Der er kommet mange tests i skolen nu - jeg har jo voksne børn, så jeg kan vitterligt se forskellen!!
På min søns skole har de også mange tests i løbet af børnehaveklassen, og rigtig mange (6 stks)skulle gå børnehaveklassen om igen inkl min egen dreng.
Nu kom min søn så fra Rudolf Steiner skolen hvor de ikke lærte noget bogligt i indskolingen, så han har reelt kun haft et par måneder med alm skolegang, men jeg ville selv have han skulle få børnehaveklassen om, så han kunne få en frisk start på lige fod med de nye + at han også er lidt umoden og godt kan bruge et ekstra år. Han fylder 7 år til September.
Men det er da også svært for din lille pige at skulle modtage, måske mange informationer på én gang, og under nye forhold...
JEG synes det er synd at de tester dem så tidligt, for de kan måske få et indtryk af at de ikke er 'gode nok' eller lige så dygtige som de andre, og lægge grund for en lidt uheldig start på skoleperioden.....
Håber så ikke at de fortæller børnene at de 'ikke bestod' eller at de var 'dårlige' i testen.....mon ikke de træder varsomt og giver alle et klap på skulderen :huh:
Anmeld