker bare! Én behandling - som består i at smøre væske i håret inden sengetid og vaske det om morgenen - tager lusene. Vi tager dog altid to behandlinger med en uges mellemrum for at være helt sikre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jamen det var Hedrin min kollega anbefalede - der skulle være noget silicone i der kvæler lusene.... Lars ved du om Hedrin også slår æggene ihjel? Eller skal man behandle igen efter tre dage...eller??

Anmeld

17. april 2009

ano-vb

Hedrin slår levende lus ihjel, derfor skal du gentage behandlingen efter ca 7 dage, så de ny udklækkede smålus kvæles. Jeg har brugt det til mine børn og det virker ubeklagelig.. efter 2 behandlinger er de fuldstændig lusefri.... indtil næste gang, men der kan heldigvis gå længe imellem at lusene kommer med hjem igen.

Anmeld

17. april 2009

Lars F-vb

Jamen det var Hedrin min kollega anbefalede - der skulle være noget silicone i der kvæler lusene.... Lars ved du om Hedrin også slår æggene ihjel? Eller skal man behandle igen efter tre dage...eller??
Præcis - Hedrin lægger en hinde rundt om lusene så de kvæles. Ud over at det er effektivt er det en fordel, at det er en mekanisk proces; der er ikke noget med at der med tiden udvikles resistente lus. Efter hvad jeg har kunnet se (ved kæmning) er både lus og æg væk efter første behandling, men det anbefales at man behandler to gange med 7 dage imellem, og det gør vi så. Og det virker.

Anmeld

17. april 2009

Det er stadig mig-vb

Glæder mig helt! Apoteket havde udsolgt (skræmmende nok!), men ville få kørt en ny portion hjem her efter kl 17.... Vi er 5 der skal i behandling......hvor mange pakker skal jeg så købe tror i?? Er der til ca to gange pr flaske??

Anmeld

18. april 2009

Det er stadig mig-vb

SÅ, nu står der tre flasker Hedrin på hylden - det blev da lidt halv dyrt, men pyt, bare det virker.... Alle får turen i aften lidt før senge tid:) De virker bare meget pjasket....stivner det eller hvad?????:huh: Som det ser ud i flasken, er der ikke meget silicone over detB)

Anmeld

18. april 2009

Lars F-vb

Når det er smurt i håret virker det nærmest som super fedtet hår. Lidt klamt at sove med, men som sagt - det virker.

Anmeld

18. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jaaa pyt med det, bare det virker.....og vi kan jo dække hovedpuden med et håndklæde, så alt ikke snasker til.:)

Anmeld

18. april 2009

Titte-vb

En rigtig god ide, når man kæmmer er, at skylle kammen i sprit, mellem hver gang man kæmmer. Et stort arbejde, men der er den fordel, at lus ikke kan lide sprit, og de der kommer ned i væsken dør. Samtidig så bliver de der evt sidder imellem tænderne slået ihjel af spritten....... Vi gør altid dette i bhv når vi kæmmer!!

Anmeld

18. april 2009

Det er stadig mig-vb

Ja gode råd/tips/erfaringer kan vi ikke få nok af!!!:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.