Hej
Jeg er børnefysioterapeut, og har i 20 år arbejdet med børn som ikke fejler noget, men blot har brug for et lille skub motorisk.
Rigtig mange børn har brug for hjælp til at udvikle motorikken, og især har for tidligt fødte børn brug for hjælp.
Som regel drejer det sig om, at balancesansen er umoden. Det viser sig ved at barnet ikke vil ligge på maven, sent begynder at kravle og gå, og herefter får vanskeligt ved at følge den motoriske udvikling.
Det er rigtig træls at være den der ikke kan hoppe, selv tage tøj på, og senere være den som i skolegården ikke kan være med til at sjippe og spille fodbold.
Det er utrolig nemt at stimulere barnet motorisk, man skal blot styrke barnets balancesans ved at dreje det rundt. Rulle - slå kolbøtter og svinge. Barnet vil sikkert ikke være begejstret i starten, men begynd lige så stille, efterhånden vil barnet vænne sig til det.
allerede efter nogle uger kan man se motorikken blive bedre, og efter 3 til 12 måneder vil de fleste børn være med motorisk.
Læs evt. på min hjemmeside børn og motorik, hvor du også kan købe en lille-bitte og meget nem motorikbog jeg har skrevet.
Held og lykke med den motoriske leg, det er sjovt og utroligt at se hvor hurtigt barnet udvikler sig.
Efterårshilsner børnefyssen
Anmeld