modesty skriver:
Undskyld, men jeg bliver altså nødt til at sige... Det virker meget mærkeligt at du forsvarer valget at blive ung forælder, samtidig med at du skriver at du ikke er sammen med faren mere. Du siger at det er en anden sag, men det er det altså ikke helt. Det er et faktum at der er langt flere unge forældre der bliver skilt, end ældre. Jo mere erfaren og moden man er (og jo, erfarenhed og modenhed kommer med alderen), jo mere ved man også om kærlighed, livsvalg, og hvem man vil tilbringe resten af sin tid med.
Man ved aldrig hvad fremtiden bringer, nej. Men skylder man ikke sine fremtidige børn at optimere chancerne for at de kan vokse op med både deres mor og far på fuld tid?
Når man er 18 år ved man så lidt om hvem man er og hvad man vil med sit liv. Det kan godt være at man er myndig, men man er ikke voksen.
Personligt synes jeg der er meget stor forskel på hvornår man er voksen. Og her behøves 18 år ikke at være det der afgør det.
Desuden tænker jeg jo også,at jo ældre du bliver, jo større er risikoen jo også for at barnet mister en af forældrene til døden ved sygdom eller lignende. Synes faktisk at det er lidt noget pjat at vi sådan skal risiko vurderer hele tiden.
Der er intet i livet der er sikker!!
Jeg bliver selv 40 lige om lidt. Mødte min mand da jeg var 15, flyttede sammen da jeg var 17. Blev gravid og fødte et par dage efter jeg blev 20. Og da hun blev døbt, blev vi gift. Siden er der kommet 4 børn mere. Den yngste er nu 7 år. Og indtil få år siden havde vi en ganske udmærket økonomi, men forskellige omstændigheder har gjort, at vi knap kan få enderne til at nå sammen i dag.
Og derfor er jeg da glad for jeg ikke har små børn nu!! Og glad for jeg fik dem,mens økonomien var god. Og mens mit forhold til livet var noget mere afslappet. Men da jeg valgte det dengang..havde jeg ikke viden om nuværende situation, ligesom jeg ikke kunne vide om forholdet til faren ville holde.
Så TS: Hvis I føler jer klar og har masser af omsorg og kærlighed at dele ud af,så mener jeg,at alt det andet er biting og alle problemer er til for at blive løst... Det er det der gør os stærkere og som I sidste ende giver vores børn,nogle stærke forældre.
Der er ingen der kommer igennem uden lidt bumper på vejen. Så gør hvad I føler for...og fortæl nyheden med stor glæde og stolthed.