Anonym skriver:
Jeg er anonym da jeg ved nogen ville banke mig oveni hovedet bare for at tænke på det.
sagen er den at jeg med mit første barn oplevede at h*n var så sulten og nærmest ikke kunne mættes på mme. H*n kom på mme efter 1 mdrs kamp med amningen, men da jeg simpelthen ikke havde nok og jeg ikke ikke havde nok næring i min mælk kom h*n på mme. Men allerede da h*n var 2 mdr ville h* N spise oftere og sov ikke igennem mere. Så sp anbefalede vælling da h*n var 2,5 mdr. Men da h*n så var 3 mdr startede det hele forfra og h*n kom på skemad da h*n var 3,5 mdr. Og her var der intet der hed smagsprøver. H*n åd simpelthen som om h*n aldrig havde fået noget og spise. H*n nægtede så fuldstændig flasken fra h*n var 7,5 mdr. Og var på dette tidspunkt oppe på over 300 ml pr flaske.
nå men sagens hovedpunkt er at nu er den lille 2,5 mdr og h*n kom på flaske allerede da h*n var en uge gammel da det samme problem begyndte at starte forfra som med den første. Flasken har kørt nogenlunde indtil h*n var 1 mdr gammel. Vor h*n begyndte at spise hver 2. Time. Og holdte maks 3 timer om natten incl spisning. Så der var kun 2-2,5 times samhængende søvn hver nat. (Er alene med mine børn så far kunne ikke tage over)
der opstod så problemer med at h*n gylpede i store fede stråler. Så jeg gik over til at lave flasker der erfortyknet med johannesbrødkernemel. Det hjalp dog i en lille mdr så det blev rykket til at spise hver 3. Time også inkl spisning også om natten.
nu er problemet så at h*n oftes spiser hver anden time. Ikke kun om aftenen men igennem hele dagen. Og jeg synes det virker som om h*n ikke virker særlig ordentligt mæt. Trods det at det er tykkere end alm mme. h*n sover så lidt bedre om natten nu, så det er trods alt noget.
men jeg tænkte på måske om man skulle give lidt grød som supplement ?
Ved godt at anbefalinger osv osv. Men grøden er jo glutenfri. Så glutenallergi vil h*n jo ikke kunne få.
ved også godt at man siger at det er pga deres tarme ikke er klar endnu. Men sker der noget ved at prøve?
Og h*n er en sulten basse på 7 kg og 62 cm lang.
h*n er allerede interesseret i det mad vi spiser. H*n stiger på vores mad imens h*n han kører tungen rundt inde i munden.
Da h*n får bio gaia dråber og D vitamin på teske ved jeg at han godt kan finde ud af det med tungen.
Er der nogen herinde der har givet deres børn mos/grød i en så tidlig aller? Og hvordan er det gået?
hilsen en mor til et meget sulten barn.
MME/modermælk er meget mere energitæt en mos eller andet skemad nogensinde bliver i den alder... så det er ikke sikkert det vil hjælpe noget overhovedet! sådan en lille størrelse kan slet ikke tåle at få rigtig mad ned i sine tarme endnu!!! Jeg vil på det kraftigste anbefale at du venter .. jeg har en datter på lidt over 5 mdr. Og jeg fuldammer hende indtil hun er 6 mdr. som sundhedsstyrelsen anbefaler.... kig evt. på deres begrundelser hvorfor....
jeg tænker at det tit handler om andet end mad og sult.... ved 3 mdr sker der rigtig meget med baby, og han/hun søger mor mere pga. tryghed.....?! Der er også bare stor forskel på børn... nogen græder mere end andre, nogen sover mere end andre osv. Osv. Så jeg ville se tiden an