Børnevenlig sommerferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2009

Lars F-vb

Ellers synes jeg det er vigtigt at vi kan mærke vi er i et andet land. Dvs vi spiser mad vi ikke plejer, ser noget nyt, lærer et par småord, så ungerne kan sige goddag og tak osv. Fx da vi var i Italien var alle præfabrikerede nestlé-is bandlyst - til gengæld måtte de få al den italienske is de kunne skovle i sig! :-) Og vi spiste masser af blæksprutter og andet godt fra havet.
Helt enig! Det skal netop ikke være som hjemme. Når man er i Provence, så skal man jo netop opleve at købe gedeost i en landsby-butik, og så sidde i skygge under et træ og spise baguette og gedeost til frokost. Og naturligvis skal der besøges ridderborge - helst nogen der kræver at man går op ad en bjergside, og hvor man kan stå og kigge ned på floden der bugter sig i dalen. Og der skal vandres mellem vinstokkene i solen, plukkes abrikoser fra træerne, besøges lyserøde prinsesseslotte, osv osv. Og vi skal ud og spise lokal mad. Vi skal vide hvor vi har været, og kunne huske det bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Ang. restauranten på Hotel Legoland. Ja, jeg syntes faktisk den er fin. Børnene (og de barnlige sjæle) kan få pomfritter, der er formet som legoklodser. Men ellers er der da også en dejlig voksen-buffet, med salater og kød…og mange deserter. Det er godt nok nogle år siden, vi har været der. Så det kan da være, de har sænket standarten. Jeg tager dog gerne en overnatning på Hotel Legoland – hvis jeg har råd! WebDebattør jeANNE

Anmeld

3. april 2009

Caidas-vb

WebDebattør jeANNE skrev:
Til Caidas Har du prøvet Hotel Legoland? Det er et super Hotel, når man har børn. Lego på alle værelser, Lego i restauranten..der i øvrigt er rigtig god. Jeg får helt lyst til en tur i Legoland-land. WebDebattør jeANNE
Nej det har jeg/vi ikke. Vi tager campingpladsen fordi der også er tilknyttet en legeplads og et lille bassin. Og netop for at komme væk fra larmen Man kan jo også få for meget lego:woohoo:

Anmeld

3. april 2009

Det er stadig mig-vb

Uha! Jeg er ikke så god til charterferier.... Har enormt svært ved hele det der ''dansih break-first' koncept der er opbygget i områderne, og hvor man egentlig kun møder svenskere, englændere og tyskere...og overfyldte badestrande og olierede pools. Og hvor morgenbufetten oser af pølser, bacon og speglæg.... Vi er mere til de små skumle steder hvor der udelukkende er lokalbefolkning, spændende mad og ægte stemning - ferie for mig/os handler mest om at søge det anderledes og få lov at dykke ned i det i hele, den tid ferien vare. Bare at se hverdagen i et andet land er da fantastisk. Men altså ude og VÆK fra turistområderne... Lalandia, Legoland og Bon bonland er heller ikke lige mig! Jeg er i det hele taget ikke til mange mennesker, lange køer osv. Jeg bliver fuldstændig stresset. Så vil jeg hellere arrangerer en tivolitur hvor der er noget koncert - og hvor vi kan gå hjem på 20 minutter. Og så forstår jeg ikke, hvorfor det skulle være et problem med småbørn på en storbysferie?? Nu har jeg jo børn næsten midt i hjertet af Købehanvn, og det fungerer perfekt. Så småbørn i ALLE storbyer fungerer endnu bedre i det man hele tiden ser nye oplevelser, lader sig rive med af spontaniteten, finder små hyggelige steder, sjove museer osv osv...vores børn har i hvertfald aldrig kedet sig på storbyferierne.

Anmeld

4. april 2009

Ida-s-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Og så forstår jeg ikke, hvorfor det skulle være et problem med småbørn på en storbysferie?? Nu har jeg jo børn næsten midt i hjertet af Købehanvn, og det fungerer perfekt. Så småbørn i ALLE storbyer fungerer endnu bedre i det man hele tiden ser nye oplevelser, lader sig rive med af spontaniteten, finder små hyggelige steder, sjove museer osv osv...vores børn har i hvertfald aldrig kedet sig på storbyferierne.
Fordi det skønne ved at udforske en storby jo er at man kan gå og gå og gå rundt (og indimellem hoppe på en bus), men det finder en 3-4 årig bare ikke særlig interessant. Så ville jeg hellere have et helt lille barn med i en klapvogn, så ved man da hvor man har det og kan selv bestemme tempoet! Mine yndlings-børnevenlige ferier er bondegårdsferie eller campinghytte herhjemme eller i udlandet (men ikke for langt sydpå, vi er ikke så gode til alt for meget sol og varme).

Anmeld

4. april 2009

Det er stadig mig-vb

Ida-s skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Og så forstår jeg ikke, hvorfor det skulle være et problem med småbørn på en storbysferie?? Nu har jeg jo børn næsten midt i hjertet af Købehanvn, og det fungerer perfekt. Så småbørn i ALLE storbyer fungerer endnu bedre i det man hele tiden ser nye oplevelser, lader sig rive med af spontaniteten, finder små hyggelige steder, sjove museer osv osv...vores børn har i hvertfald aldrig kedet sig på storbyferierne.
Fordi det skønne ved at udforske en storby jo er at man kan gå og gå og gå rundt (og indimellem hoppe på en bus), men det finder en 3-4 årig bare ikke særlig interessant. Så ville jeg hellere have et helt lille barn med i en klapvogn, så ved man da hvor man har det og kan selv bestemme tempoet! Mine yndlings-børnevenlige ferier er bondegårdsferie eller campinghytte herhjemme eller i udlandet (men ikke for langt sydpå, vi er ikke så gode til alt for meget sol og varme).
Det må være NOGEN 3-4 årige der ikke synes det er interessant. Mine har ikke noget i mod hverken busser, Metro eller andre transportmidler - heller ikke i udlandet. Faktisk synes de det er sjovt! Sidst var vi i Polen og der var de ikke til at RIVE ud af de der gamle busser der kører på el:laugh: Og ferie betyder jo også, at det er lige meget om ungerne bliver trætte i benene, jamen så sætter man sig jo bare ved en fortorvscafe og spiser og sludre, indtil de får lyst til at gå igen....det har altid fungeret her, og jeg har endda 6 børn, hvoraf de tre er småbørn:)

Anmeld

5. april 2009

Ida-s-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Det må være NOGEN 3-4 årige der ikke synes det er interessant. Mine har ikke noget i mod hverken busser, Metro eller andre transportmidler - heller ikke i udlandet. Faktisk synes de det er sjovt! Sidst var vi i Polen og der var de ikke til at RIVE ud af de der gamle busser der kører på el:laugh: Og ferie betyder jo også, at det er lige meget om ungerne bliver trætte i benene, jamen så sætter man sig jo bare ved en fortorvscafe og spiser og sludre, indtil de får lyst til at gå igen....det har altid fungeret her, og jeg har endda 6 børn, hvoraf de tre er småbørn:)
Det var ikke busser osv jeg mente, men gåture, som mine børn i hvert fald godt kan få nok af (og jeg kan derimod godt få nok af busser):unsure: Og børn der siger 'jeg er træt i benene'!

Anmeld

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

Mine siger mere,, eeeer vi deeer ikkeee snaaart. Og så vader vi lige lidt mere:) Min datter er belastende for tiden. Hun lægger sig ned når hun ikke gider mere:S

Anmeld

6. april 2009

mørk-vb

kongster skrev:
Jeg vil hellere vise børnene noget lokalkultur, som fx Dali-museet i Spanien (kan SÅ varmt anbefales til børn.
Øv, nu bliver jeg igen ærgerlig over, at det ikke lykkedes mig, at overtale min den yngste til at vores snarlige 'før-skole-stor-pige-mor-datter-tur' skulle gå til Barcelona og ikke Italien. Var 1 uge i Firenze med storesøster for 2 år siden, inden hun startede i skolen og kunne rigtig godt have tænkt mig noget andet denne gang, men lillesøster var ikke til hverken at hugge eller stikke i; når storesøster havde været i Italien skulle hun dælme også til Italien og så kunne jeg da bare pakke alle mine fine andre forslag sammen. Italy it was :S Overvejede såmænd også i et stykke tid, bare at hive hende med til Barcelona og så sige, at vi var i Italien. Ungen kan jo hverken spansk eller italiensk, endsige læse, så det ville hun sgu da aldrig opdage, ha ha.. Endte dog med at droppe det, da der trods alt forelå en risiko for at mit fupnummer engang med tiden ville blive afsløret: 'Mor, læreren siger at La Sagrada Familia slet ikke ligger i Firenze, men i Barcelona? Men det passer da ikke, vel mor? Vi har da selv været der..Det passer da ikke, vel?' :laugh: :laugh: 'Sæt dig ned, min pige. Mor har noget, hun gerne vil fortælle dig..' Så ingen Dalí, Gaudi, churros eller tapas til mig i denne omgang, men om 17 dage damper vi til Italia og det er jo i grunden også ganske dejligt :)

Anmeld

6. april 2009

Bellis-vb

Uhh man får lyst til at rejse:) Rejse til storbyerne, til at se verden. Meeeen det må vente lidt endnu. Herhjemme bruger vi, indtil vidre, camping ferie. Og det forgår i DK. Der er jo masser at se og opleve i DK, som ikke er sommerland, legoland o.lign. I år tager vi nok cyklerne med og en anhænger - det nåede vi ikke sidste år. Når vi er på camping, så får vi leget, gået ture, set lidt af DK og så gerne en enkelt tur i dyrepark, sommerland eller lign. I alm. sommerweekender, der tager vi turen til tivoli eller i zoo. Manden og jeg vil rigtig gerne storby ferie - men det venter vi med, til børnene er lidt større. De har ikke den store interesse i at gå en masse og se på mange ting. Det vil jeg gemme, til de har en større lyst og til de kan huske vores ture. Og ja, synes godt det må være lidt overskueligt med 4 småbørn, og at jeg ikke skal rende for meget efter dem. Det skal jo være en fornøjelse for alle - ellers er ferie ligemeget. Så imens de er små, tager vi danmark, og oplever verden når de bliver lidt ældre. Men ellers er det ikke så vigtigt, hvor vi er, bare vi er sammen og har tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.