2,5 mdr og skemad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Jeg bruger allomin som er fra semper og der står at 2-4 mdr skal drikke mellem 700-1000 ml i døgnet og mit barn drikker 1400 ml. Mindst. 

Så h*n drikker mere end der står på pakkerne.

Jeg tænker at hvis h*n trives ved at få så store mængder mad (ingen mave problemer), så er det da bedre at h*n får "for meget" end at h*n får mave problemer pga grød/mos. De er IKKE klar til det ved 2.5 mdr.

Men bortset fra det, så vil jeg nok også mene at h*n egentlig får for meget hvis h*n gylper helt vildt uden at h*n ellers virker til at have problemer. 

De små tolker jo ofte diverse mave halløj som sult, dvs hvis der sidder en bøvs på tværs eller de har ondt i maven, ja så vil de spise til trods for at det jo nærmest er det modsatte de bør gøre. Herhjemme døjer vi med en der ikke "kan" bøvse, og så kører den onde spiral - jeg skal tvinge mig selv til at stoppe uanset at han virker som om han stadig er sulten, for det er jo rent faktisk ikke tilfældet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk at have respekt for andres holdninger og meninger 

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Snevejr84 skriver:

Det er da normalt. Hvad forventer du lige?? Et barn i den alder skal da ikke have ske mad, fuldstændigt hjernedød:/ jøsses.

ja undskyld mig kan sgu kun sige det er dig der er hjernedød.

Anmeld Citér

2. april 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg er anonym da jeg ved nogen ville banke mig oveni hovedet bare for at tænke på det.

sagen er den at jeg med mit første barn oplevede at h*n var så sulten og nærmest ikke kunne mættes på mme. H*n kom på mme efter 1 mdrs kamp med amningen, men da jeg simpelthen ikke havde nok og jeg ikke ikke havde nok næring i min mælk kom h*n på mme. Men allerede da h*n var 2 mdr ville h* N spise oftere og sov ikke igennem mere. Så sp anbefalede vælling da h*n var 2,5 mdr. Men da h*n så var 3 mdr startede det hele forfra og h*n kom på skemad da h*n var 3,5 mdr. Og her var der intet der hed smagsprøver. H*n åd simpelthen som om h*n aldrig havde fået noget og spise. H*n nægtede så fuldstændig flasken fra h*n var 7,5 mdr. Og var på dette tidspunkt oppe på over 300 ml pr flaske.

nå men sagens hovedpunkt er at nu er den lille 2,5 mdr og h*n kom på flaske allerede da h*n var en uge gammel da det samme problem begyndte at starte forfra som med den første. Flasken har kørt nogenlunde indtil h*n var 1 mdr gammel. Vor h*n begyndte at spise hver 2. Time. Og holdte maks 3 timer om natten incl spisning. Så der var kun 2-2,5 times samhængende søvn hver nat. (Er alene med mine børn så far kunne ikke tage over) 

der opstod så problemer med at h*n gylpede i store fede stråler. Så jeg gik over til at lave flasker der erfortyknet med johannesbrødkernemel. Det hjalp dog i en lille mdr så det blev rykket til at spise hver 3. Time også inkl spisning også om natten.

nu er problemet så at h*n oftes spiser hver anden time. Ikke kun om aftenen men igennem hele dagen. Og jeg synes det virker som om h*n ikke virker særlig ordentligt mæt. Trods det at det er tykkere end alm mme. h*n sover så lidt bedre om natten nu, så det er trods alt noget.

men jeg tænkte på måske om man skulle give lidt grød som supplement ? 

Ved godt at anbefalinger osv osv. Men grøden er jo glutenfri. Så glutenallergi vil h*n jo ikke kunne få.

ved også godt at man siger at det er pga deres tarme ikke er klar endnu. Men sker der noget ved at prøve?

Og h*n er en sulten basse på 7 kg og 62 cm lang.

h*n er allerede interesseret i det mad vi spiser. H*n stiger på vores mad imens h*n han kører tungen rundt inde i munden.

Da h*n får bio gaia dråber og D vitamin på teske ved jeg at han godt kan finde ud af det med tungen.

Er der nogen herinde der har givet deres børn mos/grød i en så tidlig aller? Og hvordan er det gået?

hilsen en mor til et meget sulten barn.

MME/modermælk er meget mere energitæt en mos eller andet skemad nogensinde bliver i den alder... så det er ikke sikkert det vil hjælpe noget overhovedet! sådan en lille størrelse kan slet ikke tåle at få rigtig mad ned i sine tarme endnu!!! Jeg vil på det kraftigste anbefale at du venter .. jeg har en datter på lidt over 5 mdr. Og jeg fuldammer hende indtil hun er 6 mdr. som sundhedsstyrelsen anbefaler.... kig evt. på deres begrundelser hvorfor....

jeg tænker at det tit handler om andet end mad og sult.... ved 3 mdr sker der rigtig meget med baby, og han/hun søger mor mere pga. tryghed.....?! Der er også bare stor forskel på børn... nogen græder mere end andre, nogen sover mere end andre osv. Osv. Så jeg ville se tiden an 

Anmeld Citér

2. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Snevejr84 skriver:

Det er da normalt. Hvad forventer du lige?? Et barn i den alder skal da ikke have ske mad, fuldstændigt hjernedød:/ jøsses.

Ualmindelig dårlig debatstil 

Kunne med glæde konstatere da jeg ville anmelde dit indlæg, at det kunne jeg ikke, fordi det allerede var gjort.

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

MME/modermælk er meget mere energitæt en mos eller andet skemad nogensinde bliver i den alder... så det er ikke sikkert det vil hjælpe noget overhovedet! sådan en lille størrelse kan slet ikke tåle at få rigtig mad ned i sine tarme endnu!!! Jeg vil på det kraftigste anbefale at du venter .. jeg har en datter på lidt over 5 mdr. Og jeg fuldammer hende indtil hun er 6 mdr. som sundhedsstyrelsen anbefaler.... kig evt. på deres begrundelser hvorfor....

jeg tænker at det tit handler om andet end mad og sult.... ved 3 mdr sker der rigtig meget med baby, og han/hun søger mor mere pga. tryghed.....?! Der er også bare stor forskel på børn... nogen græder mere end andre, nogen sover mere end andre osv. Osv. Så jeg ville se tiden an 

Tak for dit svar. 

Jeg venter også. Men synes det er super svært for det er det samme mønster som den store havde. Og der sagde sp at h*n var sulten. Og der kom også ro på da h*n begyndte at få mos. Så jeg tænkte at det måske ville hjælpe. Men jeg forsøger og strække den så langt som muligt. ��

Anmeld Citér

2. april 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg kender det dilemma alt for godt. 

Vi blev anbefalet af sundhedsplejsken at starte forsigtig op på grød ved 3 måneder. Og vi er endda højrisko for at få allergi. Men hun kunne se at det ødelagde vores dag alt for meget.  (det er 5 år siden nu) 

Ellers prøv og kontakt din sundhedsplejske og hør hendes mening.  

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Jeg kender det dilemma alt for godt. 

Vi blev anbefalet af sundhedsplejsken at starte forsigtig op på grød ved 3 måneder. Og vi er endda højrisko for at få allergi. Men hun kunne se at det ødelagde vores dag alt for meget.  (det er 5 år siden nu) 

Ellers prøv og kontakt din sundhedsplejske og hør hendes mening.  

Ja det er jo netop det. Men det har egentlig rimeligt de sidste par dage trods ferie for den store. 

Den store begyndte jo da h*n var 3,5 mdr uden problemer. Tvært imod så blev h*n meget mere tilfreds og var det samme glade barn igen. H*n ville bare have mere og mere og da h*n var 7 mdr fik h*n kun en flaske om dagen som h*n så nægtede da h*n var ca de 7,5 mdr. Og det var sp der sagde den gang at vi ikke skulle blive ved med at forsøge med flasken når h*n nægtede den så var det bedre bare at give jerndråberne.

så hvis mønsteret ikke ændre sig i løbet af april mdr her så ryger h*n på grød når h*n er3,5 mdr ligesom den store. 

Vi andre er jo heller ikke døde af at vi startede på mos og grød da vi var netop 2,5-3 mdr gamle.

Anmeld Citér

2. april 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Tak for dit svar. 

Jeg venter også. Men synes det er super svært for det er det samme mønster som den store havde. Og der sagde sp at h*n var sulten. Og der kom også ro på da h*n begyndte at få mos. Så jeg tænkte at det måske ville hjælpe. Men jeg forsøger og strække den så langt som muligt. ��

Det virker bare lidt underligt at din sp har sagt sådan... han/hun burde jo ku blive mættet af flasken som så mange andre børn...?! hvor længe efter er måltid viser h*n tegn på sult? Og hvordan?

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Det virker bare lidt underligt at din sp har sagt sådan... han/hun burde jo ku blive mættet af flasken som så mange andre børn...?! hvor længe efter er måltid viser h*n tegn på sult? Og hvordan?

Jamen efter 1,5-2 timer begynder h*n at blive urolig og skriger. Giver så sutten og h*n sutter så fuldstændig sindsygt på den. tænker mange gange at h*n sutter snart sutten i stykker ��

og når der så er gået maks 2 min. Skriger h*n igen og nægter sutten. Går så lidt rundt og forsøger og trøste. I skrig og skrål. Forsøger med sutten igen. H*n nægter den. Prøver så med lidt vand som h*n sutter godt og grundigt i sig indtil der er røget ca 10-20 ml og så spytter h*n sutteflasken ud. Og skriger så fortsat. Og sådan fortsætter det indtil h*n får en flaske med mme i. Hvor h*n så spiser 190-200 ml. 

Og det er sådan at når h*n skal bøvse så Bliver h*n sur indtil flasken kommer i munden igen. Men h*n skal jo bøvse.

og når flasken e spist er der ro igen. Indtil igen efter 1,5-2 timers tid. 

Det hjælper ikke og trille med barnevognen for hvis h*n endelig falder i søvn efter en hjerteskærende skrig så vågner h*n så snart barnevognen står stille. 

Der er kun ro når h*n får en flaske.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.