At blive forældre i lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.415 visninger
18 svar
1 synes godt om
28. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej I dejlige piger. 

Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil til at igang med PB, men vi bor i en 67 km2, 2 værelses lejlighed. Er det alt for småt at begynde på? For mine tanker er at baby sagtens vil kunne være inde hos os det første lange stykke tid. Min kæreste er lidt mere i tvivl, og synes at vi måske burde have en 3 værelses først. Hvad mener I? Er en 2 værelses virkelig alt for lille?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

Miss Thunder

Det er fint til den første tid hvor baby er lille. Men det er jo en smagssag hvornår man mener de skal have deres eget værelse.. Vi kommer også til at have baby hos os et års tid +/-

Så hvis i har fint plads til en børneseng, puslested og barnevogn så burde det ikke være noget problem.

Anmeld Citér

28. marts 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Hej I dejlige piger. 

Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil til at igang med PB, men vi bor i en 67 km2, 2 værelses lejlighed. Er det alt for småt at begynde på? For mine tanker er at baby sagtens vil kunne være inde hos os det første lange stykke tid. Min kæreste er lidt mere i tvivl, og synes at vi måske burde have en 3 værelses først. Hvad mener I? Er en 2 værelses virkelig alt for lille?

Det kan man sagtens i en 2 værelses, det kommer jo meget an på hvordan i som forældre priotere hvilke ting der er vigtigst for jeres barn og hvornår i føler jer klar til det

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anna2706

Vi boede i en 2 værelses lejlighed på 75 kvadratmeter med vores søn indtil han blev 1 år og 3 måneder. Det fungerede fint  Det er først når baby bliver størrer at man savner et værelse ekstra, synes jeg. 

Men go for it, hvis I synes I har pladsen 

Anmeld Citér

28. marts 2015

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Hej I dejlige piger. 

Vi bor på 85 kvm. Albert har sit eget værelse og vi har soveværelse. Jeg synes at det fungerer fint, men vi skal ikke have flere børn her. 
Baby skal jo have en del ting, så hvis I kan få plads til det hos jer, så kan jeg ikke se problemet. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Looni

Anonym skriver:

Hej I dejlige piger. 

Vi var så heldige, at vi boede i en 3. Værelses lejlighed, da vi fik vores søn, så vi har ikke haft det problem. Men de 4 andre i min mødregruppe boede allesammen i en 2. Værelses indtil deres børn var omkring 1 år. - så det kan sagtens lade sig gøre. 

- de har dog alle fundet nye og større boliger nu, så ved ikke om jeg på sigt ville regne med at kunne "nøjes" med pladsen - men det er jo forskelligt fra person til person 

Anmeld Citér

28. marts 2015

KomSåBaby!

Vi bor i en 2 vær. lejlighed på 52 kvm. Vi bliver forældre her om 6 ugers tid, og regner med at blive boende et stykke tid endnu. 

Vi har endda snakket om muligheden for, at lave skillevægge og så bo her flere år endnu... Mest fordi vi virkelig elsker området vi bor i!

Derudover har jeg en veninde der bor i en 2 vær på 5. sal med deres pige på 2,5 år...

Så umiddelbart ja, så kan man sagtens bo på få værelser/kvm. Før i tiden boede man familier med flere børn i samme størrelse bolig - så muligheden og normaliteten for, at bo i noget med eget værelse til alle er vist en luksus som er kommet med udviklingen af samfundet 

Jeg tænker, at I skal finde ud af om I hælder mest til at blive boende - f.eks. ift. at det måske er billigt, I godt kan lidt området I bor i, om I har råd til det større alternativ. osv osv - det er jo en smags sag 

Anmeld Citér

28. marts 2015

mortilnoahogmelina

Vi boede i en lejlighed på 60 kvm de første 7 måneder . Uden problem , 2 værelses . 

Vi bor 4 mennesker 2 børn to voksene nu i et hus med to værelser børnene er 2 og 4 år heller intet problem , 

Anmeld Citér

28. marts 2015

lineog4

Vi boede i en treværelset på 90 kvm, men havde også min mands store søn boende. Dina sov i vores værelse og havde aldrig sit eget værelse frem til hun var 2 år og 4 mnd. Synes det fungerde helt fint, og nu hvor vi har mere plads ja så er børnene alligevel mere i stuerne end på deres værelse 

Min mors kæreste, de boede 2 voksne og 3 børn i en toværelset på Amager. Han havde en seng der blev trukket ned ude i gangen 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Hej I dejlige piger. 

Alt kan jo lade sig gøre hvis man vil det - hvor der er hjerterum er der husrum.. Vi boede på 47 kvm til vores datter var to år, det var tæt men vi prioterede billig husleje og at bo midt i byen tæt på legepladser og grønne områder. Så I kan jo altid prøve det af også flytte når pladsen bliver trang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.