Børnevenlig sommerferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.876 visninger
22 svar
0 synes godt om
1. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Børnevenlig sommerferie Jeg skal holde sommerferie på Kreta med svigerfamilien. Og jeg glæder mig super meget. Når vi skal bestemme, hvor vi skal holde ferie, er der to vigtige ting, vi kigger efter. Den er vigtige ting er, at der skal være varmt. Den anden vigtige ting er, der skal være en god pool til børnene. Før jeg fik barn, var jeg mest til storbyferie, men jeg gider simpelthen ikke tage junior med til en storby. Nu står den på strandferie, og mange ture i Tivoli og diverse sommerlande, og vandlande - og hvad vi ellers har af sjove børnelande:P . Hvad er vigtigt for dig, når I vælger sommerferie? Er det børnenes behov, der kommer først, eller er det dine egne? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2009

Webredaktøren-vb

Jeg skal på en ferie, hvor jeg kan slappe af, selv om vi har børnene med - derfor er der nogle destinationer og ferietyper, der bliver fravalgt. Sommerhus orker jeg ikke, hvis det regner :dyk: Storbyferien må vente et par år. Og alt for friluftsagtig ferie er desværre også gået lidt i stå - dog har vi haft en overnatning i telt forrige år. Primært foretrækker jeg pool frem for strand. Varme frem for kulde. Lejlighed frem for hotel. ... og ja, når jeg rejser med børn så er rygsækken lagt væk, og så går jeg ikke af vejen for en god charter med klap, når flyet lander :klap:

Anmeld

1. april 2009

Lars F-vb

Det skal være noget der giver nogen oplevelser ud over hvad der kan opleves til hverdag. En tur i Tivoli eller en rejse der kun handler om hotel og strand er bare ikke nok. Der skal helst være noget kulturelt el. historie, noget flot natur, og god mad. Og så oplevelsen af, at være i en helt anden situation end hjemme. Vi har været på cykelferie i Provence og i Østrig, og det var helt perfekt. I år siger tøsen hun vil til Kina, så det må vi se om vi kan finde ud af.

Anmeld

2. april 2009

Caidas-vb

I år skal vi 2 dage i Legoland. Vi tager 2 overnatninger på nærliggende campingplads i en hytte. Der er tilhørende legeplads og lidt dyr. Der efter tager vi bilen til min søster der bor i Tyskland. Bliver der i et par dage, og besøger på vejn hjem nogle gamle venner i Nordborg på Als og familie i Gjern. Det vigtige for os er at der er tid nok og hyggeligt både for voksne og børn.

Anmeld

2. april 2009

Webredaktøren-vb

Kina lyder bestemt ok, men cykelferie i Provence med en 2-årig, den får du ikke mig med på :cykel: Indrømmet så kan jeg da godt finde på noget mere spændende en charter, og når finanserne er til det, så går turen til USA. Det er børnevenligt, nemt at rejse i, god mad og masser af underholdning, kultur og lir - øh og svigerfamilien :blink:

Anmeld

2. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Til Caidas Har du prøvet Hotel Legoland? Det er et super Hotel, når man har børn. Lego på alle værelser, Lego i restauranten..der i øvrigt er rigtig god. Jeg får helt lyst til en tur i Legoland-land. WebDebattør jeANNE

Anmeld

2. april 2009

Webredaktøren-vb

Restaurant med røde pølser og pomfritter og dejlig buffet ;) Jeg er enig i, at det er en børnevenlig restaurant - der er jo 400 børn, der larmer mere end ens egne, men maden - ahh, hva' - synes du den er noget at råbe hurra for? :flag:

Anmeld

2. april 2009

Lars F-vb

Kina lyder bestemt ok, men cykelferie i Provence med en 2-årig, den får du ikke mig med på
Jeg har haft en 3-årig med på cykelferie (i anhænger), og jeg har haft en 4-årig med i Østrig, hvor hun havde sin egen cykel med. Det har været super gode ferier. Cykelferie i DK er rigtig rart, og kan sagtens fungere med små børn. Jeg vil da meget hellere ta' en 2-årig med på cykel på langeland en i Legoland. Forøvrigt har vi osse gode erfaringer med storbyferie med små børn. Vi plejer bare at gøre det i storbyer i foråret.

Anmeld

3. april 2009

kongster-vb

Da børnene var helt små syntes jeg sommerhus var perfekt. Det primære for mig er at ungerne slapper af og hygger sig, for så slapper de voksne også af :) Storbyferier gider jeg ikke endnu. Havde børnene med til London i december og for den store pige på 8 var det en stor oplevelse, mens knægten på 5 mest var træt af at skulle gå så meget rundt og vi voksne brugte enormt meget tid og energi på at holde styr på ham, så han ikke blev væk. Han er typen der bare vandrer afsted på egen hånd, hvis han finder noget interessant. Det er altså nemmere at styre på en strand eller i sommerhuset :) Ellers synes jeg det er vigtigt at vi kan mærke vi er i et andet land. Dvs vi spiser mad vi ikke plejer, ser noget nyt, lærer et par småord, så ungerne kan sige goddag og tak osv. Fx da vi var i Italien var alle præfabrikerede nestlé-is bandlyst - til gengæld måtte de få al den italienske is de kunne skovle i sig! :-) Og vi spiste masser af blæksprutter og andet godt fra havet. Legoland og den slags er ok, men det er for mig mere en weekendoplevelse. Jeg vil hellere vise børnene noget lokalkultur, som fx Dali-museet i Spanien (kan SÅ varmt anbefales til børn), Carcasonne i Frankrig (hvor vi næsten følte os som riddere på borgen), vulkaner på Sicilien etc. Jeg bliver selv ret hurtigt træt af forlystelsesparker. Fårup sommerland har vi dog været i nogle gange og det har været en stor succes. Bon-bon land nægter jeg kategorisk, Lalandia har vi besøgt en enkelt gang til en familiefødselsdag og jeg har intet imod aldrig at komme der mere! Foretrækker så langt stranden for pool. Der er altid sjove ting man kan lave på stranden. Ungerne kan dykke efter skaller og dyr, vi kan grave og bygge og løbe og lege i bølgerne. Kan ikke så godt lide klorvand og synes en pool er lidt kedelig

Anmeld

3. april 2009

Johannamor-vb

I år har vi lejet en hytte i Midtsverige, og vi regner med at bruge tiden på at ungerne plukker blåbær, sopper, fisker osv. Så skal vi nok køre nogle ture og kigge på en by, en bjørnepark, et særlig flot stykke natur eller hvad området nu byder på. Jeg håber på godt vejr, så vi også kan nyde solen, men i virkeligheden synes jeg, det vigtigste er, at vi har tid sammen. Ungerne er til sommer 3 og 5, og selvom de har elsket Legoland og gerne vil ting, der minder om det, har de i virkeligheden lige så meget brug for at vi bare er sammen, uden at der sker store ting hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.