Har du fordomme over for andre forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.553 visninger
35 svar
0 synes godt om
1. april 2009

Webredaktøren-vb

Du er nok selv den perfekte forælder... eller tæt på ;) Derfor kender du måske også følelsen af at blive konfronteret med egne fordomme, når du i bussen, supermarkedet, restauranten eller andre offentlige steder ser forældre opføre sig helt anderledes end dig selv. Forleden måtte jeg tage mig i at blive helt forarget over, at en baby på 6 mdr. fik cola på McDonalds... men jeg kan jo i princippet være ret ligeglad :dry: Og de gange jeg har været i USA, bliver jeg super forarget igen og igen - især hvis jeg oplever børn blive slået, hvilket ikke er forbudt derovre :angry: Bliver du også forarget over andre forældre, og hvad bliver du provokeret af :devil:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2009

Caidas-vb

Jeg er ikke den perfekte forældre, men næsten;) Efter jeg selv har fået børn, er nogle af mine gamle fordomme bristet. Før: kan de dog ikke få den unge til at være stille eller ikke skrige, når de er ude at handle eller spise. Nu: smiler overbærende, og er lykkelig for at det ikke er mine egne der skaber sig.

Anmeld

1. april 2009

Det er stadig mig-vb

Synes heller ikke jeg har nogen fordomme - ellers er jeg bare blevet god til at ignorerer dem:) Og dem der fanger mit øje/øre, er dem som DIREKTE er dårlige forældre, der taler grimt til deres børn og ikke forstår børnenes signaler osv... Tror faktisk også jeg har 'kommet til' at give mine børn lidt juice eller Cola da de var i den alder, men det var mere for at se om de kunne drikke af sugerør:blush:

Anmeld

1. april 2009

Webredaktøren-vb

Ja, det er dejligt, når det er andres børn, der skaber sig, mere end ens egne... :blink: Men jeg er vist ikke helt så overbærende som dig. Jeg tænker stadig: 'Få dit barn til at opføre sig ordentligt', hvis et barn skaber sig på f.eks. en restaurant. Det sker jo for os alle, men jeg forventer, at forældrene griber ind :flojt:

Anmeld

1. april 2009

Webredaktøren-vb

Fyhadada Helene... sugerøret virker vel også i vand ;)

Anmeld

1. april 2009

Det er stadig mig-vb

Nej McDonalds vand smager ikke godt!:blush: Jeg har også prøvet at give dem en skive citron, bare lige for at se reaktionen:laugh: :silly:

Anmeld

1. april 2009

Webredaktøren-vb

Ja citronen er en klassiker :S En jalapenos er en smule grovere, så der skal børnene vist være lidt større... :woohoo:

Anmeld

1. april 2009

Caidas-vb

Ja det sker vel for alle på et tidspunkt. Heldigvis er det for os kun sket i et kvickly cafeteria, hvor vi valgte at tage vores sandwich med i bilen. Til gengæld har vi oplevet at få gjort øjne af - opgivende, da en lille gruppe mennesker så at der var 5 børn i vores selskab. Efter deres og vores middag, kom den ene mand over og fortalte at det havde været en fornøjelse, at opleve vores børn. Det ernoget man ikke glemmer

Anmeld

1. april 2009

Webredaktøren-vb

Nogle kan også lige være emsige nok. Der skal jo være plads til alle - også børn på restauranter. Vi var i Grækenland med vores datter på dengang 9 måneder, der endnu vågnede i løbet natten. Så snart hun vågnede blev hun ammet for at tage hensyn til de øvrige hotelgæster, så hun græd måske 5 minutter hver nat. Efter et par dage spurgte nabo-gæsterne om vores barn havde kolik :woohoo:

Anmeld

1. april 2009

Det er stadig mig-vb

Her har alle vores unger altså prøvet at dyppe deres mad i shawarmabarens røde chilisnask - hooold da kæft hvor de skreg!!! LÆNGE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.