Synes i det hele taget opdragelse FØR og NU har ændret sig enormt!
Da jeg var barn, så lærte man ret tidligt at kunne en masse selv. Var man bange, jamen så fik man ofte et,,åååhr, det kan du da SAGTENS klare'' uanset om man stod på en vakkelvoren stige eller på taget af stalden,, bare hop du kan godt!!
Idag tror jeg de fleste er mere,,pas på du ikke falder'' eller sæt dig ned, så skal jeg gribe dig når du springer. Og så ellers en formaning om, at ALDRIG gøre den slags igen....
Jeg ved ikke om det er sandt, men sådan synes JEG det er blevet.
Jeg har da selv erindringer om leg i swimmingpoolen med veninderne selvom vi ikke kunne bunde og måtte holde fast i kanten. Uden voksenopsyn. Eller lange cykelture over stok og sten, alene gennem vildmarker, og på farlige landeveje osv - uden en mobil (haha), og ikke engang fyldt 8:)
Og man vidste 100% hvad man lavede og havde altid i baghovedet,,jamen det kan du SAGTENS'' der var ikke det man ikke kunne! Og var man i tvivl, så prøvede man da bare....det lå ligesom i opdragelsen.
I dag kan børn, mange børn i hvertfald, ikke ret meget selv. Og de skal helst kunne ses hele tiden, og hvis dét er umuligt, så skal deres mobil i hvertfald være tændt så man kan komme i kontak med dem!!
Anmeld