Motoriske vanskeligheder hos børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2010

Pia S-vb

Titte skrev:
Pia S skrev:
Har en spunk i maven skrev:
Titte: Er denne 'tummelumsk' bedre end en bilibo, eller er konceptet tæt nok på, til at sådan én er god?
jeg kender ikke bilibo, men vi har haft en tummelumsk efter anbefaling fra vores fys. Hun siger, det er vigtigt, at den er rund/flad i bunden og ikke spids/coneform. Giver det mening? Tummelumsken er fantastisk nem at arbejde med!
En rigtig tummelumsk er spids i bunden. Har lige tjekket div legetøjskataloger idag, og Leika har en rigtig tummelumsk til 298 ex moms. www.leika.dk Om den ene er bedre end den anden kan jeg ikke sige, men den jeg har linket til er ikke så 'farlig' stor og klodset for et mindre barn som den rigtige tummelumsk...
Og det kommer så an på hvem du spørger Titte. Vores børnefys siger lige det modsatte :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

lib1982-vb

Hørte i radioen i sidste uge, at nogen (måske fysser eller sundhedspl.??) havde lavet 'forsøg' med babyer, netop pga. den sene udvikling der generelt sker - der er åbenbart meget fokus på 'labyrint-sansen'... mange er ikke så gode til at 'lege' med sine babyer, simpelthen fordi de er nervøse for om der sker dem noget, f.eks. ved at 'kaste' og svinge rundt med dem - kan også være en god idé, at ligge baby i et tæppe eller en dyne og så svinge frem og tilbage osv... Tænker at de mangler udfordringer har en del at sige for den senere motoriske udvikling, f.eks. kravle og gå...?!?! Har drenge som er født i 31+3 - på neonatal blev de fulgt af en fys, og det første år, er de tilknyttet børneambulatoriet, men 3 kontroller af både læge, fys og sygeplejerske. Hvis man er usikker på om ens barn er 'normalt' motorisk, synes jeg det vil være en god idé at kontakte egen læge eller sundhedspl. som kan hjælpe en videre i 'systemet', hvis det overhovedet er nødvendigt!

Anmeld

22. marts 2010

Titte-vb

Josefine1811 skrev:
Jeg siger mange tak for tippet. Har du erfaring med at handle hos Leika?
Ikke som privat person, men jeg handler der ofte i forbindelse med mit arbejde.

Anmeld

22. marts 2010

LouiZe-vb

Titte skrev:
Josefine1811 skrev:
Jeg siger mange tak for tippet. Har du erfaring med at handle hos Leika?
Ikke som privat person, men jeg handler der ofte i forbindelse med mit arbejde.
Jeg kan dele min erfaring med Leika om et par dage. Har lige bestilt tummelumsken til en dåb på lørdag :)

Anmeld

21. oktober 2011

Titte-vb

Hej Jeg er børnefysioterapeut, og har i 20 år arbejdet med børn som ikke fejler noget, men blot har brug for et lille skub motorisk. Rigtig mange børn har brug for hjælp til at udvikle motorikken, og især har for tidligt fødte børn brug for hjælp. Som regel drejer det sig om, at balancesansen er umoden. Det viser sig ved at barnet ikke vil ligge på maven, sent begynder at kravle og gå, og herefter får vanskeligt ved at følge den motoriske udvikling. Det er rigtig træls at være den der ikke kan hoppe, selv tage tøj på, og senere være den som i skolegården ikke kan være med til at sjippe og spille fodbold. Det er utrolig nemt at stimulere barnet motorisk, man skal blot styrke barnets balancesans ved at dreje det rundt. Rulle - slå kolbøtter og svinge. Barnet vil sikkert ikke være begejstret i starten, men begynd lige så stille, efterhånden vil barnet vænne sig til det. allerede efter nogle uger kan man se motorikken blive bedre, og efter 3 til 12 måneder vil de fleste børn være med motorisk. Læs evt. på min hjemmeside børn og motorik, hvor du også kan købe en lille-bitte og meget nem motorikbog jeg har skrevet. Held og lykke med den motoriske leg, det er sjovt og utroligt at se hvor hurtigt barnet udvikler sig. Efterårshilsner børnefyssen

Anmeld

21. oktober 2011

Titte-vb

Hej Efter min mening er tummelumsken med den flade bund den bedste. Den kan bruges til børnene er 10 år, de falder ikke ud af den, de kan dynen med ned i den. Det er yderst vigtigt, at den er flad i bunden, da den ellers ikke kan stå på gulvet og dreje rundt. Den spidse lægger sig ned på siden, og der ligger den så og har ikke nogen funktion i forhold til at styrke labyrintsansen. Den flade er desværre svær at få fat i, men prøv at se på børn og motorik.dk Det er fantastisk at bruge en tummelumsk til motorisk leg - alle børn burde have en når de bliver født. Har man et barn der har brug for lidt motorisk træning er det super med en tummelumsk. Børn skal drejes i 3 plan for at blive bedre motorisk, og svingture er noget de fleste voksne har svært ved. Vi kan dreje rundt 5 gange før vi nærmest kaster op, børn skal gerne kunne dreje rundt ½ -1 minut hver vej og så sige: 'MERE' god fornøjelse Vibeke Winter - børnefys

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.