Er virkelig gal lige nu!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2009

Ni-ko-li-ne

suanne85 skriver:

ja, men tror bare det vil være svært at finde en dp tæt på her på den her årstid

ja jeg kender ikke lige området :0) vi har kanon mange dpér herude i Fraugde.... :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

Vingummien

ka-ri-na skriver:

ja jeg kender ikke lige området :0) vi har kanon mange dpér herude i Fraugde.... :0)

Er der desværre ikke her, da der jo er den store institution her på den anden side af vejen. 3 vuggestuer er der derover

Anmeld

2. september 2009

Ni-ko-li-ne

suanne85 skriver:

Er der desværre ikke her, da der jo er den store institution her på den anden side af vejen. 3 vuggestuer er der derover

ja der er ski også mange børn i KBH :0) vildt nok med 3 vuggestuer samme sted :0)

Anmeld

2. september 2009

Vingummien

ka-ri-na skriver:

ja der er ski også mange børn i KBH :0) vildt nok med 3 vuggestuer samme sted :0)

Ja og der hvor vi bor er vi ligesom "lukket" af for resten af byen. Altså er en masse blokke og ældre centre og på siderne er der natur, kaserne, hovedvej og en støj vold hehe Rigtig børnevenlig, med babylege plads osv.
Tror næsten alle børn der er her går derover.

Anmeld

2. september 2009

LotteGabriella

ka-ri-na skriver:

jeg kan godt forstå dig søde.... du vil jo bare det der er bedst for Emil...

mht. at skifte til dp synes jeg altså det ville være en god ide... jeg ved godt at han så skal skifte flere gange, men det kan også være positivt for ham... der sker mange skift i livet, vi skal møde mange nye mennesker og det kan være med til at ruste ham godt til dette.... Vi har valgt dp, og en del af grunden til dette er netop at vi tror det er godt at der er mere personlig kontakt samt det at Nikoline så skal skifte fra dp til børnehave... så har hun prøvet et stort skift inden hun skal i skole

helt enig

Anmeld

2. september 2009

Mira0911

suanne85 skriver:

har jo haft lidt små problemer med at få dem i Emils vuggestue til at høre efter når der har været noget f.eks hvis de ikke har givet ham den søvn han skal have eller hvis de har givet ham noget mad han ikke rigtig kan have eller tåle.
Syntes det er gået oki de sidste par gange han har været derover, Emil har godt nok været lidt træt og så har han jo været syg.

Nogen gange om morgen kan vi ikke rigtig få morgenmad i Emil og så laver de så havregrød til ham her kl 9 når de får rugbrød og frugt, så får han havregrød og lidt rugbrød og frugt bagefter eller får han ikke lagt den der gode bund der om morgen.

Jeg kommer så over i dag og det er så hende der er ny der  tager imod og så en anden fra en af de andre stuer som aldrig har været derinde før, Emil har ikke spist af sin morgenmad og jeg siger så at han skal have havregrød der kl 9. Så får jeg et "nej, vi skal have rugbrød der kl 9" hvor til jeg jo siger at han plejer at få havregrød de dage han ikke har spist morgenmad. Og hun vil bare ikke høre på mig, og siger han plejer at spise meget rugbrød, Ja smarte og det er når han også HAR fået havregrød så burde hun ligesom kunne regne ud at han ikke kan blive mæt af havregrød. Og så begynder hende den andre fandme og blande sig og siger "Vi skal have rugbrød kl 9" WHAT!!!! hun ved slet ikke noget om hvad de gør her på stuen og hende den nye sagde at hun jo ikke rigtig kendte til det hele, nej smarte er sgu da derfor jeg står og fortæller dig det.
VED Emil ikke bliver mæt og så er han rigtig ked af det fordi han er små sulten resten af dagen.
Da jeg gik siger jeg små snerpet til Emil at nu må du jo undvære din havregrød lille skat og siger så farvel til ham, Havde allermest lyst til at tage ham under armen og tage ham med hjem og prøve at kave ny morgenmad til ham.

Har sså meget lyst til lige nu og ringe til kommunen og sige de skal finde en ny plads til ham!!! Men tror jeg tager Frank med derover når han skal hentes kan være 2 kan få dem til at fatte noget så de ikke bare har den der tanke "pylret mor" kan slet ikke falde ned lige nu

Ved godt hun er ny, meen har altså været der 1 måned nu, hvor svært kan det være at lave havregrød eller ringe til de andre eller sådan for at finde ud af om jeg lyver, for det gør jeg jo helt sikkert, var bare lige en ide jeg fik imorges at Emil skulle have avregrød i dag, skøre mig. Og jeg sagde det venligt og alm for er jo vantil at skulle sige det så de laver det til ham.

Det var ski da noget træls noget....

Anmeld

2. september 2009

Cris

Eva skriver:

Rolig nu...træk vejret....du taler bare med de sædvanlige i morgen og siger stille og roligt at de lige må huske at skrive ned at Emil skal have grød kl.9.
Jeg må så lige indskyde at jeg synes det er virkelig flot at de faktisk står og bruger tid på at lave morgenmad til ham kl.9...den tror jeg faktisk ikke var gået alle steder.
Så tag det nu roligt...selvom du er hidsig nu, så er det når man ser det udefra og sikkert også for dig senere på dagen, jo noget der kan løses nemt og ikke et svigt af dit barn på en måde som du virker som om du lige nu føler..
Knus til dig..
Eva..

Ja, man skal slappe af, for det er svært at have styr på det hele hver eneste dag. Men pakker du ikke hans morgenmad og tager den med til institutionen? Min venindes datter har haft det så svært med at spise noget. Hun har bare pakket grøden i en plastboks og har snakket med pædagogerne. Hun fik den også kl09 eller 09.30, når hun begyndte at blive rigtigt sulten. Så behøvede pædagogerne ikke at huske grøden. Måske kunne det også være en løsning til dig.

Anmeld

2. september 2009

Vingummien

Cris skriver:

Ja, man skal slappe af, for det er svært at have styr på det hele hver eneste dag. Men pakker du ikke hans morgenmad og tager den med til institutionen? Min venindes datter har haft det så svært med at spise noget. Hun har bare pakket grøden i en plastboks og har snakket med pædagogerne. Hun fik den også kl09 eller 09.30, når hun begyndte at blive rigtigt sulten. Så behøvede pædagogerne ikke at huske grøden. Måske kunne det også være en løsning til dig.

Ej undskyld men er bliver grøden ikke lidt ulækker, hvis man laver havregrød og pakker det i en bøtte og tager med?

Ellers er det da en god ide, men lyder bare ikke lækkert i mine øre

Anmeld

2. september 2009

Cris

suanne85 skriver:

Ej undskyld men er bliver grøden ikke lidt ulækker, hvis man laver havregrød og pakker det i en bøtte og tager med?

Ellers er det da en god ide, men lyder bare ikke lækkert i mine øre

Det ved jeg ikke, men åbenbar er det ikke noget problem. Pigen går i BH nu og hun spiser stadig meget dårligt og hun spiser stadig en portion grød der kl09 som mor pakker til hende. De mader hende en den der portion grød. Så det er måske ikke så ulækker... Jeg spørger til hende i morgen og hører, hvordan hun gør det.

Anmeld

2. september 2009

JustAnotherName

Hvis Bianca ikke spiser sin morgenmad i en periode, så nævner vi det bare for dem, når vi afleverer hende, så de er opmærksomme på, at hun jo nok er mere sulten end ellers.

Jeg tror ikke på de ville lave sådan en sær-ordning. Det er tiden der slet ikke til. Så skulle det nok være, ligesom "Cris" skriver, at man selv har medbragt noget, eller lignende.

Men min holdning er nu også, at hvis ikke hun spiser sin morgenmad, så "indhenter" hun nok noget af sin sult senere på dagen.
Og ellers forsvinder hun ikke af at der smutter et enkelt måltid en dag!
Hvis hun er/bliver sulten (nok) så skal hun jo nok spise igen senere.

Så er det ikke så vigtigt om det ender med havregrøden eller rugbrød. Bare hun får mad og bliver mæt.
Men jeg er enig i at dagen starter bedst på en mave der er fuld og helst af havregrød.

Nu er Emil selvfølgelig også lige lidt yngre end Bianca.
Men han kan jo SAGTENS mærke sin sult. Og er den der ikke et par morgener, så spiser han vel bare en ekstra rugbrød eller to senere ....er det så skidt??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.