Jeg er nu også mest tryg ved at vide, at det er mig, der giver tilladelse til at sende mine børn m en anden hjem. I bassens børnehave har vi også skrevet på en list, hvoraf det fremgår hvem der må hente uden at vi ringer. Ellers synes jeg, det er rimeligt, at vi som forældre ringer og informerer personalet, hvis vi træffer aftale med en anden forælder om, at de må tage vores barn/børn med hjem på legeaftale.
Jeg har det meget ambivalent med at lade sit barn gå i børnehave alene. Kan godt se, at det kan være ok for selvtilliden en enkelt gang, men modsat synes jeg, at vi som forældre skal med og sikre, at de kommer godt ind og i gang. Jeg tror faktisk, at der er en regel i bassens børnehave om, at barnet skal afleveres af en voksen, men jeg har ikke tjekket.
Jeg er enig med HeleneK i, at vi er blevet mere overbeskyttende m.m. i forhold til jeg var barn..... Nok næsten samme tid - du var bare lidt ældre ;0)
Tiderne har jo også ændret sig enormt siden, så jeg synes ikke, det er så unormalt. Jeg cyklede også rundt overalt også over åen, som barn..... skøjtede også på søen (indtil der en dag var 2 drenge, der vovede sig for langt ud, og aldrig blev fundet!!) etc. Dengang skulle alle børn så heller ikke køres i skole!!
Trafik i dag er værre. Vi høre mere om pædofile m.m. De var der også i "gamle dage". Jeg kan huske en periode på 14 dage, hvor alle piger var skræmte fra vid og sans fordi der holdte en bil parkeret m en lurer i og det hele kulminerede en dag, hvor han jagtede 2 piger hele vejen hjem..... Dagen efter fik han tæv af pigernes far m et par kammerater, og så så vi ikke ham igen!!!!!! men en oplevelse jeg stadig kan huske.....
Der er både fordele og ulemper v alle de muligheder, der er i dag........ men jeg tænker, at sådan er det nu engang, og jeg tror, at jeg vil være en smule "overbeskyttende", men jeg tror, det hjælper at være opmærksom på det, og give slip på nogle punkter, så er det jo op til hver enkelt at vælge hvor.....
Anmeld