Øv øv...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2015

Tutter92

Dorthe1986 skriver:

Jeg har aldrig nogensinde gået op i tigerspring. Og det sjove er jeg har aldrig lagt mærke til at der var noget med ham. Jo nogle gange var han sværere at putte end andre gange, men jeg tænkte ikke videre over det end, at nå ja nogle gange har vi voksne jo også svært ved at falde i søvn, har mindre appetit osv. Jeg lagde aldrig mærke til om det passede med at han var 8 uger, 12 uger eller 19 uger.

Her har det passet alle gangene med at det starter lige et par dage før han når den uge hvor det kommer. Og jeg kan tydelig mærke hvordan det kommer fra den ene dag til den anden.

Jeg har lagt mærke til at når han begynder at gøre noget ''nyt'' så går der ikke mange dage før springet starter. Denne her gang er han begyndte at lave skrigelyde, og møffe sig rundt nede på tæppet. Og ganske rigtigt, lidt efter han er begyndt på det kommer springet. Han reagerer på samme måde hver gang.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2015

Masig

Tutter92 skriver:

Puha, har os hørt lidt om at det skulle være det værste. Men håber da at det ''kun'' varer 2 uger, har nemlig hørt nogle snakke om 5-6 uger, og det er jo nærmest ikke til at holde ud a tænke på

Nej det er lang tid... men der vil hele tiden komme perioder med udfordringer. Så vil de ikke spise, sove, gå osv. Vi havde et helt år næsten hvor det tog 2-3 timer HVER aften at få ham til at sove, hvor han græd, kaldte og bare ikke ville sove... 

Anmeld Citér

1. april 2015

Tutter92

Masig skriver:

Nej det er lang tid... men der vil hele tiden komme perioder med udfordringer. Så vil de ikke spise, sove, gå osv. Vi havde et helt år næsten hvor det tog 2-3 timer HVER aften at få ham til at sove, hvor han græd, kaldte og bare ikke ville sove... 

Ja det lyder meget rigtigt. Det hele kan ikke bare køre på skinner hele tiden, desværre..

Men altså, sådan er det jo at være mor. Det hele skal ikke være så nemt, men man elsker dem jo alligevel  ( Sådan er det jo også med vores mænd )

Anmeld Citér

1. april 2015

Dorthe1986

Jeg vil absolut ikke fornærme nogen. Men jeg smider bare lige nogle af mine tanker omkring det her tigerspring. Jeg går ud fra at i har en oversigt over hvornår tigerspringene ligger eller hvordan? Men jeg mener det må da være træls og gå og tænke, nå nu er han snart x antal uger, så kommer der er et spring. Jeg mener jeg gik slet slet ikke op i det og jeg slap da for tanker om at åh nej om nogle uger kommer det igen. Eller hvor længe varer det osv.

Jeg tænker bare det må da være anstrengende og jeg får det bare sådan lidt "read the baby, not the books" - agtigt. Tænker det må da også være mere afslappende.

Anmeld Citér

1. april 2015

Clisolka

Tutter92 skriver:

Så har vi en lille dreng med 19 ugers tigerspring herhjemme

Øv altså hvor er det hårdt, når man er vant til en dejlig glad og nem dreng.. Han vil næsten ikke spise, bliver meget nemt ked af det, og er bare slet ikke tilfreds med noget man gør for ham. Hvis jeg prøver at lægge ham fra mig, skriger han helt vildt

Er ret sikker på at det er et tigerspring, da han har reageret på præcis samme måde hver gang. De andre gange har det kun været værst de første 3-4 dage ( med hensyn til at spise ) og så er han kun små pyldret, men ikke noget der er hårdt. Håber bare denne her gang bliver som de andre gange, så det er til at overskue.

Hvordan var jeres under 19 ugers springet ??? Og hvor længe gik der før de var ovre det ???

Jep, den store kom nemt over alle de spring - den "lille" på 18 mrd. er stadig sådan hver dag Hehe bare vent til trodsalderen sætter ind.. Nårh nej, nu hedder det selvstændighedsalderen 

Anmeld Citér

1. april 2015

Tutter92

Dorthe1986 skriver:

Jeg vil absolut ikke fornærme nogen. Men jeg smider bare lige nogle af mine tanker omkring det her tigerspring. Jeg går ud fra at i har en oversigt over hvornår tigerspringene ligger eller hvordan? Men jeg mener det må da være træls og gå og tænke, nå nu er han snart x antal uger, så kommer der er et spring. Jeg mener jeg gik slet slet ikke op i det og jeg slap da for tanker om at åh nej om nogle uger kommer det igen. Eller hvor længe varer det osv.

Jeg tænker bare det må da være anstrengende og jeg får det bare sådan lidt "read the baby, not the books" - agtigt. Tænker det må da også være mere afslappende.

Kan sagtens følge dig, og er også sikker på at der er mange der går og frygter når de når den og den uge.

Sådan fungere det slet ikke herhjemme, for jeg håber og tror på at det er ikke alle tigerspring man mærker lige meget til, og nogle mærker man måske slet ikke. Jeg går slet ikke og holder styr på hvor mange uger han er ( tænker mere på antal måneder, hvis jeg altså skal bruge det til noget ) Men når han så begynder på de ting der, så regner jeg mig lige frem til hvor mange uger han er, og så passer den hver gang desværre..

Er godt klar over at der er nogle der tror på tigerspring lige så lidt som de tror på julemanden, og det er også fair nok. Nogle er heldige og mærker slet ikke til dem. Så lige i de tilfælde kan jeg godt forstå hvorfor de ikke rigtig tror på det.

Men i mit tilfælde VED jeg at de tigerspring findes, og jeg ved at min søn bliver meget påvirket af dem, og jeg er glad for at jeg ved det er et tigerspring og ikke min søn der har ændret ''personlighed'', når nu jeg er vant til en ALTID glad, smilende og grinende dreng.

Anmeld Citér

1. april 2015

Tutter92

Clisolka skriver:

Jep, den store kom nemt over alle de spring - den "lille" på 18 mrd. er stadig sådan hver dag Hehe bare vent til trodsalderen sætter ind.. Nårh nej, nu hedder det selvstændighedsalderen 

Jeg glæder mig faktisk til at jeg kan begynde at opdrage på ham ( trodsalder eller ej ). Jeg ved hvad jeg sys der er iorden og hvad jeg ikke sys er iorden. Så herhjemme er jeg sikker på at ''skammekrogen'' bliver brugt flittigt til den tid.

Men ja, er sikker på det bliver hårdt. Det er det hele, men bare på forskellige måder :-)

Anmeld Citér

1. april 2015

Clisolka

Tutter92 skriver:

Jeg glæder mig faktisk til at jeg kan begynde at opdrage på ham ( trodsalder eller ej ). Jeg ved hvad jeg sys der er iorden og hvad jeg ikke sys er iorden. Så herhjemme er jeg sikker på at ''skammekrogen'' bliver brugt flittigt til den tid.

Men ja, er sikker på det bliver hårdt. Det er det hele, men bare på forskellige måder :-)

Naarh, det hænger også sammen med et ørebarn herhjemme. Han er en rigtig hængegøj 

Har du bogen "Vidunderlige Uger"? Ellers kan jeg varmt anbefale dig at købe den 

Den store var ikke lige så påvirkelig af tigerspringene som lillebror, så jeg kunne følge hans udvikling med bogen. 

Han havde bl.a. et spring kort før jul. Et par dage efter det sluttede gik han selv 

Anmeld Citér

1. april 2015

Masig

Tutter92 skriver:

Ja det lyder meget rigtigt. Det hele kan ikke bare køre på skinner hele tiden, desværre..

Men altså, sådan er det jo at være mor. Det hele skal ikke være så nemt, men man elsker dem jo alligevel  ( Sådan er det jo også med vores mænd )

Hehe ja... det er godt at glæden og kærligheden overskygger de negative sider 

Anmeld Citér

1. april 2015

Masig

Dorthe1986 skriver:

Tror det er de færreste der går og frygter det næste spring som du beskriver det. Jeg tror grunden til at nogle går op i det er fordi det giver en forklaring på den til tider store adfærdsændring der kan ske hos babyerne... sådan var det i hvert fald i vores tilfælde... det var bare rart at vide hvorfor det skete... 

men giver dig ret i at man skal læse børnenes signaler og det gør man jo også i forhold til at opfylde deres behov - også i de svære perioder... men derfor kan det jo være rart at få en forklaring på tingene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.