Omsorgsgiver skriver:
Jeg havde min søn på 2 mdr siddende i sin skråstol for et øjeblik. Han begynder så at græde og jeg tager ham selvfølgelig op. Så kommenterer min kæreste på at jeg bærer ham for meget og at jeg da bare kan forsøge at give ham sutten eller vugge med skråstolen. Jeg havde forsøgt det andet inden men det hjalp ikke. Så er det jo klart at jeg tager ham op. Kæresten siger så også at hans mor syntes at jeg går og bærer rundt på vores søn hele tiden og for meget. Så blev jeg fandme gal!! Vendte mig rundt, gik ind og skiftede ham. Lagde lige min søn fra mig et øjeblik og gik hen til kæresten og han fik et møgfald!!! Sagde at jeg var pisse gal og at de ikke kan være bekendt at diskutere sådan noget og at så lille et barn skal have tryghed og omsorg. Og at de ikke skal bestemme hvor meget eller hvornår jeg bærer på min søn. Jeg ryster så rasende er jeg!!!!! Ingen skal fandme bestemme hvor meget jeg holder og bærer på min søn!!! Et barn skal have så meget kropskontakt som muligt!!!
Kan I godt forstå mig??
Ja sikke da noget åndssvagt noget at gå op i når det drejer sig om en 2 mdr gammel baby. Kunne forstå det hvis han var meget ældre og selv kunne komme rundt..
Men handler det måske om noget andet? Det sker jo at mænd føler sig lidt tilsidesat når der kommer en lille ny ind i familien. Måske han savner at det er ham der får noget af opmærksomheden (og ja mænd kan være nogle små babyer på det punkt).
Prøv at tage en stille og rolig snak med ham om, hvorfor han går sådan op i om du bærer rundt på jeres søn - men først når du er kølet lidt af
Anmeld
Citér