Da børnene var helt små syntes jeg sommerhus var perfekt. Det primære for mig er at ungerne slapper af og hygger sig, for så slapper de voksne også af :)
Storbyferier gider jeg ikke endnu. Havde børnene med til London i december og for den store pige på 8 var det en stor oplevelse, mens knægten på 5 mest var træt af at skulle gå så meget rundt og vi voksne brugte enormt meget tid og energi på at holde styr på ham, så han ikke blev væk. Han er typen der bare vandrer afsted på egen hånd, hvis han finder noget interessant. Det er altså nemmere at styre på en strand eller i sommerhuset :)
Ellers synes jeg det er vigtigt at vi kan mærke vi er i et andet land. Dvs vi spiser mad vi ikke plejer, ser noget nyt, lærer et par småord, så ungerne kan sige goddag og tak osv. Fx da vi var i Italien var alle præfabrikerede nestlé-is bandlyst - til gengæld måtte de få al den italienske is de kunne skovle i sig! :-) Og vi spiste masser af blæksprutter og andet godt fra havet.
Legoland og den slags er ok, men det er for mig mere en weekendoplevelse. Jeg vil hellere vise børnene noget lokalkultur, som fx Dali-museet i Spanien (kan SÅ varmt anbefales til børn), Carcasonne i Frankrig (hvor vi næsten følte os som riddere på borgen), vulkaner på Sicilien etc.
Jeg bliver selv ret hurtigt træt af forlystelsesparker. Fårup sommerland har vi dog været i nogle gange og det har været en stor succes. Bon-bon land nægter jeg kategorisk, Lalandia har vi besøgt en enkelt gang til en familiefødselsdag og jeg har intet imod aldrig at komme der mere!
Foretrækker så langt stranden for pool. Der er altid sjove ting man kan lave på stranden. Ungerne kan dykke efter skaller og dyr, vi kan grave og bygge og løbe og lege i bølgerne. Kan ikke så godt lide klorvand og synes en pool er lidt kedelig
Anmeld