Jeg er anonym da jeg ved nogen ville banke mig oveni hovedet bare for at tænke på det.
sagen er den at jeg med mit første barn oplevede at h*n var så sulten og nærmest ikke kunne mættes på mme. H*n kom på mme efter 1 mdrs kamp med amningen, men da jeg simpelthen ikke havde nok og jeg ikke ikke havde nok næring i min mælk kom h*n på mme. Men allerede da h*n var 2 mdr ville h* N spise oftere og sov ikke igennem mere. Så sp anbefalede vælling da h*n var 2,5 mdr. Men da h*n så var 3 mdr startede det hele forfra og h*n kom på skemad da h*n var 3,5 mdr. Og her var der intet der hed smagsprøver. H*n åd simpelthen som om h*n aldrig havde fået noget og spise. H*n nægtede så fuldstændig flasken fra h*n var 7,5 mdr. Og var på dette tidspunkt oppe på over 300 ml pr flaske.
nå men sagens hovedpunkt er at nu er den lille 2,5 mdr og h*n kom på flaske allerede da h*n var en uge gammel da det samme problem begyndte at starte forfra som med den første. Flasken har kørt nogenlunde indtil h*n var 1 mdr gammel. Vor h*n begyndte at spise hver 2. Time. Og holdte maks 3 timer om natten incl spisning. Så der var kun 2-2,5 times samhængende søvn hver nat. (Er alene med mine børn så far kunne ikke tage over)
der opstod så problemer med at h*n gylpede i store fede stråler. Så jeg gik over til at lave flasker der erfortyknet med johannesbrødkernemel. Det hjalp dog i en lille mdr så det blev rykket til at spise hver 3. Time også inkl spisning også om natten.
nu er problemet så at h*n oftes spiser hver anden time. Ikke kun om aftenen men igennem hele dagen. Og jeg synes det virker som om h*n ikke virker særlig ordentligt mæt. Trods det at det er tykkere end alm mme. h*n sover så lidt bedre om natten nu, så det er trods alt noget.
men jeg tænkte på måske om man skulle give lidt grød som supplement ?
Ved godt at anbefalinger osv osv. Men grøden er jo glutenfri. Så glutenallergi vil h*n jo ikke kunne få.
ved også godt at man siger at det er pga deres tarme ikke er klar endnu. Men sker der noget ved at prøve?
Og h*n er en sulten basse på 7 kg og 62 cm lang.
h*n er allerede interesseret i det mad vi spiser. H*n stiger på vores mad imens h*n han kører tungen rundt inde i munden.
Da h*n får bio gaia dråber og D vitamin på teske ved jeg at han godt kan finde ud af det med tungen.
Er der nogen herinde der har givet deres børn mos/grød i en så tidlig aller? Og hvordan er det gået?
hilsen en mor til et meget sulten barn.