Yrrk, børnene har fået lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.578 visninger
25 svar
0 synes godt om
16. april 2009

Det er stadig mig-vb

For første gang er vi under luseangreb, og de er fuldstændig resistente overfor NIX og spræller videre selv efter dødskuren:( Endtil videre har de tre små lus + Far....og jeg ved ikke helt om jeg klør mig fordi jeg har lus, eller fordi det er noget psykisk:dry: Har jeres unger haft lus, og hvordan kom i dem effektivt til livs?? :angry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

LouiZe-vb

7-9-13!!! Vi har aldrig haft lus inden for dørene :) Og jeg har aldrig selv haft lus som barn. Jeg stinker nok :silly: Men hvis(og ikke når)vi får lus, så tror jeg at jeg vil købe det mundstykke man kan få til støvsugeren som suger lusene ud. Aner ikke om det virker, eller om det bare er mig der er en sucker for reklamer :laugh:

Anmeld

16. april 2009

Det er stadig mig-vb

Ooookay, det kan jeg så ikke bruge min støvsuger til - har en håndstøvsuger uden el:laugh:

Anmeld

16. april 2009

LouiZe-vb

Du har vel også en alm. støvsuger?

Anmeld

16. april 2009

Det er stadig mig-vb

Næææ:( Efter den sidste døde, har vi ikke fået anskaffet os en ny - vi har parketgulve og løse tæpper, og rullemarie fungerer perfekt til kombinationen:) Vi har i hvertfald ingen nullermænd! (hvor øjet kan se!)

Anmeld

16. april 2009

Webredaktøren-vb

Vi har (7-9-13) aldrig haft lus, men mon ikke datteren får det, når hun starter skole. Synes nemlig at der hang sedler ved samtlige børnehaveklasser om lus :angry: Nå, men jeg har hørt, at man skal smøre mayonaise i håret, hvis lusekuren ikke virker :blink: Jeg har jo af gode grunde ikke prøvet, det så jeg ved ikke om det er en skrøne, men det vil da passe mig fint, hvis du prøver det først :laugh:

Anmeld

16. april 2009

Det er stadig mig-vb

Hmmmm, så skal det nok være en salmonelleinficeret mayonnaise:laugh: Tror ikke mayonnaise dræber bedre end NIX - og tænk hvor mange tuber/poser jeg skal bruge til den langhårede pige og kæresten med MEGET tykt hår. Drengene kan nok klare to poser hver:ohmy: Min kollega fortalte lige, at de havde held med noget silicone der kvalte lusene effektivt.... Det er min 6-årige der har hevet lusene med hjem fra skole/frit. I børnehaven har de ikke haft det (endnu!). De store har heller aldrig haft det, og hvis jeg har det nu, så er det også min debut;)

Anmeld

16. april 2009

ano-vb

Vi har jævnligt haft lus. Det eneste rigtigt effektive er at kæmme håret med gode tættekamme (f.x. Bugbuster fra apoteket) i vådt hår med balsam i. Kuren er effektiv, hvis man efter at have fjernet alle levende lus kæmmer hver 3. dag i en tougers periode. Mange af lusemidlerne er lusene resistente overfor. Flere har gode erfaringer med tea tree oil produkter, men de kan være allergifremkaldende. Men der kommer hele tiden nye sager på markedet, så orker man, er det bare at prøve sig frem ... balsam og kamme vender man bare tilbage til.

Anmeld

16. april 2009

Det er stadig mig-vb

Det kan du have ret i Hal, for jeg kan da se at en alm tættekam IKKE kan gøre tricket. De store lus kan den få ud, men de små sætter sig fast mellem tænderne (høhø-på kammen!), så flere er nok så små at de ikke kommer ud. Og æggene glider bare igennem uden at komme af:( Tror jeg må have det kam-sæt! Om ikke andet, så forebyggende, og i starten sammen med en hæftig dræberkur! Kan de kamme også fjerne helt små lus (hedder de nymfer) og æg?? :unsure:

Anmeld

17. april 2009

ano-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Kan de kamme også fjerne helt små lus (hedder de nymfer) og æg?? :unsure:
Mja - nogenlunde. Men det er derfor, man må på den igen efter 2-3 dage, for så er de æg, der måtte være tilbage lige præcis blevet til nymfer, der lettere lader sig fjerne. Der findes også et middel med tilh. kam, der hævder at fjerne den 'lim', æggene sidder fast med - kan ikke lige huske, hvad det hedder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.