Motoriske vanskeligheder hos børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

Josefine1811-vb

Jeg blander mig lige i denne tråd, selvom jeg ikke er trådstarter. Der har de seneste dage været en del fokus på børns motorik, og der er i medier blevet anbefalet at børn kan bruge en 'Tummelumsen' til at styrke motorikken. Sådan en vil jeg gerne have, men jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder. Har søgt på et par sider på nettet uden held. Måske søger jeg på noget forkert? Jeg håber der er en der kan hjælpe mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Titte-vb

Josefine1811 skrev:
Jeg blander mig lige i denne tråd, selvom jeg ikke er trådstarter. Der har de seneste dage været en del fokus på børns motorik, og der er i medier blevet anbefalet at børn kan bruge en 'Tummelumsen' til at styrke motorikken. Sådan en vil jeg gerne have, men jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder. Har søgt på et par sider på nettet uden held. Måske søger jeg på noget forkert? Jeg håber der er en der kan hjælpe mig?
Den kan du købe her: http://www.loke.as/default.asp?objtype=product&ilanguage=dansk&func=showdetail&id=5241

Anmeld

18. marts 2010

Spunk-vb

Titte: Er denne 'tummelumsk' bedre end en bilibo, eller er konceptet tæt nok på, til at sådan én er god?

Anmeld

18. marts 2010

Signe1704-vb

Webredaktøren skrev:
En af mine veninder, har en søn på 16 mdr., der stadig ikke går. Han var 6 uger for tidligt født, og så er det jo normalt at barnet udvikler sig en smule senere, men er 16 mdr. ikke ret sent stadig ikke at gå? :ohmy: Og kan det have betydning for den senere motoriske udvikling eller forskydes det hele blot, så han løber, hopper osv. senere?
Gør han slet ikke tegn til at gå - altså går op af ting? Vores datter (født 36+2) gik først da hun var 16½ måned, men er idag fuldt med motorisk. Min store søn havde mange øreproblemer da han var lille og fik også dræn 2 gange. Han har haft en del balance og motoriske problemer og jeg tror det er pga ørerne (har hørt fra en fys at det kan hænge sammen). Da han var mindre ville han ikke sejle, han klatrede aldrig i træer og kunne ikke cykle eller køre på løbehjul, skateboard :ska: og rulleskøjter. Det hele vendte da han var ca 9 år. Endelig lærte han at cykle :cykel: og han sad i toppen af vores træer i haven. Resten lærte han også hurtigt. Nu har min lille dreng lige fået lagt dræn (han er 7 måneder). Hans øreproblemer virker til at være meget værre end min store søns. Han har puds der løber ud ca. hver anden uge hvilket vil sige at han har mellemørebetændelse. Troede det gik over når der var lagt dræn..... Men nu har han da ikke ondt :klap: I morges løb den ene øre så igen og idag har hans balance været helt ad h.... til. Han har klamret sig fast til os med rædsel i øjnene hvis vi har flyttet det mindste på ham. Så nu må jeg vist lige han fat i sp i morgen :snak: . Vi må vist have noget hjælp så han ikke får problemer senere hen. Det har været ret hårdt for den store ikke at kunne det samme som de andre :( Så jeg krydser fingre for at sp ved noget om dette.

Anmeld

19. marts 2010

Pia S-vb

Har en spunk i maven skrev:
Titte: Er denne 'tummelumsk' bedre end en bilibo, eller er konceptet tæt nok på, til at sådan én er god?
jeg kender ikke bilibo, men vi har haft en tummelumsk efter anbefaling fra vores fys. Hun siger, det er vigtigt, at den er rund/flad i bunden og ikke spids/coneform. Giver det mening? Tummelumsken er fantastisk nem at arbejde med!

Anmeld

19. marts 2010

Josefine1811-vb

Pia: Den tummelumsk du taler om, er det magen til den der er linket til i tråden? Jeg forestiller mig umiddelbart også at den 'store' trekant kan give lidt flere problemer og virke mere skræmmende. Jeg kender ikke en bilibo. Nogen der har et link til sådan en? Og så synes jeg iøvrigt det er lidt pebret for de redskaber må jeg sige. Er det et dansk koncept eller findes de i udlandet under et andet navn? EDIT: Børn behøver jo ikke nødvendigvis at have dårlig motorik for at skulle stimuleres af sådan noget legetøj, men siger man, at der er en yngstegrænse for hvornår det er hensigtsmæssigt at introducere sansestimulation af den her karakter?

Anmeld

19. marts 2010

Pia S-vb

Vores tummelumsk er ikke den som der linkes til. Vores er mere som denne http://www.juhl-p.dk/index.php?id=296 Den er fladere i bunden. Jeg ved ikke hvornår man kan begynde at introducere tummelumsken, men den fys jeg skriver om i et tidligere indlæg har lavet et hæfte hvor hun taler om forskellige øvelser for børn i forskellige aldre.

Anmeld

19. marts 2010

Spunk-vb

Bilibo kan ses her: http://www.legeakademiet.dk/pi/Bilibo_fantasi_skal_2264_.aspx Jeg huskede den godt nok som større - benene kan ikke komme indenbords...

Anmeld

19. marts 2010

Titte-vb

Pia S skrev:
Har en spunk i maven skrev:
jeg kender ikke bilibo, men vi har haft en tummelumsk efter anbefaling fra vores fys. Hun siger, det er vigtigt, at den er rund/flad i bunden og ikke spids/coneform. Giver det mening? Tummelumsken er fantastisk nem at arbejde med!
En rigtig tummelumsk er spids i bunden. Har lige tjekket div legetøjskataloger idag, og Leika har en rigtig tummelumsk til 298 ex moms. www.leika.dk Om den ene er bedre end den anden kan jeg ikke sige, men den jeg har linket til er ikke så 'farlig' stor og klodset for et mindre barn som den rigtige tummelumsk...

Anmeld

19. marts 2010

Josefine1811-vb

Jeg siger mange tak for tippet. Har du erfaring med at handle hos Leika?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.